English

رئیس بنیاد شهید؛

نقش زنان در انقلاب اسلامی انکارناپذیر است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نقش زنان در انقلاب اسلامی انکارناپذیر است .

نقش زنان در انقلاب اسلامی انکارناپذیر است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی روز دوشنبه در جشن شمیم کوثر و تجلیل از زنان جانباز به مناسبت روز زن و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: باید از خودمان سوال کنیم که نقش بانوان در انقلاب و قبل از آن چه بوده است، نقش آنها بسیار بالا بوده است و کسی نمی تواند منکر این نقش یا کمرنگی حضور آنها باشد.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب بانوان این کشور زندان رفتند. مشکلات زیادی داشتند. برخی از آنها شکنجه دیدند و خاطرات بسیار بدی از آن دوران دارند؛ حتی در جنگ نیز نقش بانوان بسیار تاثیرگذار بوده است.

شهیدی ادامه داد: بانوانی چهار فرزند خود را برای شهادت به جبهه می فرستادند، این نقش بانوان بود شاید ما نتوانیم این کار را انجام دهیم و البته نقش بانوان در پشتیبانی جنگ نیز بسیار موثری بوده است.

  رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به اجرای طرح سپاس برای دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان اشاره کرد و گفت: پارسال 420 هزار نفر از جانبازان در قالب طرح سپاس بازدید داشتیم و رئیس جمهوری نیز به دیدار ایثارگران آمدند دفعات بعدی خودشان مشتاق این دیدارها بودند و می گفتند که من از این دیدارها روحیه می گیرم.

‌وی گفت: ما بین جانبازان زن و مرد هیچ فرقی نمی گذاریم چون هشت هزار شهید زن و هشت هزار جانباز زن در کشور داریم و معتقدیم همه باید به یک نحو خدمت بگیرند.

وی درباره ایثار اجتماعی گفت: ایثار اجتماعی همین است که به این افراد خدمت کنیم اما انتقال چهار دهه انقلاب به نسل چهارم یک وظیفه مهم برای ماست چون این نسل از این ایثارگری ها بی اطلاع هستند.

معاون رئیس جمهوری گفت: دیدیم که شهید فهمیده چگونه جانفشانی کرد، می دانیم که چه ایثارگری هایی شده است اما نسل جدید از آن بی خبر هستند و باید بچه ها را با مسائل جنگ بیشتر آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: باید این فرهنگ را منتقل کنیم چون دشمن دنبال این است که فرهنگ ایثارگری و امام حسین (ع) را از بین ببرند. در بنیاد شهید در حد توان در این زمینه کار می کنیم.

شهیدی ادامه داد: چون نیمی از جمعیت ایران بانوان هستند و همیشه نقش آفرین بوده اند باید به آنها هم توجه ویژه داشت، در بنیاد شهید که نسبت به جانبازان زن توجه خاص داریم.

در پایان این جشن از ٢٠ نفر از زنان جانباز شامل زنان مبارز در زندان های رژیم پهلوی، عملیات انتحاری گروه های تروریستی و دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه