English

در نشست خبری ماجرای نیمروز۲، رد خون عنوان شد:

بهنوش طباطبایی: مهدویان سفارشی ساز مردمی است / مهدویان: بر اساس اعتقاداتم فیلم می سازم / رضوی: ماجرای نیمروز، رد خون کار بر لبه تیغ بود

در آخرین بخش دهمین روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، نشست رسانه ای فیلم سینمایی ماجرای نیم روز۲، رد خون با حضور عوامل برگزار شد.

بهنوش طباطبایی: مهدویان سفارشی ساز مردمی است / مهدویان: بر اساس اعتقاداتم فیلم می سازم / رضوی: ماجرای نیمروز، رد خون کار بر لبه تیغ بود

 به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، نشست خبری ماجرای نیمروز۲، رد خون آخرین نشست رسانه ای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بود که با حضور محمدحسین مهدویان کارگردان، سید محمود رضوی تهیه کننده، بهنوش طباطبایی، جواد عزتی، هادی حجازی فر، مهدی زمین پرداز بازیگران و دیگر عوامل با اجرای حمیدرضا مدقق برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمدحسین مهدویان در مورد روند ساخت این فیلم گفت: ماجرای نیمروز را که ساختیم تعدادی کاراکتر جذاب در آنها بودند که همان موقع فکر کردیم می توان قصه دیگری با آنها تعریف کنیم.

وی در مورد زمان صرف شده برای تحقیق بر روی این داستان گفت: چون پیش از این روی این افراد کارکرده بودیم در شخصیت‌ها کار زیادی نداشتیم اما برای این قصه یک سال و نیم تحقیق کردیم.

رضویان در همین خصوص افزود: ماجرای نیمروز، رد خون راه رفتن روی لبه تیغ است و پروداکشن سختی داشتیم.

حجازی فر هم در مورد سختی بازی نقشش در این فیلم گفت: برای جواد عزتی و مهدی زمین پرداز سختی کار این بود که کسانی که ما را در قصه اول پذیرفته بودند باز هم ما را بپذیرند و دچار جامد نشوند اما تغییرات شخصیتی متناسب با اقتضائات را بپذیرند.

جواد عزتی هم در این مورد گفت: هفت سال گذشته بود و مدام باید فکر می کردیم که تاثیر آن چه بوده و ولو بسیار کوچک و ریز می خواستیم آن را نشان دهیم.

مهدویان در پاسخ به سوالی در مورد ساخت داستان های دیگری با عنوان ماجرای نیمروز گفت: فعلا قصدی برای ورژن های بعدی نداریم. من منطبق با اعتقاداتم فیلم می سازم ولی فیلمساز سرباز نیست حال هر کس هر طور که دلش می خواهد تفسیر کند.

بهنوش طباطبایی هم در مورد همکاری اش با این پروژه گفت: منتظر ماندم تا فیلمنامه و نقشی به من پیشنهاد باشم که فقط ویژگی های فیزیک و ظاهر دارای اهمیت نباشد. وی افزود: من دلم می خواست دوباره با آقای رضویان کار کنم چون به هنگام همکاری با ایشان دغدغه دیگری جز بازی ندارد.

این هنرپیشه در ادامه اظهار داشت: مهدویان فیلمساز سفارشی از طرف مردم هستند و آثارشان بدجور به دل مردم نشسته است. وی افزود: چالش سختی این نقش برای من داشت چرا که داشته ای از فیلم سیانور با خود داشتم که این کار را برای من سخت تر می کرد . من باید نقش زن سازمانی در دهه پنجاه را بازی کرده بودم و دوباره زن دیگری در دهه شصت که جنس آنها متفاوت هستند بازی می کردم. در این کار یک چالش درونی با خودم داشتم چرا که در فیلم های مهدویان بازیگر باید از خودش بگذرد و این بسیار سخت است.

مهدویان در مورد احتمال نامزدی و عدم دریافت جایزه گفت: قطعا ناراحت کننده است اما نکته مهمتر این است که ما طی چهار تجربه گذشته متوجه شدیم که اولین برخورد ما با مخاطب در این جشنواره است و در واقع یک اکران کوچک است. اگر جایزه به ما بدهند و منقدین از آن خوششان بیاید خوشحال می شویم گر هم ندهند ما آنچه را که می خواهیم از این جشنواره به دست آورده ایم.

جواد عزتی هم گفت: من اهل واکنش نشان دادن نیستم و اگر جایزه ای هم ندهند هیچ واکنش خاصی از من نخواهید دید.

حجازی فر گفت: من فکر می کنم که کار هیات داوران به دلیل وجود فیلم های مهم و البته فشارهای رسانه ای بسیار سخت است.

سید محمود رضوی هم گفت: این کار به قدری برای همه ما بزرگ است و عکس العمل‌هایی که از مردم و منتقدین گرفتیم که به اندازه کافی برای کار بعد انرژی داریم. 

هادی حجازی فر در مورد عدم حضورش در قصر شیرین گفت: از سال گذشته قرار بود که در قصر شیرین حضور داشته باشم و حتی بخشی از فیلمنامه برای من نوشته شده بود اما از آنجایی که در ساخت ماجرای نیمروز که قرار بود در تیرماه تولید شود، اتفاق افتاد آقای رضارمیرکریمی لطف کردند و اجازه دادند تا در ماجرای نیمروز حضور داشته باشم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه