English

غرفه چین در نمایشگاه کتاب افتتاح شد

غرفه چین به عنوان میهمان ویژه سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح شد.

غرفه چین در نمایشگاه کتاب افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج، در مراسم افتتاحیه غرفه میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران که امروز (چهارشنبه، 4 اردیبهشت‌) و در ساعت ابتدایی شروع کار نمایشگاه در محل مصلای تهران برگزار شد، گوئو ویمین، معاون وزیر تبلیغات جمهوری خلق چین در سخنانی گفت: کسانی که در این محفل فرهنگی شرکت کرده‌اند از کشورهای مختلف جهان برای به اشتراک گذاشتن دوستی و ایجاد تعامل فرهنگی در این‌جا گرد آمده‌اند. از وزارت فرهنگ به خاطر دعوت از چین برای مهمان ویژه شدن در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران صمیمانه تشکر می‌کنم.

او افزود: این دو کشور (چین و ایران) با تمدن باستانی و از طریق جاده ابریشم مبادلات دوستانه خود را از سال‌های دور شروع کرده‌اند که این موضوع در حوزه فرهنگی عمق بیشتری دارد و دستاوردهای فراوانی در این زمینه حاصل شده است.

معاون وزیر تبلیغات چین با اشاره به حضور ایران به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب پکن در سال ۲۰۱۷ ، گفت: ایران با شعار «رؤیای رنگین جاده ابریشم» در نمایشگاه پکن شرکت کرد که فصل جدیدی در روابط فرهنگی دو کشور ایجاد شد. به دستور رهبران دو کشور چین و ایران، ما در جهت تقویت روابط انسانی و گسترش روابط تمدنی دو کشور در این‌جا حضور داریم.

او با ارائه توضیحاتی درباره کتاب‌هایی که از کشور چین به نمایشگاه کتاب تهران آورده‌اند بیان کرد: با ارائه فعالیت‌های چین در نمایشگاه کتاب تهران ، فرهنگ و کتاب چین در این کشور جلوه خواهد کرد و خوانندگان می‌توانند با چین واقعی آشنا شوند و همه ابعاد آن را درک کنند.

در ادامه مراسم محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: نام کشور چین از روزگار دور در میان ایرانیان شناخته‌شده است و شاعران و نویسندگان ایرانی برای امور دست‌نیافتنی و یا تمجید از هنر تصویرگری از عنوان این کشور استفاده می‌کردند.

او سپس گفت: به رغم نام‌گذاری شبکه ارتباطی ایران و چین به عنوان راه ابریشم، قبل از آن این راه یک جاده فرهنگی و هنری بوده و رفت و آمد فرهنگ‌دوستان و اهل اقتصاد در سال‌های اخیر زمینه رشد اقتصاد فرهنگی دو کشور را فراهم کرده است.

پانگ سن، سفیر چین در ایران نیز با خیر مقدم به حاضران در غرفه میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران گفت: چین و ایران دو کشور با تاریخ و تمدن دیرینه هستند و دوستی دیرینه و عمیقی دارند. در سال‌های اخیر نیز روابط چین و ایران در مسیر توسعه خوبی قرار گرفته است. کشور چین در این دوره از نمایشگاه فعالیت‌های متنوعی را در زمینه فرهنگ و هنر در نظر گرفته است.

در پایان این مراسم، چینی‌ها یک نسخه خطی و تاریخی به کتابخانه ملی ایران اهدا کردند تا به گفته خودشان، دوستی بین ایران و چین را عمیق‌تر کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی