English

ششمین دوره سرو نقره ای با استقبال هنرمندان آغاز به کار کرد

ششمین دوره دوسالانه سرو نقره ای با استقبال خوب هنرمندان و آثاری از سیصد عضو انجمن طراحان گرافیک ایران در خانه هنرمندان آغاز به کار کرد.

ششمین دوره سرو نقره ای با استقبال هنرمندان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، آیین افتتاحیه ششمین دوسالانه سرو نقره ای که عصر عصر جمعه ۲۲ آذرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. 

آیین افتتاحیه ششمین دوسالانه سرو نقره ای

در ابتدای این مراسم مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، در سخنان کوتاهی ضمن اینکه از هیات مدیره جدید انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران تقدیر کرد، گفت: همانطور که می‌دانید پس از انجمن خوشنویسان ایران که حدود شصت سال قدمت دارد،  انجمن طراحان گرافیک ایران یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های هنری کشور است. 

وی افزود: دوسالانه سرو نقر‌ه‌ای آینه تمام نمای طراحان گرافیک ایران است و خوشبختانه امسال هیات مدیره جوان انجمن، توانسته با بهره‌گیری از حمایت و پشتیبانی پیشکسوتان و اساتید گرافیک، این دوسالانه را به بهترین نحو اجرا کند. ما هم مفتخریم که میزبان این انجمن و اعضای آن در خانه هنرمندان هستیم و امیدواریم که این دوسالانه و سایر دوسالانه ها و برنامه های هنری استمرار یافته و باشکوه‌تر برگزار شود.

آیین افتتاحیه ششمین دوسالانه سرو نقره ای

در ادامه مراسم و پس از اجرای موسیقی زنده، محسن سلیمانی دبیر ششمین دوسالانه گرافیک سرو نقره‌ای پشت تریبون قرار گرفته و گفت: از همه حاضرین بابت حضور و استقبالشان تشکر می کنم و البته تاکید می کنم که این استقبال را در ارسال آثار نیز شاهد بودیم و در این دوره بالغ بر هزار و ۳۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که نسبت به دوره قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: گرچه این دوره هم هیات انتخاب نداشتیم اما از آنجایی که برخی از هنرمندان بیش از سه اثر ارسال کرده بودند و برای برپایی نمایشگاه هم با محدودیت جا روبرو بودیم در انتخاب با سختی مواجه شدیم و بر همین اساس از اعضای شورای سیاستگذاری این دوره دوسالانه دعوت کردیم تا مروری بر آثار دریافتی داشته باشند و به کمک آنها آثاری را برای نمایش عمومی و داوری انتخاب کنیم.

در ادامه محسن سلیمانی اشاره کوتاهی هم به تشکیل شورای سیاستگذاری و متوقف ماندن یازدهمین دوسالانه پوستر تهران داشت و گفت: امسال در ابتدا به فکر برگزاری یازدهمین بینال پوستر بودیم و حتی چندین جلسه را با هم اعضای شورای سیاستگذاریداشتیم اما متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی و اینکه نتوانستیم حمایت مالی زیادی جذب کنیم، اهداف‌مان در بینال پوستر محقق نشد. البته این وقفه باعث شد بتوانیم فرصتی برای دریافت آثار سرو نقره‌ای داشته باشیم. 

آیین افتتاحیه ششمین دوسالانه سرو نقره ای

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در این دوره تعداد حامیانشان بیشتر شده، گفت: از همکارانم در بخش پوشش خبری و مدیریت هنری این رویداد و همینطور سازمان فرهنگی و هنری و سازمان زیباسازی شهرداری تهران ، بانک ایران زمین و برخی حامیان دیگر که هر کدام در حد امکان بخشی از امکانات و هزینه های ما را تامین کردند هم تشکر می کنم.

دبیر دوسالانه سرو نقره‌ای در پایان سخنانش ضمن ابراز خوشحالی خود از تمدید معافیت مالیاتی هنرمندان، از هنرمندان پیشکسوت و اعضای شورای سیاستگذاری دوسالانه سرو نقره‌ای و هیات مدیره انجمن طراحان گرافیک ایران درخواست کرد نمایشگاه را افتتاح کنند.

در پایان مراسم، نمایشگاه ششمین دوسالانه سرو نقره‌ای در گالری‌های خانه هنرمندان ایران در بخش های مختلفی همچون پوستر، نشان، نشر و ... افتتاح شد. در این مراسم هنرمندانی همچون حضور قباد شیوا، فرزاد ادیبی، مسعود سپهر، فاطمه کرکه آبادی و جمع کثیری از هنرمندان طراح گرافیک شرکت کننده در ششمین دوره دوسالانه سرو نقره ای و علاقمندان حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه