English

علیرضا سمیع آذر در گفتگو با خبرگزاری موج:

حراج تهران بر اساس استاندارد جهانی موفق برگزار شد

علیرضا سمیع آذر ضمن تاکید بر موفقیت یازدهمین دوره حراج تهران در مورد بررسی فروش ضعیف یا عدم فروش برخی آثار در حراج اخیر سخن گفت.

حراج تهران بر اساس استاندارد جهانی موفق برگزار شد

علیرضا سمیع آذر مدیر حراج تهران، در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج در مورد ارزیابی اش از یازدهمین دوره این حراج گفت: در ارزیابی کلی باید بگوییم که با فروش بیش از چهل و دو میلیارد تومان از فروختن هفتاد و نه اثر حاضر در حراج، تمام رکورد های قبلی خودمان را شکسته ایم.

وی افزود: با دست یافتن به رکورد جدید فروش می توانیم عملکردمان را مثبت ارزیابی کنیم و اگر شرایط فعلی اقتصادی جامعه را در نظر بگیریم، شاید بتوان گفت که این موفقیت حتی بیش از انتظار ما بود.

سمیع آذر در پاسخ به این سوال که آیا فروش نرفتن تعدادی از آثار که عموما از هنرمندان شناخته شده ای هم بود، به ضعف آثار، گرانی قیمت تعیین شده، شرایط سخت اقتصادی و یا دلیل خاص دیگری بر می گردد، گفت: گرچه چند اثر در زمان اصلی حراج به فروش نرفت، اما عده ای به ما مراجعه کرده اند که حاضرند با اندکی کاهش قیمت برخی از آنها را بخرند بنابراین فروش این دوره هنوز ادامه دارد.

وی افزود: در مورد کارهایی که فروش نرفته و یا آنهایی که ضعیف (نزدیک به کف قیمت تعیین شده Low estimate) به فروش رفته، باید بررسی کنیم که آیا قیمتی که ما تعیین کرده بودیم بالا بوده یا وضعیت عمومی اقتصادی این شرایط را به ما تحمیل کرد. 

مدیر حراج تهران با بیان اینکه ما معتقدیم که آثار هنری همیشه خریداران خودش را دارد و در هر شرایط اقتصادی باید به فروش برسند، گفت: من در مورد اتفاقات این شب فکر می کنم اگر فرض کنیم که حدود شش اثر به فروش نرسیده باشد، باز هم ما بیش از نود درصد آثار را فروخته ایم که این آمار، با بزرگترین حراج های دنیا برابری می کند. در واقع بر اساس استاندارد جهانی، اگر حراجی موفق به فروش بیش از ۸۶ درصد آثارش شود یک حراج موفق است و اگر بیش از نود درصد آثارش فروخته شود یک حراج بسیار موفق است.

اثری از منیر فرمانفرماییان در یازدهمین حراج تهران

وی تاکید کرد: به هرحال با توجه به اینکه ما شرایط هیجانی دوره های قبل را دیده ایم و نتیجه امروز کمی دور از آن بود؛ ممکن است جای تامل و بررسی بیشتری دارد.

وی افزود: رقم میلیارد در این حراج عادی شده و امشب بیش از ده اثر میلیاردی داشتیم، البته در مراسم امشب هم رکورد پنج میلیاردی سال گذشته برای یک اثر شکسته نشد، گرچه ما هم آثاری هم وزن آثار سال گذشته ارائه نکرده بودیم چرا که تابلوی سه متری سهراب سپهری با تابلوی کوچک یک متری امشب برابری نمی کرد، همینطور آثار منیر فرمانفرماییان هم همینطور بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه