English

مستندهای ایرانی فینالیست جشنواره بیگ‌اسکای آمریکا شدند

فیلم های مستند «لوتوس» و «دلبند» جزو ۱۰ فینالیست دو بخش رقابتی جشنواره بیگ‌اسکای آمریکا شدند.

مستندهای ایرانی فینالیست جشنواره بیگ‌اسکای آمریکا شدند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، شانزدهمین دوره‌ جشنواره بیگ‌اسکای از ۲۶ بهمن تا ۵ اسفند ۹۷ در شهر میسولا ایالت مونتانا آمریکا برگزار می‌شود و فیلم‌ مستند «لوتوس» ساخته محمدرضا وطن‌دوست و «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی که در این «مرکز» تهیه شده‌اند به ترتیب به عنوان ۱۰ فیلم فینالیست دو بخش رقابتیCompetition Mini-Doc و Feature Competition این جشنواره معرفی شدند.

برندگان جشنواره بیگ‌اسکای آمریکا به اسکار ۲۰۱۹ معرفی خواهند شد.

در فیلم مستند «لوتوس» زندگی پیرزنی را می‌بینیم که ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزیره‌ای نشسته است تا به دیدار تنها ساکن آن برود...

مستند «دلبند» هم قصه‌ زندگی دشوار اما شیرین یک مادر هشتاد و سه ساله و تنها به نام «فیروزه» را روایت می‌کند که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوه‌های البرز دارد.

در بخش ویژه داستان‌هایی از ایران این جشنواره نیز چهار فیلم مستند به نمایش گذاشته می‌شوند که عبارتند از در جستجوی فریده (آزاده موسوی، کوروش عطائی)، لوتوس (محمدرضا وطن‌دوست)، دلبند (یاسر طالبی) و حلب: سکوت جنگ (امیر اُصانلو). این بخش ویژه توسط داگ هاوس دیویس مدیر برنامه‌ریزی جشنواره بیگ‌اسکای که امسال مهمان جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت  بود، طراحی شده تا فیلم‌های مستند منتخب وی با عنوان داستان‌هایی از ایران در این جشنواره روی پرده برود.

جشنواره بیگ‌اسکای بزرگ‌ترین جشنواره مستند غرب آمریکاست که پذیرای آثار مستند در تمامی ژانرها و موضوعات است. این جشنواره در طول سال‌های برگزاری به‌طور میانگین پذیرای ۲۰ هزار مخاطب بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه