English

احمد اسفندیاری به خبرگزاری موج خبر داد:

آغاز بازبینی بیش از هفتصد فیلم برای سی و هشتمین جشنواره جهانی فجر

معاون بین‌الملل سی و هفتمین دوره جشنواره جهانی فجر در خصوص فعالیت هایی که برای دوره جدید این جشنواره آغاز شده توضیحاتی داد و از تاثیر مثبت حضور سخنگوی وزارت خارجه در شورای سیاستگذاری گفت.

آغاز بازبینی بیش از هفتصد فیلم برای سی و هشتمین جشنواره جهانی فجر

امیر اسفندیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، که معاونت بین الملل دوره پیشین جشنواره جهانی فیلم فجر را به عهده داشت و کماکان مشغول هکاری با این رویداد بزرگ هنری است، در مورد فعالیت سی و هشتمین جشنواره جهانی فجر تا این لحظه گفت: ما هرسال وقتی دوره ای از جشنواره پایان می یابد، کارهای مقدماتی دوره بعد جشواره را شروع می کنیم که اصولا شامل شناسایی فیلم ها که یکی از مهمترین این کارها است، شناسایی مهمانان و ارتباطاتی که باید برقرار کنیم می شود.

وی افزود: تفاوت عمده ای که امسال با دوره های قبل دارد، تغییر دبیر بوده که در این زمینه اتفاق خوبی که رخ داد مشخص شدن زودهنگام دبیر این دوره بود و به هرحال استقرا و انسجامی که دبیر جشنواره باید داشته باشد، حفظ شد. بیش از هفتصد فیلم در حال بازبینی است و فیلم های بسیار دیگری هم ارسال شده که آنها هم در نوبت بازبینی قرار می گیرند. به هرحال شورای سیاست گذاری جشنواره مشخص شده است و کارهای جشنواره جهانی فجر به خوبی و به موقع در حال پیگیری است که امیدواریم به نتایج خوبی هم برسد.

اسفندیاری در پاسخ به این سوال که آیا نگاه محمدمهدی عسگرپور در ادامه و مکمل راه سیدرضا میرکریمی است یا اینکه با تفاوت قابل توجهی در رویکرد جشنواره روبرو هستیم گفت: به هرحال آقای عسگرپور با جشنواره ملی و جهانی فجر بیگانه نیستند، چرا که در گذشته ایشان هم مدیرعامل بنیاد سینمای فارابی و دبیر جشنواره فجر بوده اند آن هم در زمانی که بخش بین المللی داشت و همین کارها انجام می شد.

وی تاکید کرد: بنابراین ایشان هم با این مقوله به خوبی آشنا هستند و قطعا هم می خواهند که همه اتفاقات خوب ادامه پیدا کند. به نظر من که هیچ مشکلی با آن روند خوب و موفقی که جشنواره در طی سالهای گذشته داشت ندارند و کارها به همان منوال ادامه خواهد یافت.

امیر اسفندیاری در پاسخ به این سوال که آیا حضور سخنگوی وزارت خارجه در تسهیل امور مهمانان خارجی تاثیری داشته است گفت: وزارت امور خارجه همیشه سعی می کرد که با جشنواره همراهی کند و حضور سخنگوی این وزارت خانه می تواند در انجام مسائل مربوط به روادید از هم اکنون و پیش از فرارسیدن ایام تعطیلی سال نو میلادی و بعد نوروز تاثیر داشته و عامل بهتری باشد تا زودتر و راحت تر در جریان ماوقع قرار بگیریم و اموری همچون اخذ ویزا و مسائلی که ممکن است وجود داشته باشد روانتر انجام پذیرد.

وی در مورد شگفتانه امسال گفت: سخن گفتن در این مورد کمی زود است. حتما اطلاع رسانی ها را به موقع انجام خواهیم داد. اما در کل باید بگویم که ما با تعداد بسیار زیادی فیلم روبرو هستیم که خودشان علاقمند بوده اند در این جشنواره حضور داشته باشند.

اسفندیاری تصریح کرد: متقاضیان از همه جای دنیا هستند آثار از اروپا، آسیا و آفریقا برای ما ارسال شده اند. عده ای آنها را می بینند اما مطابق با قوانین جشنواره و طبق روال گذشته با نظر دبیر آثار به مرحله نهایی راه می یابند.

شایان ذکر است پیش از این طی احکامی از سوی حسین انتظامی ، ابوذر ابراهیمی ترکمان (رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی)، سید روح الله حسینی، محمد حمیدی مقدم،علیرضا شجاع نوری، نادر طالب زاده، محمدمهدی عسگرپور، رائد فریدزاده، مصطفی کاظمی (مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران) ، سید رضا میرکریمی و سید عباس موسوی (سخنگوی وزارت امور خارجه) به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر معرفی شدند؛ اما تا کنون محمدمهدی عسگرپور که بعد از سیدرضا میرکریمی عهده دار دبیری این جشنواره شده است، حکمی برای همکارانش صادر نکرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی