English

در دومین جشن آکادمی سینما سینما؛

نرگس آبیار عنوان موثرترین فرد سینمای ایران در سال ۹۷ را کسب کرد

دومین دوره جشن آکادمی سینما سینما نرگس آبیار را به عنوان چهره موثر سال ۹۷ سینمای ایران معرفی کرد.

نرگس آبیار عنوان موثرترین فرد سینمای ایران در سال ۹۷ را کسب کرد

به گزارش خبرنگار سینمایی موج، دومین دوره جایزه آکادمی سینما سینما عصر شنبه ۱۹ مردادماه با حضور جمع کثیری از اهالی سینما در هتل انقلاب برگزار شد.

جواد یحیوی اجرای دومین دوره جایزه آکادمی سینما سینما برعهده داشت.

پس از پخش تیزر جشن دوره اول، مراسم با دعوت مجری مراسم از کیوان کثیریان دبیر جشن و کیانوش عیاری رئیس آکادمی جایزه سینما سینما ادامه یافت.

کیوان کثیریان در ابتدای مراسم ضمن خوشامدگویی به حضار گفت: ۲۰۷ روزنامه نگار سینمایی امسال به صورت آزاد به چهره‌های موثر سینمایی از نظر خودشان را رای دادند که از میان آنها ۱۰ نامزد انتخاب شدند و امروز یکی از میان آنها انتخاب می‌شود.

وی بیان کرد: این ۱۰ نفر با دلایل مشخص خبرنگاران سینمایی مکتوب شده است و دبیرخانه فردا این دلایل را منتشر خواهیم کرد.

در ادامه نامزدهای بخش فیلم کوتاه اعلام شدند و از علی اکبر صادقی، ابرهیم فروزش و مهرداد اسکویی برای اهدای این جایزه روی صحنه آمدند و جایزه فیلم کوتاه به کریم لک‌زاده برای فیلم ماچ سینمایی اهدا شد.

همچنین تندیس مهرگیاه جایزه سینما سینما بخش مستند به بابک بهداد برای فیلم مستند بهارستان خانه ملت رسید.

مهرداد اسکویی در ادامه با بیان اینکه سینمای مستند در ایران نیاز به حمایت دهرد، گفت: به سینمای مستند در ایران گفت: به عنوان نماینده کوچک سینمای مستند و کوتاه ایران فکر می‌کنم جایزه مستند تعریف ویژه‌ای دارد و ما نیاز داریم که سینمای مستقل را پشتیبانی کنیم. 

وی بیان کرد: یکی از فیلمسازان مستقل سینمای ایران آقای عیاری است و فکر می‌کنم پشتیبانی ایشان از بخش مستند خیلی حیاتی است. امیدوارم این بخش از سینمای ایران که بیشتر به صورت مستقل کار می‌کند دیده و حمایت شود. 

در ادامه کلیپی درباره واروژ کریم مسیحی ادامه پیدا کرد چراکه امسال در جایزه آکادمی سینما سینما جایزه تندیس مهرگیاه پاسداشت یک‌عمر عشق به سینما به این سینماگر اعطا می‌شود.

دیپلم افتخار بهترین فیلمساز اول به پویا بادکوبه برای درساژ رسید که سمیرا برادری تهیه‌کننده فیلم آن را دریافت کرد.

محمود غفاری برای کارگردانی فیلم شماره ۱۷ سهیلا جایزه و تندیس مهرگیاه را به عنوان فیلمساز اول دریافت کرد.

سعید پورصمیمی و ابراهیم حقیقی در ادامه روی صحنه آمدند تا از واروژ کریم مسیحی تقدیر کنند.

ابراهیم حقیقی درباره کریم مسیحی گفت: عشق واروژ به سینما یک‌طرفه است و هیچ جواب شایسته‌ای از سینما نگرفته است. سال ۵۹ سریال «سربداران» را آقای نجفی شروع کردند. محمد پورستار به من گفت بیا به خیابان بلوار پیش واروژ برویم. از آن موقع دوستی من با او شروع شد. تا سریال کلید بخورد قرار شد یک فیلم کوتاه ساخته شود و از آن روز در طول این سال های دراز کنار واروژ بودم. با توانمندی‌های بسیاری که دارد بیش از فیلم‌هایی که ساخته سناریو دارد. بیش از فیلم‌نامه‌هایی که نوشته فیلم تدوین کرده. این عشقش به سینما باید تبدیل به فیلم شود نه برای خودش که باید به گنجینه سینمای ایران افزوده شود اما متاسفانه نمی‌شود و همچنان امسال هم او نتوانست فیلم بسازد. نقل قولی آقای نصرت کریمی داشتند گفتند: مثل این می‌ماند که یک جراح قلب باز را در یک درمانگاه بگذاری که مریض ویزیت کند. فکر می‌کنم واروژ هم چنین وضعیتی دارد. 

امیدوار هستم که دوستانی که پاسداشت می‌گیرند تلاش بشود که واروژ بتواند باز هم فیلم بسازد و به این گنجینه سینمای ایران افزوده کند.

در بخش نکوداشت واروژ کریم مسیحی، سعید پورصمیمی بازیگر پیشکسوت گفت: پیش از اینکه سینما را شروع کنم می دانستم دستیار کارگردانی به نام واروژ کریم مسیحی وجود دارد. گذشت تا او «پرده آخر» را ساخت با تمام شدن این فیلم دو اتفاق افتاد اولی وقتی فیلم در جشنواره پخش شد و همه شگفت زده شدند چون هم یک فیلم تجاری بود و هم برای فرهیختگان جذابیت داشت و همه شوکه شده بودند. 

وی بیان کرد: نکته بعد زمانی بود که فیلمش به اکران عمومی رسید و شکست خورد برای من همیشه سوال بود که چه شد فیلم فروش نکرد. در طی این سال ها هرکسی من را دیده گفته «پرده آخر» فیلم بسیار خوبی بوده است. البته این را هم شنیدم که صاحبان فیلم تلاش کردند اکران خوبی برای آن بگیرند.

پورصمیمی گفت: وقتی گفتند برای تو پاس‌داشت یک عمر فعالیت می گیرند بغضم گرفت کی گذاشتند او فعالیت کند؟ او پدیده‌ای در سینما بود اما حالا کجاست بنابراین باید دست او را گرفت.

در ادامه، برای اعطای جایزه بهترین بازیگر زن جایزه آکادمی سینما سینما، ستاره اسکندری، محمد متوسلانی و رضا کیانیان روی سن حضور یافتند. جایزه این بخش به زهرا داوودنژاد برای ایفای نقش در فیلم شماره ۱۷ سهیلا اهدا شد.

جایزه بهترین بازیگر مرد به نوید محمدزاده برای فیلم مغزهای کوچک زنگ زده اهدا شد. همچنین دیپلم افتخار بازیگر مرد به حسن معجونی برای فیلم خوک اهدا شد.

جایزه بهترین فیلمنامه‌نویس نیز به محسن امیریوسفی برای فیلم آشغال‌های دوست داشتنی تعلق گرفت.

در ادامه مراسم اهدای جوایز آکادمی سینما سینما با معرفی چهره موثر سال سینمای ایران در سال ۹۷ ادامه یافت و در این بخش ۱۰ نفر برتر معرفی شدند و نرگس آبیار به عنوان چهره موثر انتخاب شد.

جایزه بخش بهترین کارگردانی به هومن سیدی اهدا شد. مغزهای کوچک زنگ زده نیز به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد که جایزه و تندیس مهرگیاه را سعید سعدی دریافت کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه