English

سیدعباس صالحی:

زنان ایران اسلامی نقش تأثیرگذاری در عرصه های اجتماعی و سیاسی دارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زنان بعد از انقلاب اسلامی نقشی تأثیرگذار در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ورزشی دارند.

زنان ایران اسلامی نقش تأثیرگذاری در عرصه های اجتماعی و سیاسی دارند

به گزارش خبرگزاری موج، سیدعباس صالحی روز چهارشنبه در پیامی به جشن میلاد کوثر آورده است: سالروز میلاد دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) که به شایستگی روز زن و مادر نام گرفته است، فرصت مغتنمی است تا به ارزش وجودی و ظرفیت های عظیم زنان سربلند ایران اسلامی پرداخته شود.

وی می افزاید: اگر دین مبین اسلام در جهارده قرن پیش نقطه بازگشت به عقلانیت و خط بطلان بر خرافه و جهل به ویژه در نگاه به زن، بود، بی تردید انقلاب اسلامی ایران در چهل سال قبل هم نقطه تحول در جایگاه زن ایرانی مسلمان و آغاز روند اجتماعی شدن زنان این سرزمین بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دراین پیام یادآورشده است: نگاهی به روندهای توسعه و ارتقای منزلت و شان زنان ایران زمین در سال های پس از انقلاب بیانگر این واقعیت است که امروز زنان در جامعه ایرانی نقشی اثرگذار، پیشرو و تحول آفرین در همه عرصه های اجتماعی، علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دارند.

صالحی می افزاید:حضور فعال زنان در تمامی این عرصه ها، سرمایه ای ارزشمند برای ایران امروز و پشتوانه ای قابل اتکا برا فرداهای روشن این مرز پر گهر است.

خوشبختانه در عرصه فرهنگ و هنر هم، زنان شایسته فرهیخته هنرمند ما درخشش های مستمر داشته اند؛ تا جایی که هیچ یک از حوزه های متنوع فرهنگ و هنر، خالی از وجود استعدادهای درخشان زنان نیست.

عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه این پیام تاکید می کند:همت مضاعف برای استمرار و گستردگی هر چه بیشتر نقش زنان چه در جایگاه مدیریتی و چه در عرصه های مختلف هنری وظیفه همیشگی دست اندرکاران و سیاستگزاران دستگاه بزرگ فرهنگی کشور است و در دولت دوازدهم نیز این عزم جدی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روشنی و وضوح دیده می شود.

صالحی در این پیام ابرازامیدواری کرده است: زنان موفق و شایسته این عرصه، با تأسی به سیره رفتار حضرت فاطمه زهرا (س) و الگو گرفتن از این سرچشمه منزلت انسانی در مسیر پیشرفت و تثبیت توانمندی های خود گام هایی استوار و امید آفرین بردارند.

در ادامه این مراسم، نماینده مجلس شورای اسلامی با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا و روز زن گفت: پیامبر (ص) به دلیل ویژگی های فردی حضرت زهرا (س) توجه ویژه ای به ایشان داشتند و جایگاه این بانو به اندازه ای بود که بعد از رحلت پیامبر به تنها کسی که وحی می شد ایشان بود.

پروانه مافی با اشاره به نقش زنان در پیشبرد توسعه جوامع افزود: زنان به طور همزمان می توانند نقش های متفاوتی داشته باشند که از عهده مردان خارج است و باید این نقش های متفاوت را هدایت کنیم و در مجلس شورای اسلامی اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.

نماینده تهران، شهر ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زنان یکی از عناصر توسعه پایدار در دنیا به شمار می آیند که در خانواده می توانند ریسمان آن را به دست بگیرند و با این رسالت منجر به انسجام، قوام، رشد و شادی خانواده شوند.

وی با اشاره به برخی معضلات در حوزه زنان افزود: خشونت علیه زنان در خانواده یکی از معضلات است که مقام معظم رهبری نیز بارها در فرمایشاتشان بر ضرورت توجه به خانواده تاکید داشته اند.

مافی ادامه داد: در برنامه ٥ ساله ششم توسعه تمامی دستگاه های اجرایی مکلف شده اند که با برنامه های خود منجر به کاهش ٢٥ درصد از آمار طلاق شوند و رسیدن به این نتیجه نیازمند برنامه ریزی مناسب و زمان دارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

وی در ادامه بر توجه به زنان سرپرست خانواده و دختران مجرد خود سرپرست تاکید کرد و گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که چرا زن مهربان، وفادار و خانواده دوست ایرانی که از زمان هخامنشیان اینگونه بوده باید امروز تبدیل به زن ستیزه جو شود. نقش دستگاه های تبلیغاتی و کتاب، هنر، رسانه های دیداری و شنیداری، روزنامه ها و ... در این زمینه بسیار مهم است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه اختصاص یافته مجلس به حوزه زنان و خانواده ادامه داد: بیمه دختران مجرد قطعی تا سن ٥٠ سال، تامین دیه محکومان مالی مهریه، وام قرض الحسنه بدون بهره ازدواج تا سقف ٣٠ میلیون تومان به هر یک از زوجین، عدالت جنسیتی و سازمانی و ... از جمله اقدامات مجلس شورای اسلامی در این حوزه است.

در پایان این مراسم به مناسبت چلهمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به ٤٠ نفر از بانوان حاضر در مراسم جوایزی به قید قرعه اهدا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی