English

زین العابدین در نشست خبری عنوان کرد:

تولید سریال نفوذ و ۸۷ متر از سر گرفته می شود

مجید زین العابدین در مورد برنامه ها و رویکرد جدید شبکه یک سیما در حوزه رونق تولید و طرح جامع تابستانی سخن گفت.

تولید سریال نفوذ و ۸۷ متر از سر گرفته می شود

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج، نشست خبری تبیین طرح جامع تابستانی شبکه یک سیما و ستاد رونق تولید با حضور مجید زین العابدین در محل ساختمان معاونت سیما در صبح روز شنبه ۱۵ تیرماه ۹۸ برگزار شد.

زین العابدین در ابتدای این نشست گفت: در طرح تابستانی سال ۹۸ ، معاونت سیما طرحی با هجده عنوان ابلاغ کرده اند که مقرر شد شبکه های مختلف به عنوان معین به تحقق این طرح اقدام کنند. 

وی افزود: حمایت و رونق تولید به گروه شبکه یک محول شد که با محوریت آقای سیاح مدیر گروه اقتصاد اقدام به طراحی برنامه ها شد و در فاصله کوتاهی بازخوردها و خبرهای خوبی از کارآفرینان دریافت کرده ایم.

زین العابدین افزود: در این راستا ستاد پیگیری مشکلات تولید نام برنامه ای است که با برند برنامه پایش در چند روز هفته نسبت به پردازش و پیگیری مطالبات کارآفرینان که به ستاد مجازی ما ارائه کرده اند، اقدام می کند.

وی ادامه داد: جشنواره کارآفرینی سیما هم در شبکه یک که در سال گذشته به صورت کوچک و محدود در برنامه حرف حساب انجام می شد.

تا کنون شش میلیارد تومان وام و تسهیلات کارآفرینی توسط صندوق کارآفرینی امید برای طرح هایی که توسط این برنامه معرفی شود اختصاص یافته است. پیش بینی می کنیم که سرمایه گذاران دیگری هم تمایل به سرمایه گذاری در این طرح ها باشند که اتاق های گفتگویی با همکاری سایت میدون در کنار این برنامه برگذار خواهد شد تا کسب و کارهای نوپا شکل بگیرند و تقویت شوند.

مدیر شبکه یک در ادامه اعلام کرد: ما بدون اینکه حق بازرگانی و تبلیغات بگیریم نام و برند قهرمانان تولید را معرفی کنیم که نمونه آن صاحب برند بهروز در چند برنامه دو سه دقیقه ای حضور پیدا کردند.

وی افزود: با تفاهم نامه ای که با وزارت کشاورزی داشتیم قرار بر این شد که بهره وری در تولید کشاورزی را با حمایت و پوشش رسانه ای افزایش دهیم و در برنامه ای با عنوان رکوردداران تولید، هر کسی که رکوردی را در حوزه تولید کشاورزی به جا گذاشته معرفی کنیم.

زین العابدین افزود: طرح درآمد در فراغت در گروه اجتماعی و برنامه خانواده  طراحی شده که به این معنا است که هر آنچه که به عنوان هنر خانگی مشهور است و در برنامه خانواده آموزش داده می شود را با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به فروش بگذاریم.

وی ادامه داد: اولین عملیات رسانه ای رفع مشکلات مجوزهای کسب و کار است. خیلی از جاها گرفتن مجوز کسب و کار به سختی انجام می شود. بعد از آغاز اقدام ما مطلع شدیم که رییس جمهور از طریق دفترشان دستور تسهیل این امور را دادند و رییس قوه قضاییه در گفتگوی ویژه خبری از آن حمایت کردند.

مدیر شبکه یک گفت: حتی در برنامه دستپخت ترویج صله رحم و مهارت آموزی را هدف خود قرار داده اند و رویکرد این برنامه از سرگرمی به آموزشی تغییر کرده است.

وی ادامه داد: برنامه فرمول یک مانند سال گذشته پیگیر بحث چهره مردمی سال هستند که مهمانانی که از تیرماه تا پایان سال در برنامه حضور پیدا کنند از کاندیداهای چهره مردمی سال در برنامه نوروز ۹۹ خواهند بود.جلسه مشترکی هم با سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد امور مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد خواهیم داشت تا برنامه های مسجد محوری را تولید کنیم.

وی که در اولین سالگرد مدیریتش در این شبکه سخن می گفت: به دلیل وجود برنامه های خاص و رسمی، همچون برنامه های نهادی یا چندین باکس خبری سراسری ما در شبکه یک با محدودیت کنداکتور مواجهیم. برنامه ریزی در این شبکه نیاز به تمانینه بیشتری داریم که در طی یکسال گذشته که من به سمت مدیریت این شبکه منصوب شده ام سعی کردم آسیب شناسی کرده و طرح هایی هم ارائه کنیم. به عنوان مثال دو مسابقه تلویزیونی و تعاملی بزن یک و مسابقه سبقت را در دست تولید داریم.

وی افزود: برای تولید برنامه عروسکی مدرسه دوستان را با خانم مرضیه برومند به توافق رسیده ایم.

زین العابدین تصریح کرد: تقریبا سریال های ۹۸ و ۹۹ شبکه در حال ساخت هستند و ما در حال بررسی طرح های برای دو سه سال آینده هستیم.

وی در ادامه در مورد سریال های شبکه یک سیما گفت: تولید سریال پایتخت برای نوروز قطعی شده و سریال نون.خ برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.

مدیر شبکه یک افزود: سریال بوی باران، سریال پس از آزادی، محکومین ۲, دردانه های خلیج فارس، سریال طنز چند راه (زیر همکف) از جمله سریال های امسال و سال آینده هستند. ضمن اینکه با فریدون جیرانی برای تولید سریال پاییز تنهایی مذاکرات اولیه صورت گرفته و از گزینه های پخش در سال آینده است.

وی در پاسخ به سوالی افزود: ستاد پیگیری مشکلات تولید یک برنامه مستقل ده دقیقه ای است که ذیل برنامه پایش تولی می شود اما در روزهای دیگر هفته پخش می شود.

مدیر شبکه یک در پاسخ به سوالی در مورد بودجه سریال کیانوش عیاری و سریال الف ویژه گفت: قاعدتاً باید سیما فیلم پاسخگو باشند اما شنیده ایم که مشکل بودجه سریال ۸۷ متر طی سه روز آینده حل می شود. سریال الف ویژه هم از سال گذشته به سیما فیلم منتقل شده که پس از بازنویسی فیلمنامه و تفاهم های جدید در این زمینه، کار از سرگرفته خواهد شد.

وی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج در مورد نحوه حمایت از فعالیت های فرهنگی در قالب طرح رونق تولید گفت: در گذشته حوزه های فرهنگی در رسانه ها در حوزه خدمات با هنر در نظر گرفته می شد و ربطی به تولید نداشت اما ما در ستاد رونق تولید و شبکه یک، تولیدات فرهنگی و گردشگری را متصل به تولید فرض کرده ایم و در عملیات رسانه ای مشترک رفع موانع کسب و کار به این حوزه هم توجه داریم.

وی افزود: در کشور امضاهای طلایی داریم که به عده ای مجوزهایی را می دهد و برخی دیگر در هزار توی دریافت مجوز متوقف می شوند. بر همین اساس در هفته دوم برنامه از کجا شروع کنیم  به موضوع گردشگری پرداختیم و منتظر اخبار تکمیلی رسانه ها هستیم.

زین العابدین در پاسخ به سوالی در مورد سریال نفوذ و الف دزفول گفت: سریال نفوذ به مناسبت چهل سالگی انقلاب در سیما فیلم تولید شد که قرار بود به طور کامل در دهه فجر سال گذشته پخش شود اما به دلیل آماده نبودن ده قسمت آن سال گذشته پخش شد. اخیرا هم شنیده شد مشکل مالی آنها حل شده و ادامه تولید آغاز خواهد شد و کاندیدای پخش در دهه فجر است. در مورد سریال الف دزفول هم اگر مشکلات مالی حل شود پیش تولید و تولید آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: ایرانگرد ۴ در حال تولید است. پروژه بسیار سنگینی است که امیدواریم برای نوروز ۱۴۰۰ برسد و تصاویر کوتاهی از تصاویری که در 

ایمان گودرزی و اخوان دو کار مستند در حوزه گردشگری و ایران گردی را برای نوروز ۹۹ آماده می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه