English

در نشست رسانه ای فیلم سینمایی خون خدا عنوان شد:

سلبریتی ها حاضر به همکاری با یک فیلم عاشورایی نشدند / ماجرای کم بودجه ترین فیلم جشنواره

مرتضی علی عباس میرزایی گفت: سالبریتی ها بدون خواندن فیلمنامه نه تنها با ما همکاری نکردند بلکه به ما فحش هم دادند.

سلبریتی ها حاضر به همکاری با یک فیلم عاشورایی نشدند / ماجرای کم بودجه ترین فیلم جشنواره

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج در دومین سئانس پنجمین روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه ها، نشست رسانه ای فیلم سینمایی خون خدا ، به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی و تهیه کنندگی سیاوش حقیقی  و با حضور عوامل این اثر برگزار شد.

در ابتدای این نشست که مدقق اجرای آن را به عهده داشت مرتضی علی عباس میرزایی در مورد نحوه روایت داستان این فیلم گفت: من فکر می کنم که هر کسی در زندگی شخصی خودش، بر اساس معنا و مفهومی که در زندگی تجربه می کند، می تواند با دیگران متفاوت باشد. در قصه گفتن هم همین طور است یک قصه فولکلور را می توان با یک فهم و معنایی تعریف کنیم که با دیگری متفاوت باشد.

وی افزود: این مسئله برای من بسیار عمیق تر از این حرفهاست و این مسئله، دغدغه روزگار من است که دنبال معانی و مفاهیم جدید بگردم و از روایت هایی که گفته، شنیده و یا دیده شده با زبان سینما که خیلی دوستش دارم روایت جدیدی بیان کنم. سعی می کنم که مثل خودم باشم. اگر به نظر شما فیلم من متفاوت است به این دلیل است که من خودم هستم و فکر می‌کنم باید خودمان باشیم و خود را به تصویر کشیم و بر اساس فهم خود، محتوا و فرم خود را داشته باشیم.

سیاوش حقیقی درمورد جذابیت این داستان برای پذیرفتن تهیه کنندگی اش گفت: روزی از طریق آقای فرجی صحبت از کاری شد که مرتضی علی عباس میرزایی می خواهد انجام بدهد. اتفاقاً من در سفر بودم چون بحث عاشورا بود و من داستان واقعی آن را شنیده بودم سفرم را کنسل کردم و به جلسه آمدم. من خیلی مذهبی تند رویی نیستم اما به هر حال به آثار مذهبی علاقمندم.

سیاوش حقیق تهیه کننده فیلم در مورد بودجه این پروژه گفت:این کم بودجه ترین اثر حاضر در جشنواره است و تک تک عوامل دسن مزدشان را برای ساخت این اثر گذاشته اند به همین دلیل در تیتراژ آن نوشته ایم بنیاد فارابی و عمامل. در واقع سی درصد بودجه این فیلم معادل  ۲۰۰ میلیون تومان از بنیاد فارابی گرفته ایم و مابقی آن را ما هزینه کرده ایم و بنابراین فیلم خون خدا با هفت صد میلیون تومان تولید شده است.

مرتضی علی عباس میرزایی هم گفت: به نظر من رقم بودجه ای که فارابی برای این فیلم در نظر گرفته بسیار پایین است.

عباس میرزایی در پاسخ به اینکه خون خدا را برای هنر و تجربه ساخته یا خیر، بیان کرد:  من فکر می‌کنم اگر مردم دنبال کار متفاوتی باشند که هستند، حتماً از این فیلم استقبال می‌کنند و آن را می بینند. من هیچ گاردی نسبت به گروه سینمایی هنر و تجربه ندارم؛ ولی هیچ وقت موقع ساخت فیلم به این فکر نمی‌کنم که برای این گروه سینمایی تولید می کنم یا گروه دیگر. بلکه سعی می کنم کارم را به بهترین شکل انجام دهم.

وی در پاسخ به اینکه انتظارش از مخاطب خون خدا چیست، اظهار کرد: از مخاطب انتظار دارم پس از تماشای فیلم، کمی تامل و فکر کنند.

عباس میرزایی درباره انعکاس منفی نمایش خشونت در دین در این فیلم گفت: من حتی اجازه نمی‌دهم کاراکترها در فیلمم سیگار بکشد چه برسد به اینکه خشونت منفی نمایش داده شود. اولین مخاطب فیلم من مادرم است و او دوست ندارد کسی سیگار بکشد.

سیاوش حقیقی هم در مورد برنامه اش برای اکراناین فیلم گفت: یکی دو پخش کننده از دوستانم هستند که بعد از جشنواره با آنها در مورد امکان نمایش این فیلم در ایام محرم صحبت خواهم کرد و امیدوارم که مردم هم کار را بپسندند.

وی درباره استفاده نکردن از بازیگران چهره و سلبریتی ها بیان کرد: خدا را شکر می‌کنم در فیلم من بازیگری که بخواهد گیشه را کسب کند، نداشتم و فرید سجادی حسینی و خسرو احمدی از بهترین‌های سینما و تئاتر در این کار به ما کمک کردند. البته بدون اینکه بخواهم به دوستان جسارتی کرده باشند اما گمان می کنم این تصور اشتباهی از مردم است که فکر کنیم آنها فقط به چهره ها نگاه می کنند و به خاطر آنها به دیدن یک فیلم می آیند. 

حقیقی افزود: من خدا را شکر می کنم که اثری از جنس سینمایی که دوست دارم ساخته ایم و از بازیگران واقعی در آن بهره برده ایم.

امیر اخلاقی راد بازیگر نقش اول فیلم خون خدا که در طول هیچ دیالوگی نداشت در مورد مشکلات نقش اش گفت: طبیعتاً هر نقشی دشواری خاص خودش را دارد و من فکر می کنم که اگر خوب بشنویم می‌توانیم خوب ببینیم و نسبت به  هر چیزی واکنش مناسبی نشان دهیم.

مرتضی علی عباس میرزایی هم در ادامه درباره بازنویسی فیلمنامه گفت: من ساله می خواستم این فیلم را بسازم. به نظر من این بسیار بد است که در جامعه ما اگر کسی با مشکل روبرو می شود با او مثل انگل رفتار می شود و هیچ توجهی به این افراد نمی شود. من می خواستم این فیلم را پیش از انزوا بسازم، اما به توصیه دوستان دست نگه داشتم تا آن را پخته تر کنم. 

وی در مورد عدم حضور سلبریتی ها در این فیلم گفت:  من و سیاوش حقیقی در مورد استفاده از سلبریتی ها با هم همنظر هستیم و کست خود را بسته بودیم اما به توصیه دوستی سعی کردیم که به یک نفر از افراد چهره را به کار دعوت کنیم و شاید باور نکنید که من، دستیارم و تهیه کننده به بسیار یاز آنها زنگ زدیم و آنها بدون خواندن فیلمنامه، یا پیشنهاد ما را رد کردند یا تماس را قطع کردند و یا حتی به دفعات به ما ناسزا و فحش دادند و هیچ کدام با این پروژه همکاری نکردند.

مرتضی علی عباس میرزایی در مورد لزوم نگاه معجزه وار به امام حسین در جامعه و ساخت اثری با این مضمون گفت: من دوست دارم امام حسین را سید الشهدا بنامم و معتقدم چه اشکالی دارد که به یک کارتن خواب یا پاک بان یا افراد ضعیف جامعه نظری شود. همه آنها گوشه ای از شخصیت خود ما هستند و همه ما به این نگاه نیاز داریم.

در ادامه سیاوش حقیقی هم در این باره تصریح کرد: من معتقدم معجزه حقیقت دارد و من در زندگی خودم دست کم سه بار آن را تجربه کرده ام. فکر می کنم اگر در جامعه نسبت به آثار دینی و مذهبی گاردی وجود دارد به عملکرد اشتباه در طی سالهای نه چندان دور و از سالهای بعد از اتمام جنگ تحمیلی بر می گردد که توسط منبری هایی خرافات و تندروی در جامعه تسری داده شده، بنابراین با شنیدن نام مذهبی در مورد اثری این گاردها شکل می گیرد. من متاسفم که در نمایش مذهب به جامعه کم‌کاری شده است.

امیر اخلاقی راد هم در پایان گفت: لازم می دانم نکته ای را گوشزد کنم و آن هم اینکه من یکی از سخت ترین احساسی را که در تولید این فیلم تجربه کردم از بین رفتن عشق در جامعه است. شاید باور نکنید که وقتی نمی دانستند که من بازیگر این فیلم هستم از مسجد مرا بیرون کردند و یا در خیابان جلویم آب دهان انداختند.

وی افزود: من برای آشنایی بیشتر با نقشم و در تحقیقات میدانی که داشتم کارتن خوابی را دیدم که رتبه 77 کنوکور و معتاد بود. کارخانه دار ورشکسته ای رادیم که کارتن خواب بود. باور کنید که کارتن خوابهای بسیاری را هر روز د رکنارتان ودر سطح جامعه می بینید واین چیز عجیب و وصله شده ای نیست بلکه واقعیت تلخ جامعه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه