English

اختصاص جایزه ویژه یونیسف به بهترین فیلم ایرانی در جشنواره کودک

طبق برنامه ریزی انجام شده، دفتر یونیسف ایران در داوری فیلم های ایرانی در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان سال جاری شرکت خواهد کرد.

اختصاص جایزه ویژه یونیسف به بهترین فیلم ایرانی در جشنواره کودک

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ستاد اطلاع رسانى سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، جزییات مشارکت یونیسف و داوری فیلم ها از نگاه یونیسف در این جشنواره در جلسه ای که سه شنبه ١٨ تیر با حضور علیرضا تابش دبیر جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، مهتاب کرامتی سفیر حسن نیت یونیسف و بهاره یگانه فر، مدیر بخش ارتباطات یونیسف در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد،  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پس از تشکیل هیات دواری مستقل یونیسف با همکاری مهتاب کرامتی بازیگر سینما و سفیر حسن نیت یونیسف، تمامى فیلم های داستانی بلند، نیمه بلند و کوتاه بخش مسابقه ایران برای دریافت جایزه ویژه یونیسف مورد مشاهده و بررسی قرار خواهند گرفت.

علیرضا تابش دبیر جشنواره در این نشست با اشاره به رویکردهای جدیدِ جشنواره امسال خاطر نشان کرد: همکاری با یونیسف می تواند در گسترش اهداف جشنواره از جمله ایجاد زنجیره ی فرهنگی - اقتصادی و نوگرایی در صنعت سرگرمی کودک و نوجوان که شاخصه ی آن در جشنواره امسال بخش ویژه ی «وب سری» خواهد بود، کمک شایانی داشته باشد.

وی افزود: همکاری یونیسف و جشنواره کودک و نوجوان می تواند در طول سال استمرار یابد و با برگزاری رویدادهای مختص کودکان؛ این همکاری در جهت شکوفایی و رشد آینده سازان ایران و جهان بیش از پیش گسترش یابد. همچنین با توجه به اهمیت سرنوشت کودکان کار، امسال برنامه ی اختصاصی در دست اقدام است تا تجربه ی دیدن فیلم در محیط جشنواره کودک و نوجوان برای آن ها فراهم شود.

در ادامه این جلسه رائد فریدزاده مدیر بین الملل جشنواره فیلم کودک توضیحاتی در رابطه با  بخش های گوناگون و جدید جشنواره مانند پنل تولید مشترک، کتابخانه ی ویدئویی، دعوت از خریداران بین المللی، هیئت داوران کودک و نوجوان از سایر کشورها، هیئت داوران بین الملل در دو بخش فیلم بلند و کوتاه زنده و انیمیشن،  برگزاری نشست هایی با موضوعات روز سینمای کودک همچون تولید فیلم با تکنولوژی VR ، دیدار و گفتگو با دست اندرکاران تخصصی سینمای کودک ایران و جهان ارائه کرد.

بر این اساس، معیارهای یونیسف برای انتخاب فیلم برتر در جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به شرح زیر اعلام شده است:

• نگاه ویژه به یکی از مسائل و دغدغه های روز کودک و نوجوان

• واقع گرایی و باورپذیری

• خلاقیت و نوآوری در فیلمنامه و اجرا

• هماهنگی و یکدست بودن فیلم

• عدم استفاده تجاری از کاراکتر کودک

• عاری از نگاه ترحم آمیز و دلسوزانه به کاراکتر کودک

• عاری از صحنه های خشونت آمیز برای مخاطب کودک

• نگاهی خاص به کودکان قشر آسیب پذیر

• ملاحظات اخلاقی در نمایش شخصیت کودک و نوجوان

• استفاده از کودک و نوجوان در فیلم با کاراکتری فعال و پویا

• رعایت اصول فنی (موسیقی+ نور+ تصویر+ صدا+ تدوین)

• عاری بودن فضای فیلم از هرگونه جهت گیری سیاسی

سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان از ٢٨ مرداد تا ٤ شهریور به دبیری علیرضا تابش در اصفهان برگزار می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی