English

معصومه آقاجانی در گفتگو با خبرگزاری موج:

سراغ دردهای حقیقی مردم رفته بودیم / کارگردان های خوب خانه نشین شده اند

بازیگر و دوبلور پیشکسوت با انتقاد از حضور کارگردانان ناکاربلد با تکیه بر روابط یا دریافت دستمزدهای کم در پروژه های تلویزیونی، از تمایلش برای همکاری با کارگردانان حرفه ای و نوآور سخن گفت.

سراغ دردهای حقیقی مردم رفته بودیم / کارگردان های خوب خانه نشین شده اند

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج، معصومه آقاجانی از فعالان سینما، تئاتر و تلویزیون است و در زمینه بازیگری و دوبله فعالیت دارد. او تاکنون در فیلم های سینمایی پسر ارشد من مسیح، خانه ای در شن، از صمیم قلب، لژیون، توطئه و جاده عشق جلوی دوربین رفته است. هنرنمایی او را در سریال هایی همچون مهر و ماه، اشتباه در اشتباه، دبیرستان خضرا، با من بمان، رنگ شک، خاک گرم، چرخ فلک و محکومین نیز دیده ایم. این بازیگر در سریال بوی باران که اخیراً به کارگردانی محمود معظمی ساخته و از شبکه اول سیما پخش شد، نیز حضور داشت.

معصومه آقاجانی جز بازیگرانی است که در سریال «زمانه» به کارگردانی حسن فتحی نیز جلوی دوربین رفته است. این سریال روایتگر قصه ای درباره مشکلات خانوادگی در زمینه مسائل مالی است. داستان از این قرار است که عموی پسری به نام بهزاد اموال او را بالا کشیده و بهزاد درصدد است تا اصل ماجرا را بفهمد. این مشکلات فراز و فرودهایی را در داستان به وجود می آورد که برای مخاطبان جذاب است. در این سریال پرمخاطب، بازیگرانی همچون حمید گودرزی، آیدا فقیه زاده، حسین محجوب، بهنام قربانی، پریناز ایزدیار و ... جلوی دوربین رفته اند.

سریال زمانه هم اکنون از کانال آی فیلم2 در حال پخش است، به همین بهانه گفتگویی را با معصومه آقاجانی ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید.

نظرتان را درباره شبکه آی فیلم برایمان بگویید؟

من همیشه مشغول کار هستم و متأسفانه وقت ندارم سریال ها را دنبال کنم.  معمولاً افرادی مثل من که کارشان بازیگری است و درگیر هستند، وقت نمی کنند سریال ها را از تلویزیون ببینند.

به نظرتان سریال زمانه برای تاجیک ها و افغان های فارسی زبان آی فیلم2  هم می تواند جالب باشد؟

ما مشترکات فرهنگی بسیاری با مخاطبان آی فیلم2 داریم و البته دردهای مشترک؛ نمی دانم در کشور آنها هم راه هایی وجود دارد که فردی بتواند اموال خانواده برادرش را بالا بکشد یا خیر، اما اگر در قوانین شان راه در روهایی هست که افراد بتوانند به این ترتیب برای دیگران مشکل ایجاد کنند، حتماً این سریال برایشان جالب خواهد بود.

چقدر با نقشی که در این سریال داشتید ارتباط برقرار کردید و دوستش داشتید؟

من همه نقش هایم را دوست دارم و با آنها ارتباط می گیرم. در این سریال ایفاگر نقش مادری هستم که سال ها سرپرست خانواده اش بوده است.

کدام یک از نقش هایی را که تا الان ایفا کرده اید، به طور خاصی دوست دارید؟

تعداد زیادی از کارهایم را دوست دارم اما نقشی که در بوی باران داشتم، خیلی برایم جذاب بود.

دوست دارید چه نقش هایی را ایفا کنید؟

قطعاً دوست دارم زیاد به تکرار نخورم. تمایل دارم کارگردان های جسور با من تماس بگیرند؛ کسانی که قدر بازی را می شناسند و دنبال کار تکراری نیستند.

مدیوم برایتان مهم است؟

نه برایم فرقی نمی کند در چه مدیومی بازی کنم. کار خوب برایم مهم است و اینکه در هر لحظه با تمام وجود حضور داشته باشم و از آن لذت ببرم.

کارهای طنز را می پسندید یا جدی؟

هر دو مدل کار را دوست دارم، درست مثل زندگی. در زندگی واقعی، هم لحظات طنز داریم و هم جدی، بنابراین در عرصه هنر نیز هر دوی این موارد وجود دارند و من دوستشان دارم.

از نقاط قوت سریال زمانه برایمان بگویید.

یکی از مهمترین نقاط قوت این سریال فیلمنامه خوبش بود. در این سریال سراغ دردهای حقیقی مردم رفته بودیم. کارگردان کاربلد و بازیگران با تجربه هم در کنار این فیلمنامه خوب، دست به دست هم دادند تا در نهایت کار پر بیننده ای داشته باشیم.

به نظر شما یک سریال چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا مورد پسند مخاطبان قرار بگیرد؟

اول از همه، باید کارگردان های واقعی و خوب سریال بسازند. الان متأسفانه شاهد این موضوع هستیم که دستیاران کارگردان ها جای آن ها را گرفته اند. حتی وقتی خود ما به عنوان بازیگران حرفه ای سر کار هستیم، از اینکه با آنها کار می کنیم لذت نمی بریم. گاهی اوقات مجبوریم زیر نظر کارگردان هایی باشیم که از خود ما کمتر کاربلد هستند و این دردناک است. این افراد ناکاربلد بر اساس ارتباطات یا به خاطر ارزان کاری مسئولیت ساختن فیلم و سریال ها را برعهده می گیرند. این موضوع کیفیت کارها را در نهایت پایین می آورد.

باید به مردم احترام بگذاریم و کار با کیفیت برایشان بسازیم. لازم است به سمتی برویم که افراد کاربلد پای کار باشند. الان می بینیم که کارگردان های بزرگ بیکارند و افرادی دارند فیلم و سریال می سازند که چیزی بلد نیستند. در واقع دستیارانی که حالا حالاها باید دنبال دستیاری باشند، کارگردانی کارها را برعهده می گیرند و این اصلاً خوب نیست. فردی که می خواهد در عرصه سینما و تلویزیون موفق شود در وهله اول باید هنر در خونش باشد و بعد از آن تحصیلات آکادمیک در این زمینه داشته باشد.

از نظر شما یک کارگردان خوب چه ویژگی هایی دارد؟

کارگردان ها باید صاحب سبک و ژانر برای خودشان باشند. مثلاً همین آقای حسن فتحی که می گویم برای خودش ژانر دارد و کارش را بلد است. یا مثلاً فردی مثل آقای هنرمند دکوپاژ را می شناسد و پول تولید را هدر نمی دهد.

الان مشغول چه کاری هستید؟

الان در حوزه دوبله فعال و مشغول دوبله کاری برای گپ فیلم هستم. اسم کار «استخر مرده 2» است و مدیریت دوبلاژ را آقای شروین قطعه ای بر عهده دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه