English

سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران؛

دابُر در میان پنج فیلم برتر از نگاه تماشاگران چهارمین روز جشنواره

فیلم کوتاه «دابُر» به کارگردانی سعید نجاتی که در چهارمین روز از برپایی سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش درآمد، در میان پنج فیلم برتر از نگاه تماشاگران قرار گرفت.

دابُر در میان پنج فیلم برتر از نگاه تماشاگران چهارمین روز جشنواره

به گزارش مشاور رسانه‌ای فیلم، «دابُر» به کارگردانی سعید نجاتی که در دو بخش رقابتی داستانی ملی و بین‌الملل سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد، توانست در نمایش روز اول خود در میان پنج فیلم برتر از نگاه تماشاگران قرار بگیرد. 

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز تنها برای تماشای این فیلم کوتاه به پردیس ملت آمد.

فیلم دابر

این فیلم با حضور روز سه شنبه 21 آبان ماه در میان استقبال مخاطبان در دو سالن یک و دو پردیس سینمایی ملت روی پرده رفت و چهارشنبه و پنجشنبه نیز نمایش خواهد داشت. 

سعید نجاتی کارگردان و عوامل فیلم دابر

از عوامل اصلی فیلم کوتاه «دابُر» که محصول نجاتفیلم و پارادوکس پروداکشن کشور ترکیه است، می‌توان به کارگردان: سعید نجاتی، نویسنده: فاطمه اشعری و سعید نجاتی، بازیگران: مجید پتکی، مهری سادات آل آقا و فرن حسنی نیا، مدیر فیلمبرداری: آرمان فیاض، مدیر صدابرداری: مجید نجاتی، طراحی و ترکیب صدا: سامان شهامت و مجید نجاتی، تدوین: عماد خدابخش و سعید نجاتی، چهره‌پرداز: الهام اطیابی، طراح صحنه و لباس: سعید نجاتی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: امین قشقائیان، دستیاران کارگردان: سجاد ایمانی و نواب محمودی، منشی صحنه: مهتاب ابراهیمی، جلوه‌های ویژه بصری: سیدحسن جوادی، مدیر تولید: مهرداد حاجی ظهیری، مجری طرح: انجمن سینمای جوانان ایران دفتر کاشان، اراک و ساوه، مشاور پخش: میرعباس خسروی نژاد، مدیر پروژه: تحسین ایشبیلن، ساخت تیزر: میدیا کیاست، طراح پوستر: متین خیبلی، مشاور رسانه‌ای: آزاده فضلی و تهیه‌کننده: سعید نجاتی و مهدیه غلامحسینی اشاره کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • الناز

    نمی دونم چرا هر کس می خواد فیلم بسازد وارد بحث های عادت ماهیانه و بحثهای زنانه می شود و این طوری می خواهند جلوه گری و خودنمایی کنند ، آن هم به شکل ناشیانه و کلیشه ای ، فیلم کوتاه دابر یک فیلم ضعیف و تکراری و ساده و ابتدایی است با فیلمنامه خیلی ضعیف و سعید نجاتی یک بچه عقب افتاده و کم هوش و نابازیگر رو آورده وسط برف و بیابان گریه می کنه ، یعنی تو این دنیا کسی نبوده به این بچه توضیح بده پریودی چیه ؟ خیلی مضحک و خنده داره ، اون وقت با پارتی بازی جایزه هم می گیره ، آخه من نمی دونم کجای پریود شدن تابو است که رفته فیلم کوتاهش رو ساخته ، این مسئله برای سعید نجاتی که در روستا بزرگ شده تابو است نه برای مردم .

  • نگار

    می خواستم بگم اولا موضوع این فیلم دابر از سعید نجاتی یک موضوع تکراری تقلیدی از یک فیلم خارجی است ثانیا ، آقای سعید نجاتی در دنیای هپروت خودش زندگی می کنه، انگار اصلا جامعه را نمی شناسه ، پریودی زنها در دنیای امروز در هیج جا تابو نیست و کاملا یک امر طبیعی است و همه مردم آن را قبول دارند ، فیلم دابر هم اساس و بنیاد درستی نداره ، چون معلم های بهداشتی در مدارس در مورد عادت ماهیانه به بچه ها توضیح می دهند ، حتی یک بچه 10 ساله مدرسه ای می دونه پریودی چیه ؟ حتی اگه مدرسه هم نره باز از یکی با خبر می شه پریودی چیه . من خودم دختر دارم و وقتی به بلوغ رسید با فهم و درایت خودش همه چیز رو می دانست و اصلا لازم نبود ، خودش را این گونه زجر و عذاب بده و گریه و زاری نکرد ، یک بچه مگه خیلی کودن و خنگ و احمق باشه که برای یک امر کاملا طبیعی این جوری خودش را ناراحت بکنه و پدر بچه فیلم دابر هم خیلی نادان و خنگ بود که متوجه مشکل به این سادگی دخترش نمی شد ، بهتر بود سعید نجاتی قبل از ساختن این فیلم نادرست و غیر منطقی ، کمی در مدارس در مورد این مسئله تحقیق می کرد.

  • مرزبان

    با احترام و سلام به آقای سعید نجاتی ،کارهای سعید نجاتی تکراری و تقلیدی است، من خودم از نزدیک دیدم. و فیلمنامه و طراحی پوسترش هم زیاد جالب نبود ، من قصد توهین و بی احترامی به سعید نجاتی ندارم اما به مردم هم حق می دم که از کارهای نجاتی انتقاد کنند ،من تعجب می کنم که چطور ایشون مثل علف خودرو همش دارند جایزه می گیرند و تا حالا 100 تا جایزه گرفتند ؛ انگار جایزه گرفتن برای ایشون مثل سبزی خریدن شده و اینقدر راحت و آسان است ، در حالی که بزرگترین کارگردان های دنیا مثل هیچکاک و برگمان و از ایران زنده یاد عباس کیارستمی اینقدر جایزه نگرفته که یک فیلمساز تجربی مثل سعید نجاتی داره همش جایزه می گیره ، خوب این سوال همه مردم است که ایشون به کجا وصله و چطوری برای فیلمهایی که زیاد قوی نیست 100 تا جایزه گرفته . چیزی که به این راحتی بدست بیاد ارزش نداره . امیدوارم آقای سعید نجاتی از انتقاد مردم ناراحت و غمگین نشوند ،چون فیلمساز باید بتونه مردم رو قانع و راضی کنه تا هنرمند بشه .

  • بهرنگ

    چیزی که من می تونم در موردکلمه دابُر بگم و به ذهنم می رسه اینه که وقتش رسیده جایزه گرفتن فیلمهای آقای سعید نجاتی باید دابُر بشه .

  • عارف پور عراقی

    من فیلم دابر را دیدم، آیا فیلم در کشورهای افغانستان و پاکستان هم نمایش داده می شه، اگه بشه خیلی خوب میشه.

  • شبنم یار دارقلی

    فیلم نبات به نویسندگی و کارگردانی پگاه ارضی سال تولید 1396 را دیدم و متوجه شدم فیلم دابر سعید نجاتی از روی فیلم نبات تقلید کرده و فیلمنامه اش خیلی شبیه فیلم نبات است، فقط بازیگر قد بلند دراز با صورت گریم پیر فیلم نبات خانم نازنین فراهانی است.

  • برکه

    برادران محمودی نان ایران را می خورند ، پول ایران را می گیرند ، به واسطه کمکهای ایران می خواهند به شهرت برسند، اما با سرمایه ایران بر ضد ایران فیلم مردن در آب مطهر را می سازند بدون حیا و معرفت و صداقت و شرم می خواهند آبروی ایران را ببرند داورها نباید مجوز صدور این فیلمهای غیر منطقی ناجور ضد ایران را بدهند ما به عنوان ایرانی به هیچ کس اجازه توهین به فرهنگ شریف و پاک ایرانی را نمی دهیم .چرا برادران محمودی فیلمی در خصوص تجاوز مردان افغانی به دختران ایرانی بعد از این که ایران به آن ها در ایران پناه داده نمی سازند ، چرا در فیمهایشان دایم می خواهند افغان ها را خوب و ایرانی ها را بد نشان دهند اگر ایران بد است چرا با سرمایه ایران فیلم می سازید برنمی گردید افغانستان ، شما در ایران کارگردان شدید نه در افغانستان ، آن سرمایه ای که به شما بابت ساختن فیلمهای ناجور به برادران محمودی داده می شود می تواند جان کودکان فقیر و سرطانی ایرانی را نجات دهد ، می تواند مشکلات مالی و اقتصادی خود ایرانی را بر طرف کند ، شما برادران محمودی نمک خوردید و نمکدان شکستید واقعا شرم آوره است ، شما حق ندارید فیلم مردن در آب مطهر را در کشورهای خارجی به نمایش بگذارید و آبروی ایرانی ها را ببرید ، شما حق ندارید با آبروی مردمان شریف و پاک و مسلمان ایران بازی کنید . وظیفه ایران نیست برای افغانی ها رفاه و امکانات فراهم کند آن هم در شرایطی که ایرانی ها در فشار اقتصادی و بیکاری و سختی زندگی می کنند .چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است ، چرا این افغان ها برنمی گردند کشور خودشان و بجنگند و کشورشان را بسازند چرا همیشه از کشورهای دیگر توقع کمک دارند ، ایران در جنگ با عراق جنگید و مقاومت کرد و خودش کشور خودش را از اول ساخت بدون این که به کشورهای دیگر فرار کند و از کشورهای دیگر توقع غیر منطقی کمک داشته باشد . شما افغان ها در تمام ایران پخش شدید و دو قورت و نیمتان هم باقی است به جای توقع بی جا از این و آن و فرار ، خودتان کشور خودتان را نجات دهید و آبروی این و آن را نبرید .

  • آرشام

    سلام ، به نظر من آقای سعید نجاتی به هر حال یک اثر را خلق کردند و قابل قدر دانی است و همیشه خلق اثر چه ساختن فیلم ، چه خلق یک تابلوی نقاشی ، چه نوشتن یک داستان یا کتاب و خلق هر اثر هنری خیلی ارزشمندتر و سختر از کار یک منتقدی است که فقط وسط و پشت میز می نشیند و ادای از ما بهترون را در می آورند و چکش می زند انگار دارد آب گوشت هم می زند و نمی تواند هیچ چیز خلق کنند ولی دایم به خود اجازه می دهد در مورد همه رشته های هنری که در آن سواد و مهارت و تخصص ندارند اظهار نظر کنند ، بله نقد کردن خیلی آسانتر و دست یافتنی تر از خلق کردن یک اثر هنری است چون خلق کردن خلاقیت و توانایی و مهارت می خواهد اما نقد کردن فقط حرف زدن صرف است که هیچ زحمتی جز بیهوده گویی ندارد و هر انسان منتقدی کم هوش و ناتوانی فقط با مطالعه دو سه جلد کتاب می تواند با محکوم کردن هنر دیگران ، تمام ناکامی ها و ناتوانی های و کمبودهای خود را لاپوشونی کند ، چرا بعضی منتقد ها به خود اجازه می دهند در مورد همه هنرها اظهار نظر کنند آن هم در شرایطی که خودشان هیچ اثر هنری خلق نکرده اند و هیچ مهارتی و شایستگی اظهار نظر در مورد آن هنرها را ندارند ، اگر کسی منتقد سینماست بی خود می کند در مورد نقاشی و موسیقی و شعر و فلسفه و داستان نویسی و همه چیز اظهار نظر می کند ، این هنرها ، آبگوشت نیستند که هی چکش بزنی ، هنر هستند و هر کدام دنیایی پر از پیچیدگی و تخصصص و مهارت می خواهد ، خواهش می کنم به اصطلاح منتقدین در همه چیز سرک نکشند و در همه چیز دخالت نکنند ، چون این جوری به جای محکوم کردن دیگران ، حماقت و نادانی خود را ثابت کرده اند.

  • ننه قنبر

    پیرزنی 87 ساله از روستایم، سواد چندان ندارم ولی فیلم دابر دیدم و آقای سعید نجاتی همسن نوه ام است که اسمش محمد امین است که دوست دارد کارگردان بشود اما سوفور شد و قصه فیلم دابر خیلی شبیه به داستان زندگی دخترم است که وسط برف روستا با پدرش بود که بلوغ کرد و گریه کرد و شوهرم در سرما تا خانه او را روی دوشش گذاشت و من فیلمها را نگاه می کنم و در فضای مجازی نظر می دهم.

  • سلطانی

    سلام ، این آقای مسعود فراستی که در همه رشته ها خودش را متخصص می داند و همه رشته های هنری را نقد می کنه ، مگه فراستی کیه که در مورد همه چیز نظر می ده ، گویا ایشون هیچ مشغله و کاری ندارند جز نظر دادن در مورد آثار دیگران ، حیونی این جوری داره سر خودش رو گرم می کنه که از بیکاری دربیاد ، نادانی خودش را به رخ می کشد ، مسعود فراستی در برنامه دورهمی گفتن تخیلات بیمارگونه نباید به اثر هنری تبدیل بشه ، چقدر این جمله بی سوادی مطلق این مرد را ثابت می کند و این جمله در کل سینمای تاریخ باید به نادانی به اسم فراستی ثبت بشه ، یک هنرمند می تونه از هر خلاقیتی استفاده بکنه ، چه تخیلات سالم چه بیمار گونه ، چه دغدغه .

  • ننه ژینا


    سلام ، من و استاد فقید زنده یاد محمد علی کشاورز هم سن هستیم ، از فوت ایشان خیلی خیلی ناراحت شدیم ، مخصوصا این نوه های من که خیلی گریه کردند چون از بچگی با فیلمهای زیبای ایشان بزرگ شدند ، تسلیت می گویم به جامعه هنری ایران خدا بیامرزدش این مرد بزرگ هنرمند بازیگر را .

  • مسعود

    سلام سلام ، تسلیت می گم به همه مردم عزیز ایران فوت پیشکسوت و پدرسالار بزرگ سینما و تئاتر ایران محمد علی کشاورز را در 16 ساعت قبل در بیمارستان ، روحشان شاد و قرین رحمت الهی ، خیلی ناراحت شدیم ، خدابیامرزه تمام پیشکسوتان و بازیگران فوت شده ایران را . من و دوستانم استادان پیشکسوت بازیگری : عزت الله انتظامی و محمد علی کشاورز و جمشید مشایخی و داود رشیدی و علی نصیریان را فقط پدرهای بزرگوار سینما و تئاتر ایران می دانیم نه کسی دیگری و لقب پدر سینما و تئاتر ایران برازنده این پنج بزرگوار است و بس ، خواهش می کنم به نظر مردم هم احترام بگذارید و اجازه دهید هر کس را که دوست دارند پدر سینما و تئاتر بنامند .

  • ننه ژینا

    سلام روز به خیر ، من و استاد فقید زنده یاد محمد علی کشاورز هم سن هستیم ، دیروز از فوت این پدر سالار سینمای ایران خیلی ناراحت شدیم ، مخصوصا این نوه های من که خیلی گریه کردند چون از بچگی با فیلمهای زیبای ایشان بزرگ شدند ، مثل پدرسالار ، تسلیت می گم به جامعه هنری ایران خدا بیامرزدش این مرد بزرگ هنرمند بازیگر را .

  • محسن


    از فیلم زالاوا خوشمان نیامد چون طبق واقعیت درست نشده و توهین به مردم کرد است و اصلا کردها آدمهای خرافاتی و قاتلی نیستند . متاسفانه این فیلم بد جایزه هم گرفته و با وجود این که ضد مردم کرد و کلا ضد مردم ایران است کارگردانش اونو به کردها تقدیم کرده . فکرش را بکنید که چیز بد می سازند و بعد تقدیم می کنند ، فقط خواهش داریم این فیلم زالاوا را در کشورهای خارجی به نمایش نگذارید بس است این هم آبروی اقوام ایرانی را بردن .
    بازی بازیگران هم خیلی افتضاح است و فیلمنامه ضعیفی هم دارد .

  • سوفیا

    بازی پوریا رحیمی سام در زالاوا خیلی بد بو د و بازی همه بازیگران بد بود. کلا زالاوا فیلم بدی است . صدابرداری بدی دارد .

  • سوفیا

    بازی پوریا رحیمی سام در زالاوا خیلی بد بو د و بازی همه بازیگران بد بود. کلا زالاوا فیلم بدی است . صدابرداری بدی دارد .

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه