English

کنسرت گروه ارکستر ایرانی در کشور فنلاند

ارکستر «خنیاگران مهر» به سرپرستی بهزاد عبدی در بیست و پنجمین اکسپوی جهانی موسیقی «وُمکس» کنسرت برگزار می‌کند.

کنسرت گروه ارکستر ایرانی در کشور فنلاند

به گزارش خبرگزاری موج، ارکستر خنیاگران مهر  به سرپرستی بهزاد عبدی در بیست و پنجمین اکسپوی جهانی موسیقی ومکس  به پیشنهاد نشر پردیس موسیقی معاصر  به مدیریت اردوان جعفریان کنسرتی را در تالار اصلی «تامپره» کشور فنلاند برگزار می‌کند. این ارکستر از بین بیش از هزار تقاضای شرکت در این دوره نمایشگاه به عنوان یکی از برنامه های رسمی نمایشگاه، انتخاب و دعوت شده است.

نمایشگاه جهانی موسیقی وومکس از بزرگترین رویدادهای نمایشگاهی موسیقی در جهان است که هرساله پذیرای ناشران، هنرمندان مستقل، برنامه گذاران و سازمان های دولتی حوزه موسیقی از بیش از ۹۰ کشور جهان است. طی روزهای نمایشگاه کنفرانس های پژوهشی، کارگاه های آموزشی، کنسرت های موسیقی ونمایشگاه موسیقی با حضور بیش از دو هزار فعال حوزه موسیقی برگزار می شود. در دوره های پیشین این اکسپو، علیرضا قربانی ، محسن شریفیان و تعدادی دیگر از هنرمندان حضور داشته اند و به اجرای برنامه پرداخته اند.

ارکستر «خنیاگران مهر» که اعضای آن را بانوان تشکیل می‌دهند در یک سال گذشته تورهای خارجی مختلفی را روی صحنه برده است که می‌توان به اجرای برنامه در شهرهای کیف اوکراین به خوانندگی وحید تاج، پاریس فرانسه به خوانندگی محمد معتمدی ، تون سوئیس به خوانندگی نوید نوروزی و برلین، هامبورگ و فرانکفورت آلمان به خوانندگی عارف رفعت اشاره کرد.

«پرواز» برای قانون و ارکستر، تکسوار «تار» و ارکستر، «با باران می‌رقصد» برای قیچک و ارکستر، «ماه سکوت و تو» برای کمانچه و ارکستر، «خاطرات رفته» برای عود و ارکستر، «بزمان» برای رباب و ارکستر، «کژال» برای تار باس و ارکستر، «رقصان» ساخته‌ی استاد علیزاده، «شورج بار» قطعه‌ی ارمنی و «لزگی» قطعه آذری، قطعات انتخابی ارکستر خنیاگران مهر برای اجرا در نمایشگاه وُمِکس ۲۰۱۹ است.

مهرنام رستگاری نوازنده کمانچه، سمانه باروتی نازنین روستا نوازنده قیچک آلتو، نگین زاده وکیلی نوازنده قیچک باس، هیلا فیض پور نوازنده تار، ترگل خلیقی نوازنده تار و رباب، صدا سدیفی نوازنده قانون، رخساره رستمی دارستانی نوازنده عود، بهاره حیدری نوازنده تار باس، شیدا قاضی نوازنده نی، مهرناز دبیرزاده نوازنده تمبک و سازهای کوبه‌ای و عسل ملک‌زاده نوازنده دف و دایره اعضای ارکستر «خنیاگران مهر» را به آهنگسازی و رهبری بهزاد عبدی تشکیل می‌دهند. همچنین مهدی بایراملو به‌عنوان مدیر امور بین‌الملل و فرزام شکاری به عنوان مدیر اجرایی این ارکستر را همراهی خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه