English

اولین روز سی‌ و چهارمین جشنواره موسیقی فجر؛

ارکستر ملی آثار خاطره انگیز انقلاب را اجرا کرد / غلامعلی حداد عادل هم به تماشا نشست

سیدمحمد مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و غلامعلی حداد عادل، در کنار شاهین فرهت و علی ترابی به تماشای اجرای آثار خاطره انگیز انقلاب توسط ارکرستر ملی نشستند.

ارکستر ملی آثار خاطره انگیز انقلاب را اجرا کرد / غلامعلی حداد عادل هم به تماشا نشست

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سی‌ و چهارمین جشنواره موسیقی فجر ، ارکستر ملی ایران در اولین شب این جشنواره با اجرای آثار خاطره انگیزی از دوران انقلاب روی صحنه رفت.

 ارکستر ملی  در تالار وحدت تهران در دو بخش ایرانی و آذری با حضور هنرمندان آذربایجانی در کنار هنرمندان ایرانی روی صحنه رفت. در این مراسم چهره‌های همچون سیدمحمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،  علی ترابی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاهین فرهت دبیر سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر، غلامعلی حداد عادل رییس اسبق مجلس شورای اسلامی و علی اکبر صفی‌پور ، مدیرعامل بنیاد رودکی حضور داشتند.

اولین روز سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر

اجرای ارکستر ملی در شامگاه 24 بهمن ماه  با قطعه بی‌کلام سرود گل آغاز شد و در ادامه  قطعات پیروزی و رزم‌آوران که ساخته همایون رحیمیان هستند با خوانندگی اسفندیار قره‌باغی اجرا شد. در تمام اجراها گروه کر به رهبری رازمیک اوحانیان ، ارکستر ملی ایران را همراهی می‌کرد.

اولین روز سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر

کنسرتینو برای سنتور و ارکستر اثر حسین دهلوی ادامه رپرتوار اجرایی این کنسرت را تشکیل می‌داد که در این قطعه علی عابدین به عنوان نوازنده سنتور ارکستر را همراهی می‌کرد.

نوازندگان ارکستر ملی پیروزی خرمشهر و نوروز در سنگر از آثار همایون رحیمیان را نیز نواختند و سپس با حضور پویان آزاده به عنوان نوازنده پیانو قطعه چهارگاه برای پیانو و ارکستر از جواد معروفی برای اولین بار با این ارکستر اجرا شد. این پایان بخش اول این کنسرت به رهبری فریدون شهبازیان بود.

اولین روز سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر

بخش دوم ، به موسیقی آذری اختصاص داشت و با رهبری آقاوردی پاشایف اجرا شد. قطعاتی مثل آرشین مال الان، عسگرین نغمه سی از اوزیر حاجی بیلی، اولری وارخانه خانه اثر فکرت امیرف، قزلارین رقصی از کاراکارایف، قایتاقی از نیازی، سنده قالماز اثر توفیق قلی‌اف،وطن نغمه‌سی اثر نیازی، والس اثر  کاراکارایف، سوگیلی جانان اثر اوزیر حاجی بیلی و آیریلیق از علی سلیمی با خوانندگی سامیر جعفراُف اجرا شد. 

اولین روز سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر

این بخش با رهبری آقاوردی پاشایف با اجرای قطعه ملی میهنی ایران ای مرز پرگوهر به پایان رسید.

گزارش تصویری مرتبط (+)

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه