English

در نشست خبری مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران عنوان شد:

جزییات فاز اول مرمت موزه هنرهای معاصر تشریح شد

نشست خبری مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران با حضور هادی مظفری و احسان آقایی برگزار شد.

جزییات فاز اول مرمت موزه هنرهای معاصر تشریح شد

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، نشست خبری مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر با حضور هادی مظفری مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احسان آقایی مدیر موزه هنرهای معاصر و مجید حبیبی نژاد مدیر کنترل پروژه مرمت موزه هنرهای معاصر،پیش از ظهر امروز دوشنبه ۳۱ تیرماه برگزار شد.

در ابتدای این نشست هادی مظفری گفت: پیش بینی ما برای مرمت موزه دوفاز شصت درصد و چهل درصدی بود.

وی افزود: مرمت موزه دوازده جبهه اصلی و ۱۳۰ جبهه فرعی دارد. طی چهارده ماه گذشته به لحاظ اقتصادی فراز و نشیب زیادی بوجود آمد و در حالی که اعتبار لازم این پروژه تامین شده اما بروز رسانی هزینه ها کار بسیار سختی شد چرا که نوسانات قیمت به صورت هفتگی تغییر می کرد. تفاهم و قرارداد جدیدی نیاز بود که باید به تایید سازمان برنامه و بودجه برسد و این زمانی بود و باعث تاخیر شد.

مظفری ادامه داد: در ادامه به دلیل کند بودن پیمانکار، تصمیم به جایگزینی پیمانکار گرفتیم که باید کار را از پیمانکار اول تحویل می گرفت که زمانبر و باعث تاخیر شد.

وی تاکید کرد: شرایط ویژه موزه هنرهای معاصر که قدمت بنا، گنجینه و تاریخ شفاهی آن منحصر به فرد است که نیاز به حفظ آنها کار را سخت و حساستر می کرد و پاسبانی از موزه در مقابل سرعت عمل اولویت داشت.

در ادامه حبیبی نژاد به جزییات جبهه های اصلی، ضرورت مرمت در این بخش ها و فازهای مرمت و بازسازی موزه اشاره کرد و اعلام کرد که فاز اول این پروژه در اردیبهشت ماه سال ۹۸ به پایان رسید و فاز دوم آن از پنجم مردادماه آغاز شد.

وی تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع فاز اول مرمت به ترمیم و بهسازی ساختمان موزه، مرمت و به روز رسانی سیستم تاسیسات و الکتریکی گالری ها و سیستم های امنیتی اختصاص داشت. بهسازی و افزایش ظرفیت گنجینه، ترمیم و به روز رسانی و مجزا نمودن سیستم تاسیسات گنجینه و الکتریکال فاز دوم آن بود.

حبیبی نژاد تأکید کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی کل مرمت موزه ۶۰.۳درصد است و تنها بخش های باقیمانده مرمت موزه که به دلیل حساسیت و الزامات امنیتی و اجرایی با دقت بیشتری در برنامه های اجرایی قرار گرفته است، بهسازی گنجینه، تاسیسات مربوط به آن و الکتریکال مجموعه است که در حال حاضر نشه آنها بطور کامل نهایی شده و قراردادهای تامین تجهیزات و ساخت و نصب منعقد گردیده و ساخت آن آغاز شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه