English

محمد حمیدی مقدم در گفتگو با خبرگزاری موج:

اعمال سلیقه بدون آسیب زدن به ساختارها مانع بی ثباتی است

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در مورد نحوه اجرای برنامه های امسال این مرکز و نگاهش به فاصله فضای دانشگاهی و تولیدات سینمایی سخن گفت.

اعمال سلیقه بدون آسیب زدن به ساختارها مانع بی ثباتی است

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، حسین انتظامی در مراسم تکریم و معارفه مدیران سازمان سینمایی بر توانایی مدیران منصوب شده در اجرای برنامه های اعلام شده تاکید کرد. از آنجایی که عموم این برنامه ها در انتهای سال گذشته و توسط مدیران پیشین تنظیم و ارائه شده بودند؛ از محمد حمیدی مقدم ، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در این مورد سوال کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در بدو ورود، تعهدی نسبت به انجام مو به موی برنامه ای از پیش تعیین شده داده است، یا اینکه پیش از پذیرش مسئولیت مرکز، اقدام به مطالعه و بررسی برنامه ها کرده بوده یا در تنظیم آنها مشارکت داشته است یا اینکه دارای استقلال عمل در برنامه ریزی جدید است، گفت: سازمان سینمایی برای رئوس بخش های مختلفش دفترچه هایی حاوی راهبرد شفاف و روشنی دارد که به نظر من باید مورد استفاده همه مدیران قرار بگیرد و هر مدیری نگاه سلیقه ای خودش را حاکم کند.

حمیدی مقدم افزود: پس ساختاری به نام چارچوب سازمان سینمایی داریم که استراتژی ها و راهبردهای مرکز گسترش سینمای مستند تجربی ، انجمن سینمای جوانان، بنیاد سینمایی فارابی و غیره در آن مشخص می شود. بر این اساس، قطعا مسیر و ریل ثابتی وجود دارد و در صورت تغییر و یا جابجایی یک مدیر، حتما برخی از تولیدات آغاز شده است، تمام شوراها در حال اجرا هستند، یک جشنواره کار خودش را شروع کرده و در واقع راهی جز این نیست که بر اساس همان چارچوب ها حرکت کنیم و به تدریج نگاه سلیقه ای که به ساختار لطمه نزند را حاکم کنیم.

وی تاکید کرد: این نکته مهمی است که باید به آن توجه کنیم چرا که آسیب رسانی به ساختارها، ما را در یک چارچوب کلی که انعکاس وضعیت سازمان سینمایی کشور در مقطعی خاص است؛ با بی ثباتی مواجه می کند.

حمیدی مقدم افزود: از این نظر، هر مدیر می تواند در همین چارچوب سلایق و رنگ آمیزی متفاوت خودش را با توجه به نوع نگرش به فیلم ها، انتخاب، شوراها و مانند اینها اجرا کند؛ که همه آنها چارچوب های شخصی مدیریت می شود که می تواند از مدیری به مدیری تغییر کند. به عنوان مثال نوع نگاه به مستندها و آیتم بندی آنها و فضاهایی که به صورت قطعی برای خودش مشخص کند از جمله این تفاوت ها می تواند باشد.

وی تصریح کرد: ما هم در مورد یک چارچوب کلی و آن چیزی که خودمان می توانیم تعیین کنیم صحبت و توافق کردیم.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به تجربه کمی که در حوزه مدیریتی دارید و تجربه بیشتر شما در برنامه های تلویزیونی و فعالیت های دانشگاهی و فاصله ای که بین عمل و آنچه در دانشگاه مطرح می شود، چه مقدار آمادگی پذیرش این فاصله و تطابق خود با آن و تطبیق محیط کارش با فضای علمی را دارید، گفت:  خوشبختانه به دلیل اینکه در حوزه تولید هم زیاد کار کرده ام، خیلی به موضوع به صورت سورئال نگاه نمی کنم. ما باید رفته رفته بتوانیم این چرخه را هم در حوزه پژوهش و هم به صورت عملگرا، در حوزه تولید فعال کنیم.

وی افزود: این فاصله و گپ بین علم و عمل همیشه هست و همیشه اساتید سینمای ما یک نقطه های ایده آلیستی دارند که هیچ وقت هم محقق نمی شود و جامعه سینمایی هم فضای خود را دارد و ساز خود را می نوازد. حال اگر فردی بتواند این دو را همگن کند و از آن فضای آکادمیک و دانشگاهی، برای هر چه شکوفا تر شدن تولیدات سینمایی، استفاده بهینه کند، قطعا مدیری بینامتنی است که می تواند فضای دانشگاهی را در خدمت تولید بیاورد.

محمد حمیدی مقدم تصریح کرد: اینکه چقدر این شرایط محقق است، باید گفت که این فاصله وجود دارد و شرایط مطلوب تولید بر اساس همان نگره های آکادمیک، مد نظر ما است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه