English

نوزدهمین جشن حافظ با تقدیر از رامین جوادی آهنگساز بازی تاج و تخت برگزار شد

نوزدهمین جشن سینمایی تلویزیونی حافظ با حضور هنرمندان و علاقمندان برگزار شد.

نوزدهمین جشن حافظ با تقدیر از رامین جوادی آهنگساز بازی تاج و تخت برگزار شد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، نوزدهمین جشن حافظ با تاخیری نود دقیقه ای در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد آغاز به کار کرد.

بعد از قرائت آیاتی از قرآن کریم کلیپی با صدای محسن چاووشی پخش شد و سپس ایمان معلم، پسر کوچک مرحوم علی معلم به روی سن حاضر شد و ضمن خیر مقدم به حضار برای اجرایی شدن بیستمین دوره جشن حافظ در سال آینده ابراز امیدواری کرد.

پس از آن نوبت به اجرای رضا یزدانی رسید؛ وی در پایان اولین قطعه ای که اجرا کرد گفت: در ابتدای مراسم طبق هر سال و به توصیه علی معلم یک اثر با شعر حافظ کار را آغاز کردیم.

در ادامه کلیپی با موضوع مروری بر دوره های قبلی این جشن پخش شد و سپس رویا نونهالی پشت تریبون قرار بگیرد.

وی پس از قرائت متنی از امید معلم، دبیر این جشن، دعوت کرد که پشت تریبون قرار گیرد.

وی گفت: این جشن بیش از اینکه به خانواده سینما تعلق داشته باشد، متعلق به حضرت حافظ است. خوشحالم که به رغم درگذشت ناگهانی پدرم، علی معلم، و به رغم ناخرسندی حسودان این جشن همچنان با شکوه برگزار می شود.

سپس کلیپی از داوران این جشنواره پخش شد و بعد از آن عسل معماریان از نورا هاشمی برای اهدای یک عمر فعالیت هنری به گلاب آدینه دعوت کرد تا به روی سن حاضر شود.

 

* تقدیر از گلاب آدینه و تشکر او از مهدی هاشمی

گلاب آدینه پس از نمایش کلیپی از آثارش به روی سن آمد و گفت: از زمانی که به من گفته شد در این مراسم حضور خواهم داشت، هر چقدر تمرین کردم و با خودم گفتم که بغض نکنم نشد. وقتی که تصاویر مرور کارهای گذشته ام را دیدم نتوانستم ذوق خود را نشان ندهم و از همه کسانی که باعث شدند در اینجا قرار بگیرم متشکرم.

 

وی سپس افزود: از اولین اساتید خودم مهدی هاشمی و سوسن تسلیمی متشکرم و هرگز نمی توانم فراموش کنم که چقدر از آنها آموختم. اگر رخشان بنی اعتماد اصرار نمی کرد که زرد قناری و روسری آبی را بازی کنم الان اینجا نبودم.

 

* تقدیر از رامین جوادی آهنگساز بازی تاج و تخت

در ادامه این مراسم با اعلام امید معلم، یک تندیس حافظ افتخاری به عنوان جایزه ویژه و شگفتانه این دوره جشن به رامین جوادی سازنده موسیقی آثار بسیاری مانند سریال مشهور بازی تاج و تخت اهدا شد.

رامین جوادی که امکان حضور در جشن حافظ را نداشت با ارسال پیامی از این جشن و جایزه تشکر کرد و آن را باعث افتخار دانست.

متن تقدیر نامه رامین جوادی به وسیله دکتر امیرهوشنگ هاشمی  به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسوی قرائت شد.

خبر اهدای این جایزه تا این لحظه رسانه ای نشده بود.

 

از این لحظه به بعد اجرای برنامه به عهده فرزاد حسنی گذاشته شد؛ پس از آن بهاره رهنما و سروش صحت برای اهدای جایزه بهترین فیلم مستند به روی سن آمدند.

بهاره راهنما گفت: خوشحالم که در عصر بازیگری با شعور و گذشت گلاب آدینه دنیا آمده ام؛ سروش صحت هم با روشی ابتکاری گفت: حتی شمردن تعداد سال های برگزاری این جشن هم سخت است چه برسد به اجرای نوزده دوره آن، من از علاقمندان مستند هستم و بهاره رهنما فیلم مستند هم ساخته است.

جایزه حافظ این بخش به فیلم در جستجوی فریده به کارگردانی  آزاده موسوی و کوروش عطایی تعلق گرفت.

الهام حمیدی و شاهرخ استخری برای اهدای جایزه بعدی به روی سن آمدند و احسان جوانمرد برای فیلمنامه سریال بانوی عمارت جایزه حافظ را دریافت کرد.

وی پس از دریافت جایزه اش گفت: از سال ۱۳۸۷ تا کنون هر هفته به همراه تعدادی از جامعه شناسی دانشگاه تهران در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اقدام به خواندن تاریخ می کنیم و من موفقیتم در ژانر تاریخی را مدیون بچه های سه شنبه های تاریخ هستم.

در ادامه عبدالله اسکندری و ارشا اقدسی در حالیکه سرش شعله ور بود به روی سن حاضر شدند تا جایزه دستاورد فنی و هنری را اهدا کنند. این جایزه به جلوه های بصری و میدانی تنکه ابوقریب تعلق گرفت در حالی که هیچ کدام از چهار نفر نامبرده شده در این مراسم حضور نداشتند.

مستانه مهاجر و حمید گودرزی برای اهدای جایزه بهترین تدوین به روی سن آمدند و جایزه حافظ در این بخش به هایده صفی یاری برای فیلم عصبانی نیستم تعلق گرفت.

در ادامه این مراسم محمد سریر و مجید مظفری جایزه تندیس حافظ بهترین موسیقی متن را به بامداد افشار برای موسیقی فیلم سینمایی مغزهای کوچک زنگ زده ساخته هومن سیدی اهدا کردند.

پس از آن نوبت به اهدای نشان ویژه عباس کیارستمی رسید. برای اهدای جایزه این بخش همایون ارشادی و سیاوش اسدی به روی سن آمدند و این نشان را به پوریا کاکاوند برای فیلم گلدن تایم اهدا شد.

کاکاوند گفت: این فیلم اهدا شده به بزرگواری به نام امیرنادری و اکنون نام بزرگ دیگری در کنار این فیلم آمده است. من از همه ۴۷ بازیگر فیلمم از کودک ده ساله تا کیومرث پوراحمد هفتاد و پنج ساله تشکر می کنم.

در ادامه برای اهدای جایزه بخش بهترین بازیگر مرد کمدی، علیرضا خمسه و مهران غفوریان به روی سن آمدند. این جایزه به امین حیایی تعلق گرفت.

وی گفت: من با مجله دنیای تصویر آشنا شدم و همیشه آرزو می کردم که روزی عکس من بر روی جلد این مجله چاپ شود. من به گرفتن این جایزه افتخار می کنم.

جایزه بهترین بازیگر زن درام تلویزیون به پانته آ پناهی ها برای بازی در سریال بانوی عمارت تعلق گرفت که توسط الیکا عبدرالرزاقی و کوروش تهامی اهدا شد.

این بازیگر گفت: خوشحالم که این جایزه را می گیرم و علی معلم بعد از رفتنش ماندگار شد که کار سختی است. 

جایزه بهترین فیلمبرداری سینمای ایران به هومن بهمنش برای فیلم متری شیش و نیم تعلق گرفت که توسط جمشید گرگین و کمند امیر سلیمانی اهدا شد.

جمشید گرگین خوشحالم که به یکی از بهترین تصویربرداران جایزه ای را اهدا می کنم.

بهمنش هم گفت: فیلمبرداری این فیلم پنج شش ماه طول کشید و عجیب بود که ما به بیماری عجیبی مبتلا نشدیم چرا که هر روز با سروضع عجیبی به منزل بر می گشتیم و شرایط خاصی را تجربه می کردیم.

پس از آن نوبت به جایزه بهترین بازیگر مرد درام رسید. سیما تیرانداز و پژمان بازغی برای اهدای این جایزه به روی سن آمدند و تندیس حافظ را به حسام منظور بخاطر سریال بانوی عمارت اهدا کردند.

این بازیگر گفت: اگر بازیگری می تواند کار خودش را به خوبی انجام دهد بخاطر اساتید خوبش است و من هم این جایزه را به همه اساتیدم از جمله سیما تیرانداز اهدا می کنم.

در ادامه فاطمه گودرزی و محمد بحرانی جایزه بهترین بازیگر زن کمدی را به نازنین بیاتی برای سریال گلشیفته اهدا کردند.

محمد بحرانی گفت: من ساز و کار تهیه و تولید تلویزیون را نمی شناسم اما می دانم که شکل گیری برندهایی همچون ایرج طهماسب به این سادگی نیست و امیدوارم که باز هم کلاه قرمزی را در نوروز داشته باشیم. 

در ادامه مراسم امین زندگانی در حالی که لباس بلوچ ها را به تن داشت و نرگس آبیار جایزه بهترین کارگردان تلویزیونی را به عزیزالله حمیدنژاد به خاطر سریال بانوی عمارت اهدا کردند.

مه لقا باقری و محمدحسین قاسمی هم جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی را به مجید مولایی به خاطر تهیه کنندگی سریال بانوی عمارت اهدا کردند.

در ادامه مراسم امین زندگانی در حالی که لباس بلوچ ها را به تن داشت و نرگس آبیار جایزه بهترین کارگردان تلویزیونی را به عزیزالله حمیدنژاد به خاطر سریال بانوی عمارت اهدا کردند.

مه لقا باقری و محمدحسین قاسمی هم جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی را به مجید مولایی به خاطر تهیه کنندگی سریال بانوی عمارت اهدا کردند.

در ادامه و پس از اجرای قطعه ای توسط زانیار خسروی،  نوبت به جایزه بهترین چهره تلویزیونی رسید که با رای مردم و توسط پژمان جمشیدی به عادل فردوسی پور تهیه کننده و مجری برنامه نود اهدا شد. 

تشویق بی‌امان مردم برای عادل فردوسی‌پور نامزد بهترین چهره تلویزیونی سالن همایش‌های برج میلاد ادامه داشت که وی بعد از گرفتن جایزه  با تکرار تکیه کلام محبوبش «چقدر خوبید شما» مورد تشویق مجدد گرفت. وی در ادامه بابراز خوشحالی از اینکه جایزه اش توسط پژمان جمشیدی که دوستش است، گفت: خوشحالیم از این که ای جایزه مردمی را می‌گیرم،  قابل توصیف نیست و بسیار ممنونم از تمام کسانی که در بیست سال گذشته در کنارم بودند.

پژمان جمشیدی هم در توضیح دیر رسیدنش گفت: من سر تئاتر بودم و بعد اشتباها به وزارت کشور رفتم و به من نگفتند اشتباه آمدی و پس از تماشای هفت دقیقه تئاتر به زبان ترکی متوجه اشتباهم  شدم و به این‌جا آمدم.خوشحالم که این‌جا حق عادل خورده نشده، جایی که شما مردم هستید.

در ادامه تندیس حافظ بهترین فیلمنامه به هومن سیدی برای مغزهای کوچک زنگ زده اهدا شد. این جایزه را بهرام بهرامیان اهدا کرد.  

سیدی بعد از گرفتن جایزه با ابراز خوشحالی از اینکه نامش در کنار پیمان معادی و حمید نعمت الله به عنوان نامزدهای بخش بهترین فیلمنامه قرار گرفته، گفت: واقعا ار نوشتن فیلنامه بیزارم اما این جایزه‌ها می‌گوید باید این راه را ادامه دهم. 

در بخش بهترین بازیگر مرد دو تندیس اهدا شد. یکی از تندیس های بهترین بازیگر مرد به پیمان معادی برای فیلم سینمایی متری شیش و نیم اهدا شد. همچنین تندیس دیگر بهترین بازیگر مرد به نوید محمدزاده برای فیلم سینمایی مغزهای کوچک زنگ زده اهدا شد. این جوایز  را بهاره کیان افشار و هوتن شکیبا اهدا کردند.

محمدزاده پس از دریافت جوایزش، ضمن تشکر از خانواده معلم گفت: بسیار خوشحالم که باز هم با پیمان معادی این جایزه را می‌گیرم. در جشنواره فجر هم همین جا نشسته بودم که دوست صمیمی و خوبم هوتن شکیبا جایزه گرفت و از خوشحالی بغض کردم. امشب هم خوشحالم که این جایزه را از او می‌گیرم.

در ادامه نوید محمدزاده جایزه خود را به خانواده و پدرومادرش تقدیم کرد.

در ادامه این جشن، تندیس حافظ بهترین تیتراژ فیلم یا سریال به علیرضا قربانی برای «چهار راه استانبول» تقدیم شد. این جایزه را الهه حصاری و رضا یزدانی اهدا کردند.  علیرضا قربانی هم پس از دریافت جایزع، ترجیع‌بند ترانه فیلم چهارراه استانبول را به صورت زنده اجرا کرد.

پس از آن، تندیس بهترین بازیگر زن به باران کوثری برای «عرق سرد» اهدا شد که این بازیگر  به دلیل حضور در یک نمایش در این مرسم حضور نداشت ولی یک پیام ویدیویی برای جشن فرستاده بود.

در ادامه با حضور مرجانه گلچین و نسیم ادبی بر روی سن، تندیس بهترین بازیگر زن به شبنم مقدمی برای فیلم سینمایی خجالت نکش اهدا شد. مقدمی ضمن ابراز خوشحالی از دریافت این جایزه از نسیم ادبی تشکر کرد و در ادامه گفت: ممنونم از رضا مقصودی کارگردان و تهیه کننده فیلم که اگر نبود می‌ترسیدم این نقش را ایفا کنم.

پس از آن علی سرتیپی تندیس دستاورد فردی ویژه برای تاثیرگذاری در موفقیت آثار سینمایی را به رضا عطاران  اهدا کرد.                                  

علی سرتیپی که برای تقدیر از رضا عطاران روی سن آمده بود گفت: امیدوارم پروژه کوروش که آرزوی علی معلم بود روزی ساخته شود.

جایزه بهترین کارگردان برای فیلم متری شیش و نیم به سعید روستایی توسط ماهور و سیروس الوند اهدا شد. روستایی با اشاره به این‌که پیش‌تر هم این جایزه را از دست الوند گرفته بود یادآوری کرد آن زمان علی معلم زنده بود. وی سپس از کلیه عوامل فیلمش تشکر کرد.

در ادامه پس از اینکه جایزه ویژه هیات داوران توسط علیرضا امینی به حمید نعمت‌الله اهدا شد، تندیس حافظ بهترین فیلم به تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان به متری شیش و نیم تعلق گرفت. وی برای دریافت این جایزه همه عوامل فیلم را که در سالن حاضر بودند به روی سن دعوت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه