English

ماجراهای رحمان ۱۴۰۰ و چند سوال/آیا رحمان ۱۴۰۰ توقیف می شود؟

بر اساس اعلام مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی فیلم سینمایی رحمان 1400 با اکران نسخه ای فاقد مجوز به فروش 22 میلیاردی رسیده و ادامه اکران آن در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

ماجراهای رحمان 1400 و چند سوال/آیا رحمان 1400 توقیف می شود؟

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، در حالی که فیلم سینمایی رحمان 1400 ساخته منوچهر هادی به تهیه کنندگی علی سرتیپی ، تا پایان تعطیلات طولانی نوروزی، در ابتدای سال 98 رکوردهای فروش در سینمای ایران را جا به جا کرده بود، در دومین شنبه بعد از این تعطیلات خبرهای عجیبی در مورد تخلفات تهیه کننده و پخش کننده این فیلم در اکران نسخه فاقد مجوز آن منتشر شده است.

بر همین اساس محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی ، در گفت و گویی به یکی از خبرگزاری ها گفت: سازمان سینمایی بعد از ارائه مجوز به هر فیلم برای تطابق نسخه مجوزدار و آنچه به اکران در می‌آید بازرسانی را به سینما می‌فرستد و بر مبنای گزارش این بازرسان تصمیم‌گیری می‌کند.

وی افزود: در مورد فیلم رحمان 1400 این اتفاق افتاده است و گویا نسخه دارای مجوز این فیلم با نسخه در حال اکران متفاوت است که برای آن تصمیم‌گیری لازم را اتخاذ می‌کنیم.

خبری عجیب که همه را با این سوال مواجه کرد که چرا تا کنون و بعد از یک ماه نمایش این فیلم، چرا به تازگی این مسئله مشخص و رسانه ای شده است؟

البته این مسئله به همینجا ختم نشده است و پس از انتشار این مصاحبه، خبری در فضای مجازی مبنی بر لغو مجوز نمایش این فیلم سینمایی منتشر شد اما این خبر هنوز از سوی هیچ مقام و منبع رسمی تایید نشده است؛ اما با مراجعه به سایت سینما تیکت به عنوان یکی از مبادی مهم خرید آنلاین بلیت سینما، می توان دید که تهیه بلیت فیلم سینمایی رحمان 1400 برای کلیه سئانس های روزهای یکشنبه به بعد، برای کسی مقدور نیست.

لغو نمایش فیلم رحمان 1400

در صورتی که این اتفاق به عنوان توبیخ این فیلم رقم بخورد و خبر لغو پروانه نمایش این فیلم تایید شود، باید دید این جریمه چگونه اعمال می شود و آیا مقطعی بوده و با رفع مشکل و انجام اصلاحات و تهیه و تحویل نسخه جدید، اکران آن ادامه پیدا خواهد کرد یا اینکه با توجه به یکسان بودن تهیه کننده و پخش کننده و سینمادار (در پر فروش ترین سینمای اکران کننده این فیلم) حکم شدیدتری صادر شده و پایان نمایش این فیلم اعلام می شود.

از سویی، با توجه به عدم ابلاغ قطعی آیین نامه اکران سال 98 و تعیین قطعی اعضای شورای عالی اکران تا کنون و حتی عدم تعیین فیلم بعدی سر گروه ها، هنوز مشخص نیست که اگر ابلاغ لغو نمایش این فیلم دائمی باشد، کدام فیلم جایگزین آن خواهد شد؟

و از طرفی دیگر اگر همه این اتفاقات پس از بررسی ها و جلسات، به قولی ختم به خیر شود و اکران این فیلم بدون وقفه ادامه یابد آیا استقبال از آن کما فی السابق خواهد بود و مردم باز هم برای تماشای این فیلم اشتیاق خواهند داشت؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه