English

انتقاد کارگردان ترور خاموش از تاثیر دستمزدهای نجومی بازیگران در شبکه نمایش خانگی

احمد معظمی از تاثیر منفی دستمزدهای نجومی کاذب در سریالهای نمایش خانگی انتقاد کرد و گفت: باید بازیگران جدیدی به سینما و تلویزیون معرفی شوند تا دستمزدها تعدیل شوند.

انتقاد کارگردان ترور خاموش از تاثیر دستمزدهای نجومی بازیگران در شبکه نمایش خانگی

به گزارش خبرنگار تلویزیونی خبرگزاری موج، نشست خبری سریال ترور خاموش، بعد از گفتگوی صمیمانه عوامل با مخاطبان ۱۶۲، با حضور احمد معظمی کارگردان، ابوالفضل صفری تهیه کننده، پرویز فلاحی پور، سپیده خداوردی، شایسته ایرانی، امیرمحمدزند، هادی نوری، رضا مولایی، حمیدرضا عطایی عظیمی و حمید شریف زاده تعدادی از بازیگران این سریال و غلامرضا الماسی مدیر فیلم و سریال شبکه یک و حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی این شبکه در محل روابط عمومی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

*ساخت ترور خاموش شجاعانه بود

در ابتدای این نشست احمد معظمی، کارگردان سریال با ابراز رضایت از تماس و پیام های مخاطبان به سامانه ۱۶۲ گفت: یک تیم خوب کار این سریال را به عهده گرفتند و در تماس های امروز حتی یک مورد منفی نداشتم بنابراین حالم خوب است.

در ادامه صفری تهیه کننده سریال هم گفت: خداروشکر کار خوب و آبرومندی را برای مخاطبان در نظر گرفتیم. به رغم قصه پیچیده داشتیم، بازتاب ها فراتر از تصور ما بود.

نشست خبری عوامل سریال ترور خاموش

عطایی بازیگر ترور خاموش نیز پیرامون ارتباط با مخاطبان گفت: عوامل سازنده شهامت خوبی داشتند تا این سوژه ساخته شود در تماس های مخاطبان احساس و لحنی در کلام آنها بود که درگیر این موضوع بودند و به نظر می رسد که با نمایش این سریال به آنها کمک شده است.

معظمی توضیح داد: البته کار کردن با ابوالفضل صفری خوب است چراکه حس امنیت به کارگردان و تمام عوامل می دهد‌. فیلمنامه سختی داشتیم و کمتر تهیه‌کننده ای می‌تواند به سمت این قصه ها برود. ما هم تمام تلاش خودمان را کردیم که کارمان کلیشه ای نباشد.

وی افزود: به نظر می‌رسد خیلی از آثاری که با موضوع مبارزه با مواد مخدر و مصرف آن ساخته شده خیلی موفق نبوده است. ما معتقدیم که ستاد مبارزه با مواد مخدر باید در خانه و خانواده شکل بگیرد و تلاش کردیم که با این سریال این ذهنیت در مخاطب  ایجاد شود.

وی در مورد انتخاب بازیگران گفت: در مورد شخصیت های سریال با تهیه کننده صحبت کردیم و دغدغه داشتیم تا بازیگران خوبی داشته باشیم  و در عین حال تفاوت را حس کنیم.

صفری هم  اظهار کرد: ساخت چنین مجموعه شهامت بزرگی بود و با حمایت آقای میرباقری معاون سیما این اتفاق افتاد .پیام این کار واضح و شفاف است و ببیننده آن را می بیند که تا زمانی که فرزندان در ارتباط با و مورد توجه خانواده هستند به سمت مواد مخدر نمی روند.

در بخش دیگری از این نشست غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک گفت: در همه جای دنیا پیش بینی رفتار و بازخورد مخاطب قابل پیش بینی نیست به همین دلیل اقدام به ساخت طرح های پایلوت می کنند.

وی در پاسخ به انتقادی در مورد تلخ بودن آنتن تلویزیون به نظر من نمی آید که آنتن رسانه تلخ باشد بلکه از رنگ آمیزی متنوعی بهره می برد. باید آنتن شبکه را به طور کامل دید و تنها به یک ساعت و یک برنامه با مخاطب مشخص استناد کرد.

الماسی سپس به داستان ترور خاموش اشاره کرد و گفت: دوستان خواهند دید که موضوع مصرف جزیی مواد بخش بسیار کوچک این سریال است و 

ابتدا قرار بود در یک قسمت و بعد در بیست قسمت تولید شود. نه اینکه تولید کنندگان ندانند چه کار می خواهند بکنند بلکه طراحی آن براساس پرونده ای که در اختیارشان قرار گرفت کار انجام شد.

*حذف صحنه مرگ مادر می توانست رخ ندهد

در ادامه ابوالفضل صفری در مورد حذف صحنه فوت مادر گفت: ما صحنه تلخ تر از آن را در قسمت اول دیده بودیم اما در آن قسمت دوستان معتقد بودند که گریه های کودکی که مادرش را از دست داده خیلی تلخ بود و اگر به ما گفته بودند که با آن مخالفند، به جای حذف ما آن را تعدیل می کردیم.

الماسی در واکنش به استفاده از کلمه سانسور گفت: پخش برنامه در هر مقطعی تابع شرایط و بازخورد است. حذف و اضافه های این مجموعه هم همینطور بوده است. البته ما سعی کرده ایم که تابع سلیقه نباشیم اما احساسات مخاطب را در نظر می گیریم و این در همه قسمتها بر اساس اصولی انجام می شود.

وی اعمال حذفیات را امری بدیهی در دنیا دانست و گفت: امیدواریم که به زودی به رده بندی سنی برسیم و مخاطب هم بتواند برنامه تماشای خود و فرزندانش را مدیریت کند آن وقت حتما روش حذف و اضافه ما هم تغییر خواهد کرد.

الماسی تأکید کرد: در هیچ جای دنیا کارگردان در مورد حذفیات و سانسور صحبت نمی کند چرا که مالک کار کس دیگری است.

نشست خبری عوامل سریال ترور خاموش

احمد معظمی هم گفت: من از هفده سالگی در تلویزیون کار کرده ام و به خوبی می دانم فضای تلویزیون و سینما با هم فرق می کند. من معتقدم در حذف و اضافه ها به جز یک موردی که صحبت شد اعمال سلیقه نشده و حتی در برخی موارد ما در تدوین اشتباهاتی داشته ایم.

این کارگردان در مورد ریتم کارش گفت: در این کار نه تنها ریتم نمی افتاد بلکه فکر می کنم در برخی موارد ریتم تندتر از حد نیاز است.

صفری هم افزود: این یک داستان ملودرام نیست بلکه معمایی است که باید به تدریج گره هایش باز شود و به نظرم برای مخاطب عام ریتمش تند است.

*از پایان سریال شگفت زده می شوید

در ادامه حمیدرضا عطایی بازیگر این سریال در پاسخ به نقدی که نیروهای امنیتی را بسیار باهوش تر از خلافکاران می دانست، گفت: حتی خیلی از بازیگران هم داستان کامل این سریال را ندیده اند و مطمئنا همه از انتهای آن شگفت زده می شود. این داستان در مورد اطلاعات و امنیت است و به دنبال نمایش قدرت آن در سطح بین الملل است که در قسمت های پایانی اصل ماجرا به نمایش در می آید.

*مقایسه احمد معظمی با حسن فتحی

پرویز فلاحی پور هم گفت: من هم معتقدم هر چقدر طرف مقابل پلیس باهوش باشد، پلیس باهوش تر دیده می شود و من هم این نقد را دارم که خلاف کاران کمی کم هوش نشان داده شده اند. وی افزود: من فکر می کنم ریتم کار بسیار خوب است. چرا که اصولاً ریتم تنها یک عنصر ندارد و ممکن است در برخی موارد ضرباهنگ تند یا کند داشته باشد که  مکمل هم باشند.

نشست خبری عوامل سریال ترور خاموش

این بازیگر ادامه داد: من نقشم در این سریال را دوست داشتم و سعی کردم با تحقیق میدانی و گفتگو با کارگردان نقش متفاوتی از نقش بد را به نمایش بگذارم. شخصیتی همچون مسعود نمی تواند به طور مطلق بد باشد و لایه های سایه روشنی در زندگیش دارد. دوست داشتم کمی از بار شخصیت مثبت را در او هم ببینیم و در نهایت یک شخصیت خاکستری داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد غیبت کارگردانان بزرگ در تلویزیون نسبت به دوره ای که او سریال شب دهم را بازی کرد، گفت: از نظر من آقای معظمی هم کارگردان بزرگی است و اگر دقت کنید  وقتی آقای فتحی شب دهم را کار کردند حتی تعداد کارهای کمتری از آقای معظمی در کارنامه خود داشت.

پرویز فلاحی پور تصریح کرد: تفاوت آن زمان با زمان فعلی این است که در آن دوره به دلیل بودجه بیشتر امکان این را داشتیم که زمان بیشتری صرف کار کنیم. به عنوان نمونه من برای شب دهم یک ماه وقت داشتم تا برروی نقشم کار کنم اما این روزها گاهی به ما می گویند تنها چند روز فرصت داریم تا مقابل دوربین قرار بگیریم.

*نغمه، داستان کوتاهی که کامل روایت شد

شایسته ایرانی گفت: من نسبت به سایر دوستان کمتر در سریالها بازی کردم. من دوست داشتم که قصه ام به خوبی دیده شود. کاراکتر نغمه را به دلیل جزییات زیاد و پیچیدگی اش دوست داشتم و به عنوان یک بازیگر دوست داشتم نقش طولانی تری داشتم اما در کل معتقدم که به رغم پراکندگی پرداخت به داستان این نقش در کل سریال مانند بسیاری دیگر از نقش ها، اما داستانش به طور کلی دیده شده است.

نشست خبری عوامل سریال ترور خاموش

*آرزو می کنم تولید سریالها با فیلمنامه کامل آغاز شود

رضا مولایی هم گفت: می خواهم یکی از آرزوهایم را در حضور مدیران و اصحاب رسانه بلند بگویم که ای کاش فیلمنامه کاری مانند این که زحمت بسیاری می برد، کامل باشد و تولیدش شروع شود تا بازیگر بداند چارچوب کارش چگونه باید باشد و بتواند روی نقشش بهتر و بیشتر کار کند و شبیه کارمندان نشویم که صبح به سرصحنه بیاید و تصویری بگیرد و برود.

وی افزود: البته از حضور در این کار خیلی خوشحالم و این چندمین پروژه ای است که در آن با احمد معظمی همکاری دارم.

هادی نوری گفت: تلاش کردم که در اولین کار جدی ام تیپ نباشم و شخصیتی را بازی کنم که دارای شناسنامه باشد.

حمیدرضا عطایی هم در ادامه گفت: اساسا پرداختن به سوژه هایی که به خاطر ماهیتشان، همین الان در سطح جامعه در حال رخ دادن هستند، شجاعت خاصی می خواهد‌ و من به دلیل این انتخاب به مدیران تبریک می گویم و امیدوارم که ساخت چنین آثاری ادامه پیدا کند.

نشست خبری عوامل سریال ترور خاموش

وی افزود: متاسفانه به رغم دعوتی که از من شد موفق نشدم در سریال سارق روح با احمد معظمی همکاری داشته باشم اما دیدم که کار او در سطح بالایی است و قاب بندی متفاوتی دارد.

*من مدیون احمد معظمی هستم

حمید شریف زاده هم در مورد نقشش و حضور در این سریال گفت: من سالهاست که نقش دگم مثبت را بازی می کنم و این برای یک بازیگر خیلی بد است اما به دلیل نقش متفاوتی که کارگردان برای من در نظر گرفته است، مدیون احمد معظمی هستم. او کارگردان بسیار متفاوتی است و شرایط روحی بازیگر را درک می کند و تلاش می کند که او را به آمادگی کامل برای ایفای نقش خود برساند.

نشست خبری عوامل سریال ترور خاموش

احمد معظمی در پاسخ به سوال خبرنگار موج در در مورد نقش تکراری سپیده خداوردی در دو سریال بوی باران و ترور خاموش که توسط و برادر کارگردانی شده و استفاده از لوکیشن تکراری و همزمان با هم توسط این دو کارگردان گفت: گروه در ابتدا از نقش تکراری این بازیگر در آن سریال اطلاعی نداشتم اما قبول دارم که نقش خانم خداوردی در هردو سریال تا حدی شبیه هست اما پاقعا بازی ایشان متفاوت است. 

*ستاره اسکندری بازیگری بسیار توانا است

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار موج در مورد نقش آفرینی خوب ستاره اسکندری افزود: من همیشه سعی کردم که در کارهایم بازیگر جدید معرفی کنم و یا بازی های متفاوتی را از آنها بگیرم. برخلاف نظر آقای مولایی براساس سیناپس من و همه بازیگران کلیات کار را به خوبی می دانیم.

معظمی ادامه داد: ستاره اسکندری یک بازیگر فوق العاده همراه است. گرچه زمانی که به اینکار دعوت شد درگیر چند پروژه بودو حتی تهیه کنندگی یک تیتر خوب با کارگردانی علی رفیعی را در دست داشت.اما وقتی در مورد نقش شنید از آن خوشش آمد و پذیرفت.

نشست خبری عوامل سریال ترور خاموش

این کارگردان افزود: چیزی که تولید ترور خاموش داشت این بود که با همه بازیگران از سعید راد تا بازیگری که تنها یک تا سه سکانس حضور داشت، یک ماه دورخوانی داشتیم و با تعامل به نقشها رسیدیم.

وی در مورد ستاره اسکندری تأکید کرد: خانم اسکندری بازیگری به شدت منظم و توانا و همراه است و در ایفای نقشش فراتر از آنچه که روی کاغذ نوشته شده بود فراتر رفته بود.

*لزوم اضافه شدن بازیگران جدید به سینما و تلویزیون

این کارگردان با لحنی انتقادی ادامه داد:  حال که صحبت از بازی بازیگران شد ذکر نکته ای را لازم می دانم و آن اینکه باید فضایی درست شود که بازیگران جدیدی به عرصه بیابند. در حال حاضر تعدادی محدود در اکثر پروژه ها با دست مزدهای نجومی که دلیلش هم برای ما مشخص نیست بازی می کنند.

وی افزود: باید بازیگر جدید به سینما و تلویزیون تزریق شود چرا که دستمزدهای نجومی کاذب سریال ای نمایش خانگی کار را بویژه برای تلویزیون بسیار سخت کرده است و همه نظم ما را هم ریخته است و ما ضعف انتخاب بازیگر داریم.

الماسی در پایان سخنان خودش گفت: کارهایی از این دست براساس پرونده های واقعی است و شاید با مطالعه آنها سوالاتی که در مورد روابط نقش ها وجود دارد از بین برود.

*مخاطب بیست درصدی ترور خاموش

محسن رنجبران مدیرکل روابط عمومی سازمان که در پایان جلسه حضور یافت هم در سخنان کوتاهی گفت: براساس نظر سنجی منتشر نشده سازمان، ترور خاموش تا قسمت شانزدهم بیش از بیست درصد مخاطب داشته است که برای سریالی که معمایی و با موضوع آسیب های اجتماعی است خیلی خوب است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه