English

سومین سازخانه افتتاح شد

سومین نمایشگاه سازخانه به همت کانون سازندگان ساز خانه موسیقی ایران در خانه هنرمندان دایر شد. 

سومین سازخانه افتتاح شد

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری موج، سومین نمایشگاه سازخانه که به همت کانون سازندگان ساز، توسط خانه موسیقی ایران و با حمایت خانه هنرمندان ایران و خانه موزه دکتر معین و استاد محمدعلی امیرجاهد افتتاح شد. 

در این نمایشگاه سازهای کلاسیک و ابداعی با مشارکت ۶۰ هنرمند ساز ساز کشور در معرض دید قرار گرفته است.

حمیدرضا نوربخش رییس خانه موسیقی ایران در ابتدای مراسم افتتاحیه که اجرای آن را هاله وزیری مقدم به عهده داشت، گفت: این رویداد به یکی از اتفاقات هنری ما در تقویم زندگی ما هنرمندان و علاقمندان ثبت شده و هر سال جدی تر هم برگزار می شود آن هم در فضایی که تاامیدکننده است که چرا برخی کنج عزلت گزیده اند و چرا ذائقه ها به سمت آثار ضعیف می رود برگزاری چنین رویدادهایی این خوشحال کننده و امیدوارکننده تر است .

امسال سی درصد مشارکت بیشتری داشتیم و اگر فضای این مکان اجازه می داد این مشارکت بیشتر هم می شد ضمن اینکه این بسیار خوشحال کننده است که بیشترین مشارکت از شهرستانها است و این که بدانیم در اقصی نقاط کشور هنوز هم افراد و جوانانی هستند که این راه را ادامه می دهند خوشحال کننده تر است.

از ویژگی های نمایشگاه امسال بخش پژوهش است و از اتفاقاتی است که نمایشگاه را پویاتر می کند و اینکه عده ای هنرمند و پژوهشگر در محلی جمع شوند و در میزگرد یا پنلی در مورد مقوله ساز و صدا سخن بگویند امیدبخش است و چراغ راه می شود.

امسال بیستمین سال تاسیس خانه موسیقی است و خوشحالیم که در سنی که به نوعی نشانگر بلوغ است توانسته ایم با این قدرت به اجرای این برنامه بپردازیم.

بابت برگزاری این رویداد از استاد فرمان مرادی و همکارانشان در کانون سازندگان ساز خانه موسیقی و سایر عوامل اجرایی تشکر می کنم. 

در ادامه این مراسم نیما ناظمی پیام مکتوب فرمان مرادی را خطاب به این نمایشگاه قرائت کرد.

وی در این پیام برگزاری سالانه نمایشگاه ساز را یکی از آرزوهایش خواند و از هنرمندان جوان خواست تا از نظر اساتید موسیقی بهره بگیرند

در بخش دیگری از پیامش بر اهمیت جایگاه سازسازی در موسیقی تأکید کرد و از کسانی که این کار را با نجاری مقایسه کرده بود انتقاد کرد.

پس از آن با نمایش دو کلیپ و حضور اخمد کیایی، فرمان مرادی، رفعتی و حمیدرضا نوربخش از محسن راسخ و عباس مفاخری از پیشکسوتان تقدیر شد 

پس از آن با نمایش یک کلیپ دیگر و با اضافه شدن هوشنگ کامکار موسیقیدان، شهردار منطقه شش تهران و حمید عاتفی معاون خانه موسیقی، از محمود فرهمند هنرمند پیشکسوت سازنده تار و موسس کارگاه چاوش نیز تقدیر شد.

در ادامه عطا نویدی مدیر اجرایی و داریوش التحریر دبیر هنری نمایشگاه سازخانه پشت تریبون قرار گرفته و از حامیان این نمایشگاه تقدیر کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه