English

سعید اوحدی در پاسخ به موج مطرح کرد؛

تحقق بودجه مصوب زمینه ساز تحول در سال ۹۸ می شود/هیات امنا تنها مرجع قانونی تصویب بودجه سازمان فرهنگی هنری است

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار کرد: عقیده من این است که اگر همان بودجه ای هیات امنا تصویب کرده اند ملاک عمل قرار بگیرد، یقینا شاهد یک تحول بسیار بزرگی در حوزه عرصه فرهنگ و هنر شهر تهران، حقوق شهروندی و سبک زندگی در سال 98 خواهیم بود.

تحقق بودجه مصوب زمینه ساز تحول در سال 98 می شود/هیات امنا تنها مرجع قانونی تصویب بودجه سازمان فرهنگی هنری است

سعید اوحدی در پاسخ به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، در مورد شرایط بودجه این سازمان در سال  97 و 98 گفت: به اذعان همه مسئولین ارشد نظام، امروز موضوع تهاجم فرهنگی و ائتلاف جبهه فرهنگی استکبار، برای شکستن روحیه مقاومت، عزت مند، استقلال طلبانه و لذت پیروزی های بزرگی که مردم ما و محور مقاومت در منطقه داشته اند، جدی است؛  و جبهه فرهنگی غرب، به دنبال تهاجم فرهنگی برای ضربه زدن به روحیه بزرگ خودباوری و عزت مردم است.

وی افزود: بنابراین وقتی ما به این موضوع اعتقاد داریم، باید متناسب با آن در جبهه داخل، هم افزایی داشته باشیم و تلاش کنیم که از فعالیت های فرهنگی پشتیبانی کنیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار داشت: بنده اعلام کردم که طی سال 97  اگر مشارکت دستگاه های مختلف بویژه ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ، سازمان بسیج کشور ، سازمان بازسازی عتبات عالیات، وزارت ارشاد و پشتیبانی برخی معاونت های شهرداری مانند معاونت خدمات شهری نداشتیم، قطعا موفق نمی شدیم که برنامه هایمان را به آن شکلی که ترسیم کرده بودیم به انجام برسانیم.

وی تاکید کرد: به هر حال اجرای دو هزار برنامه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رکورد ماندگاری هم در شهرداری تهران و هم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شد.

اوحدی در ادامه سخنانش تصریح کرد: برای سال آتی، طبیعتا یک تجهیز جدی را در برنامه داریم که البته هم شهرداری تهران و شورای شهر همیشه پشتیبانی خوبی داشته اند اما نکته مهمی که وجود دارد این است که بر اساس قانون، تنها مرجع تصمیم گیری برای بودجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، هیات امنای آن هستند. چرا که یک اساسنامه ای به ثبت رسیده و در آن که محور حوزه مدیریتی این سازمان است، تصریح شده که هیات امنا که خوشبختانه اعضای آن را یازده عزیزی که اعضای شاخص جبهه فرهنگی کشور هستند، شامل وزیر ارشاد، وزیر آموزش و پرورش، سازمان بسیج، سازمان تبلیغات ، رییس سازمان ملی و ... بودجه سازمان را تصویب می کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه این افراد چهره های عرصه های فرهنگی هستند، گفت: لذا تنها خواسته ما این است که همانطور که همیشه محبت داشته اند، به قانون و نظر این هیات امنا، که شهردار و رییس محترم شورای شهر تهران هم عضو آن هستند، احترام گذاشته شود و بر اساس قانون، همان بودجه ای که هیات امنا مصوب کرده اند ملاک عمل شهرداری تهران و ان‌شاء الله برنامه های فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال 1398 قرار بگیرد.

سعید اوحدی در پاسخ به این سوال که آیا در ساختار شهرداری تهران، اصطکاک، تقابل یا رقابتی بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با سازمان زیباسازی و یا معاونت فرهنگی و اجتماعی وجود دارد گفت: خوشبختانه با توجه به رویکردی که شهردار محترم تهران و عزیزانی که در همین سازمان هایی که نام بردید مسئولیت دارند؛ امروز تعامل بسیار خوبی بین این سازمان ها وجود دارد.  

وی افزود: ولی به هر حال وقتی برای هر مجموعه بودجه ای به صورت مشخص مصوب می شود، متعلق آن مجموعه است و شاید این مجموعه ها هم محدودیت هایی برای همکاری داشته باشند چرا که سرفصل هایی برای این بودجه ها تعیین شده است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار کرد: عقیده من این است که اگر همان بودجه ای که هیات امنا تصویب کرده اند ملاک عمل قرار بگیرد، یقینا شاهد یک تحول بسیار بزرگی در حوزه عرصه فرهنگ و هنر شهر تهران، حقوق شهروندی و سبک زندگی در سال 98 خواهیم بود.

وی در مورد زمان محقق شدن این بودجه هم گفت: به صورت طبیعی بودجه به تصویب شورای شهر تهران می رسد، گرچه در اساسنامه ذکر شده است که هیات امنا بودجه را تصویب کرده و به شهردار تهران ابلاغ می کنند و با تصویب شهردار بودجه عملیاتی می شود. لذا امیدواریم که با شروع سال 98 شاهد تحقق بودجه مصوب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه