English

تلاش برای تشکیل یک کمیته اوراسیایی برای تولید مشترک فیلم کودک/دستاورد سفر سلیمانزاده به کره جنوبی

حامد سلیمان زاده، منتقد، مدرس و پژوهشگر سینمای ایران که در کارنامه اجرایی اش، مدیریت بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان نیز به چشم می خورد، از دستاوردهای خود از سفر به کره جنوبی گفت.

تلاش برای تشکیل یک کمیته اوراسیایی برای تولید مشترک فیلم کودک/دستاورد سفر سلیمانزاده به کره جنوبی

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، حامد سلیمان زاده که چندی پیش به عنوان داور بخش بین الملل هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان سئول گورو به کره جنوبی سفر کرده بود از تلاش برای ایجاد کمیته ای اوراسیایی برای حمایت از تولید فیلم های کودک و نوجوان ظرف دو سال آینده خبر داد.

وی در مورد این دستاورد به ما گفت: از آنجا که تمرکز جشنواره سئول گورو بیشتر بر کشورهای آسیایی همچون کشورهای منطقه ما مثل ترکیه، عراق، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان و افغانستان و هم کشورهای شرق دور مانند چین، کره جنوبی و هند بود؛ توانستم رایزنی های خوبی جهت همکاری های مشترک با این کشورها داشته باشم که البته تحقق آن به شکل عملی وابسته به تلاش و تعهد همه کشورهای مورد گفتگوست.

این سینماگر که در کارنامه اجرایی اش، مدیریت بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان نیز به چشم می خورد، افزود: از آنجا که دبیر جدید جشنواره فیلم کودک همچون دبیر قبلی، دغدغه تمرکز بر چنین فعالیت هایی دارد، بنابراین این فرصت مناسبی است که با تلاش برای اجرایی کردن تفاهم های صورت گرفته، پا را از امضای چند برگه به عنوان تفاهم نامه فراتر بگذاریم و زمینه را برای تولید آثار مشترک با مخاطبین ملیت هایی که از لحاظ فرهنگی اشتراکاتی با آنها داریم فراهم کنیم.

حامد سلیمان زاده

وی تصریح کرد: کشورهایی که نمایندگان آنها در این زمینه بسیار مشتاق به همکاری با ما بودند و بعضا خودشان پیشنهاداتی درباره پیوستن ما به چنین کمیته ای داشتند عبارت بودند از روسیه، چین، هند و کره جنوبی.

حامد سلیمان زاده در پایان ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک بتوان جایگاه سینمای کودک و نوجوان را در عرصه بین المللی ارتقا بخشید و زمینه اکران آثار تولید شده داخلی را در کشورهای نامبرده شده فراهم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه