English

آیت الله مکارم شیرازی:

مردم می‌توانند از ردّ مظالم یا زکات هم برای کمک به سیل زدگان استفاده کنند

این مرجع تقلید با اشاره به صدور اجازه صرف یک سوم کل وجوهات برای کمک به سیل‌ زدگان تصریح کرد: همچنین مردم می‌توانند از ردّ مظالم یا زکات هم برای کمک به سیل زدگان استفاده کنند.

مردم می‌توانند از ردّ مظالم یا زکات هم برای کمک به سیل زدگان استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم وی با تاکید بر اینکه اگر مردم به فکر هم باشند، خداوند لطف می‌کند، افزود: در حال حاضر، امتحان بزرگی برای همه آغاز شده و در این میدان امتحان همه باید آبرومند بیرون بیایند و در این زمینه خداوند، رحمان، رحیم و ارحم الراحمین است و لطف او شامل مردم خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه امروز سیل زدگان کشور در وضعیت نامناسبی قرار دارند اظهار کرد:‌ در پی وقوع سیلاب کشت‌زارها، احشام و تمام سرمایه مردم از دست رفته است و مردم سیل زده در حال حاضر وضعیت خوبی ندارند و ما باید خودمان را جای سیل زدگان بگذاریم و برای جبران خسارات سیل دست به دست هم دهیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نباید طوری شود که عده ای به واسطه مشکلات طاقت فرسای سیل تلف شده و یا امیدشان از همه چیز بریده شود خاطرنشان کرد: با وجود اینکه دولت، سپاه و ارتش دست به دست هم داده و تلاش می‌کنند اما تا همکاری عموم نباشد، مشکلات حل نخواهد شد.

وی با اشاره به صدور اجازه صرف یک سوم کل وجوهات برای کمک به سیل‌ زدگان تصریح کرد: همچنین مردم می‌توانند از ردّ مظالم یا زکات هم برای کمک به سیل زدگان استفاده کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر مظلومیت مردم سیل زده خاطرنشان کرد: ‌انسان وقتی صحنه‌ها را می‌بیند، ناراحت می‌شود؛ بنده وقتی برخی صحنه‌ها را دیدم، گریه‌ام گرفت؛ امیدواریم صدای ما به گوش همه برسد و مردم کمک کنند.

وی با اشاره به کمک 250 میلیون تومانی به سیل زدگان گفت: در راستای کمک به سیل زدگان جز مبلغ اول،‌ امروز هم 100 میلیون تومان واریز خواهیم کرد و امیدواریم دیگران هم به اندازه توان خود کمک کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی