English

جزییات تشییع جنازه ابراهیم معمارزاده / غریبانگی یک هنرمند

مراسم تشییع پیکر ابراهیم معمارزاده هنرمند پیشکسوت مجسمه ساز و نقاش با حضور هنرمندان برگزار شد.

جزییات تشییع جنازه ابراهیم معمارزاده / غریبانگی یک هنرمند

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، مراسم تشییع پیکر ابراهیم معمارزاده از هنرمندان مجسمه ساز پیشکسوت درحالی برگزار شد که تعداد کمی افراد حاضر در این مراسم دلگیر کننده بود.

این مراسم با حضور جمع قلیلی از هنرمندان، پژوهشگران تجسمی و مجید رجبی معمار مدیر عامل خانه هنرمندان و دبیر موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شد. در ابتدای آن عباس مجیدی رییس انجمن مجسمه سازان ایران طی سخنان کوتاهی این ضایعه را به جامعه هنری و خانواده آن مرحوم تسلیت گفته و افزود: استاد معمارزاده از آن دست هنرمندان مظلوم و بی ادعایی بود که به رغم آنکه جامعه را مدیون خود هنر کرد، در طول زندگی اش آنطور که باید از او تقدیر به عمل نیامد. معمارزاده هنرمندی بود که مطمئنا آثار و اندیشه های استاد همیشه در یادها خواهد ماند.

پس از آن عباس مشهدی زاده در مورد این هنرمند فقید گفت: امروز برای وداع با شخصیتی دوست‌داشتنی در این مکان جمع شده‌ایم. همه کسانی که وارد این جهان شده اند این مسیر را طی خواهند کرد در حالی که آرامش و وقاری که استاد معمارزاده داشت در دیگر دوستان مجسمه ساز کمتر دیده می شد.

 وی ادامه داد: معمارزاده هنرمندی خراسانی بود که آرامش در آثارش موج می زد. کارهایی که با آرامی و خرامان در خلق اسب هایش انجام می داد برگرفته از رابطه قدیمی انسان با این حیوان نجیب بود.

مشهدی زاده اظهار داشت: کمتر کسی را دیده ام که زندگی شخصی و کاری خود را با این آرامش پشت سر بگذارد و این آرامش در آثارش تجلی پیدا کند.

در این مراسم  حسین معمارزاده برادر مرحوم ابراهیم معمارزاده و پوریا معمارزاده پسر آن مرحوم هم حضور داشتند و سخنان کوتاهی را به یاد آن هنرمند فقید بیان کردند.

پیکر این استاد پیکرساز، ابراهیم معمارزاده پس از اقامه نماز میت، به سمت بهشت زهرا بدرقه شد تا در ردیف ۸۸ قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه