English

جدیدترین خبر از فیلم سینمایی پدران

فیلم پدران به کارگردانی سالم صلواتی در آخرین مراحل فنی قرار دارد.

جدیدترین خبر از فیلم سینمایی پدران

به گزارش خبرگزاری موج،  فیلم پدران  به کارگردانی سالم صلواتی و به تهیه‌کنندگی شهرام مسلخی که با حمایت بنیاد سینمایی فارابی در همدان تولید شد، در آخرین مراحل فنی قرار دارد.

سالم صلواتی، کارگردان فیلم پدران با اشاره به اینکه این فیلم در ادامه جهان فیلم‌های دیگرش است، گفت: در فیلم‌های کوتاه و داستانی دیگرم، مثل «اگر بروم»، «رویاهای برفی» و یا «زمستان آخر» به روابط انسانی و فاصله بین‌ افراد، پرداخته‌ام. اینجا هم از منظری دیگر که قرار است تاثیر دیگری بر مخاطب خود داشته باشد، به این رابطه‌ها می‌پردازم با این تفاوت که این بار قصه فیلم با توجه به همان دغدغه‌ها، در فضایی غیر از کردستان و با زبانی غیر از زبان کردی تعریف می‌شود.

وی بیان کرد: شاید در سال آینده هم فیلمی بسازم که قصه‌اش در منطقه‌ای دیگر اتفاق بیفتد. برای من این مهم بود که این فیلم هم در راستای نگاه و دنیای ذهنی خودم باشد و معتقدم «پدران» در همان راستا است.

صلواتی ادامه داد: ایده «پدران» متعلق به محمدرضا گوهری است. طرح آن را مشترکا نوشتیم و بعد فیلمنامه کامل توسط او نوشته شد. می‌توانم بگویم دلخوشی من و سرمایه بزرگ ما در این فیلم، فیلمنامه بود. شاید بتوانم بگویم این قدرت فیلمنامه بود که سبب شد بازیگران و عوامل خوب به فیلم اضافه شوند.

این کارگردان جوان توضیح داد: خوشحالم از این که فیلم «پدران» با آن که یک فیلم شهری است، خارج از روال فیلم‌های آپارتمانی و متمرکز در تهران ساخته شده است. شاید سرمایه هنگفتی را که برخی از تهیه‌کنندگان قبلی دنبال تأمین آن بودند، نیافتیم اما سرمایه بزرگ من در تولید «پدران»، آرامشی بود که پشتیانی شهرام مسلخی برای من به همراه داشت و سبب شد تا فیلم را آن طور که هست، بسازم.

وی در ادامه گفت: تولید فیلم «پدران» پنج سال بود که بنا به دلائل مختلف، به مشکل برمی‌خورد اما سرانجام آنچه دنبالش بودم، اتفاق افتاد و من از این بابت بسیار خوشحالم. طی سال‌های گذشته، هر گاه قرار بود فیلم جلوی دوربین برود، یک اتفاق مانع از آن می‌شد. ۸ تهیه‌کننده که اولین‌شان سیدرضا میرکریمی بود و  آخرین‌شان پوران درخشنده) پای فیلم آمدند و همه تهیه‌کنندگانی که قرار بود با آنها کار کنم، این فیلمنامه را دوست داشتند. در نهایت، در حالی که برخی دوستان مرا ترغیب می‌کردند به سراغ یک فیلمنامه دیگر بروم تا شاید بدبیاری‌ها تمام شود، قرار شد با شهرام مسلخی کار کنم و شاید طی آن مسیر سخت، مرا به نقطه‌ای رساند که توانستم با تهیه‌کننده‌ای کار کنم که از جنس من بود و من را می‌شناخت.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: رویارویی ۲ نسل می‌تواند حادثه بیافریند؛ در پدران حادثه‌ای ۲ نسل را رو در روی یکدیگر قرار می‌دهد.

در این فیلم هنرمندانی چون علیرضا ثانی‌فر، هدایت هاشمی، گلاره عباسی، مهشید ناصری، کیوان پرمر، مهدخت مولایی، نوید لایقی، سارینا ترقی، یوسف یزدانی، مرتضی خانجانی، شیدا مودب، سعید پورشعبانی و سعید باغبان ایفای نقش کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه