English

در پاسخ به خبرگزاری موج عنوان شد:

باید از شهاب حسینی به خاطر حضور در شکرستان تشکر کرد

محمدرحیم لیوانی مدیر مرکز پویانمایی صبا و سیدمسعود صفوی تهیه کننده شکرستان در مورد حضور شهاب حسینی و دیگر ستاره های سینما در انیمیشن های تلویزیونی توضیحاتی دادند.

باید از شهاب حسینی به خاطر حضور در شکرستان تشکر کرد

محمد رحیم لیوانی رییس مرکز پویانمایی صبا در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج، در مورد استفاده از ستاره های سینمایی به عنوان صدا پیشه و یا راوی در انیمیشن های تلویزیونی، همانند آنچه در مجموعه « شکرستان» اتفاق افتاد گفت: سیاست گذاری که در مرکز پویانمایی صبا، به این شکل است که در این مرکز حتی یک فریم هم تولید نمی کنیم و استودیوهای خصوصی اقدام به تولید می کنند و بر همین اساس ارتباط خیلی خوبی با انجمن صنفی استودیوها داریم.

اعتماد به تهیه کنندگان جواب داده است

وی ادامه داد: در این روش ما اعتماد کامل به تهیه کنندگان و تجربه و نگاه آنها داریم بر همین اساس پس از لزوم جایگزینی یک راوی به جای مرحوم مرتضی احمدی در مجموعه شکرستان ، گزینه های بسیار زیادی را درنظر داشتیم و امتحان کردیم اما در نهایت با اعتماد به نظر تهیه کننده این اثر، به شهاب حسینی رسیدیم که در عمل هم ثابت شد که گزینه مناسبی بوده و با استقبال مردم هم روبرو شد. گرچه، شاید این انتخاب برای این هنرمند هم جذابیت هایی داشته است که آن را پذیرفته و گرنه دلیلی برای قبول این کار در یک پروژه دیگر که شاید ضعیف و بی کیفیت بود، وجود نداشت.

وی افزود: البته تولید کنندگان اثر، هنوز صدای مرحوم احمدی را در مجموعه شکرستان حفظ کرده اند و در کنار آن روایت شهاب حسینی را هم می شنویم. در سایر مجموعه ها هم همین روال را داریم و به تجربه تهیه کننده اعتماد می کنیم. شاید عجیب باشد که یک روباه و خرس، آواز ایرانی بخوانند؛ اما تجربه تهیه کننده این تشخیص را می دهد و ما می بینیم که در مجموعه «کلیه و دمنه» این اتفاق می افتد و مردم هم دوست دارند.

باید از شهاب حسینی به خاطر ریسکی که کرد تشکر کنیم

در پاسخ به این سوال سید مسعود صفوی تهیه کننده شکرستان گفت: انیمیشن حوزه تخیل است و در آن سقفی برای تخیل کردن نداریم. اگر اثری دارای یک هارمونی باشد، مورد استقبال قرار می گیرد و اگر با اثری روبرو شویم که در ایجاد ارتباط ضعیف است، از فقدان هارمونی که ممکن است با ایجاد یک سقف و محدودیت شکل گرفته باشد، آسیب دیده است. در واقع شاید برای مردم خیلی مهم نباشد که صداپیشه یا طراح یک کاراکتر کیست اما کیفیت و هارمونی اثر اهمیت دارد.

وی افزود: در مورد پروژه شکرستان هم باید از شهاب حسینی باید تشکر کرد که به جای اینکه نگران جایگاهش باشد، ریسک کرده است. اگر خود را به جای بازیگری که تا دریافت جوایز بین المللی و جهانی در سطح کن و اسکار پیش رفته است بگذارید، آن وقت می بینید که چقدر تصمیم گیری برای پذیرش چنین کاری سخت است و چه ریسکی را انجام داده و در صورت شکست این پروژه چه هزینه زیادی را در حیطه کاری و حرفه ای خود باید متقبل می شد.

این تهیه کننده در ادامه اظهار داشت: انیمیشن را باید به سطح جامعه برد و تا جایی که ممکن است مردمی کرد که یکی از عوامل رسیدن به این هدف حضور سوپر استارها و صداهای مشهور در یک انیمیشن است. تعامل بین هنرها و مشاهیر از اتفاقات خوبی است که می تواند به مردمی شدن انیمشین کمک کند.

موفقیت انیمیشن زمینه ساز حضور سوپر استارها در این حوزه می شود

سحرخیز رییس انجمن صنفی انیمیشن هم گفت: استفاده از یک سوپر استار در انیمیشن شکرستان، انتخاب هوشمندانه ای است. شاید شما هم به خاطر داشته باشید که تام هنکس چند سال پیش در مورد صدا پیشگی انیمیشن مشهور داستان اسباب بازی ها گفته بود که خیلی متوجه نشدم که چه کار می کنند و ما فقط متونی را خواندیم و در مصاحبه اخیرش گفته متون داستان اسباب بازی های 4 را با اشک ریختن خواندم چرا که فکر می کنم ممکن است آین اخرین بار حضور م در این کار باشد. همین نشان دهنده موفقیت انیمیشن و تمایل سینماگران برای حضور در آن است. اتفاق خوبی که برای آثار تلویزیونی می تواند بیفتد این است که تولیدات انبوه و محبوبیتشان می تواند زمینه ساز حضور پررنگ تر هنرمندان سینما در این عرصه شود.

رییس مرکز پویانمایی صبا در پاسخ به این سوال موج که با توجه به بالا بودن دستمزد بازیگران مطرح سینما احتمال تکرار و تداوم این حضور، چه مقدار است گفت: این یک سیر طبیعی است و نه دستوری؛ بنابراین مجموعه هابی که با کیفیت تولید شود و بتواند شرایط اقتصادی خوبی برای خود با فروش بین المللی بوجود بیاورند، امکان بهره گیری از هنرمندان مطرح و تجربه های جدید را هم خواهند داشت. در عین حال تداوم آن منوط به رضایت سه ضلع مخاطب، تولید کننده و هنرمندان است.

تحریم ها نتوانسته برای ما مشکل تکنولوژیک ایجاد کند

محمدرحیم لیوانی مدیر مرکز پویا نمایی صبا در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار موج، در مورد تاثیر تحریم ها بر ورود تکنولوژی و سخت افزار مرتبط با انیمیشن سازی و بویژه موشن کپچر ها گفت: خوشبختانه جوانان ما تسلط خیلی خوبی بر نرم افزار دارند و بسیار از کارها را به کمک نرم افزارها انجام می دهند. در حوزه موشن کپچر هم باید بگویم که این تکنولوژی پیش از این وارد شده است و یکی از ده-پانزده مرکزی که در جهان از چنین دستگاه با کیفیتی برخوردارند کشور ما است.

وی با اشاره به نمونه های موفق انیمیشن ایرانی گفت: مجموعه جوانمردان، پیامبران و مجموعه یوز با همین تکنولوژی های جدید و کدنویسی جوانان ایرانی با مهارت و به صورت بومی انجام شده است.

لیوانی تاکید کرد: بنابراین باید تاکید کنم که خوشبختانه در انیمیشن، تکنولوژی و فناوری ها را مال خود کرده ایم و در این حوزه مشکلی نداریم؛ بلکه دغدغه ما توزیع تولیدات است و امیدواریم که کانالهایی ایجاد شود تا ضمن عرضه محصولات با کیفیت خود، به ارزآوری از این طریق برای کشور اقدام کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه