English

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر عنوان شد:

همگرایی بین هنرهای تجسمی با ذائقه‌های متفاوت، مشکل بود / احتمال حضور وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه

هادی مظفری از احتمال بازدید وزیر ارشاد از نمایشگاه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی در روزهای آتی و حضور سید عباس صالحی در مراسم اختتامیه خبر داد.

همگرایی بین هنرهای تجسمی با ذائقه‌های متفاوت، مشکل بود / احتمال حضور وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، در ابتدای مراسم افتتاحیه نمایشگاه طوبای زرین یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ، ابراهیم حقیقی دبیر ‌‌یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی با تلاش چند ماهه خود و همکارنش گفت: جای خوشحالی دارد که هنرمندان رشته های مختلفی که دست یاری به سوی شان دراز کردیم، گرفتند و پذیرفتند. با تصمیم شورای سیاست گذاری دبیران و داورانی را انتخاب کردیم که خوشحالم ایشان هم دعوت ما را پذیرفتند.

وزیر ارشاد در اختتامیه حضور خواهد داشت

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره پیچیدگی های خود را دارد، اظهار داشت: امسال به مناسبت چهل سالگی انقلاب، نمی خواستیم که تنها به برگزاری مسابقه و نمایشگاه های ۱۰ رشته حاضر در جشنواره اکتفا کنیم و دوست داشتیم حضور جوانان و پیشکسوتان به ویژه هنرمندان شهرستانها را در جشنواره یازدهم گسترش دهیم.

ابراهیم حقیقی با مقایسه دو عرصه سینما و هنرهای تجسمی و ذکر این نکته که در جشنواره هنرهای تجسمی بر خلاف جشنواره  های سینمایی، هنرمندان حرفه ای شرکت نمی کنند گفت: بنابراین ما نمایشگاهی برای حضور و دیده شدن آثار هنرمندان حرفه‌ای در باغ موزه قصر ترتیب دادیم تا آثار آنها نیز دیده شود.

دبیر جشنواره یازدهم هنرهای تجسمی فجر با مروری بر آمار آثار حاضر در این جشنواره و معرفی نمایه چهل، پلاک چهل، چارسوی هنر، نمایشگاه چهل شهر، نمایشگاه عکس‌ روزهای انقلاب، نشست‌های کجا ایستاده‌ایم و نمایشگاه طوبای زرین به عنوان بخش های مختلف دوره یازدهم تجسمی فجر افزود: در این دوره جشنواره قصد داشتیم با روایت بومی و حفظ اصالت‌های خودمان، شاهد بروز هنرهای بومی جهانی باشیم.

وی در این باره تشریح کرد: با مرور تاریخ تجسمی می توانیم ادعا کنیم که این هنر در کشور ما جوان است و در جهان در پایان قرن گذشته و ابتدای قرن اخیر دچار تحولات زیادی شده است. وقتی تحولات در معماری روی داد و هنر جدید با نوع روایت ویژه خود به وجود آمد دیگر باید به فکر همسو بودن با جهان باشیم و هویت خود را حفظ کنیم. 

در پایان دبیر یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اشاره به غیبت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم وعده داد که سید عباس صالحی در مراسم اختتامیه حضور خواهد داشت.

همگرایی بین هنرهای تجسمی با ذائقه‌های متفاوت، مشکل بود

پس از آن هادی مظفری رییس یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر هم در مورد غیبت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرار بر این بود وزیر ارشاد در این مراسم حضور یافته و از نمایشگاه بازدید کنند که بدلیل مشغله کاری این امکان بوجود نیامد اما  طبق اعلامی که شده در روزهای آتی از نمایشگاه بازدید خواهند کرد و در مراسم اختتامیه هم حاضر خواهند شد.

هادی مظفری در ادامه با اظهار اینکه می خواهد به شیوه خودش و نه شیوه ای رسمی سخن بگوید، بیان کرد: ادامه مسیر جشنواره به شیوه قبل نبود اما ایجاد همگرایی بین هنرهای تجسمی با ذائقه‌های متفاوت، مشکل بود. با تلاش صورت گرفته بی‌اعتمادها کنار گذاشته شد و آنها که بی‌تفاوتی را برگزیده بودند، کت‌هایشان را درآوردند و هنرمندان تجسمی کشور دست به کار شدند تا همه با هم زیر سقف هنر ایران بمانیم.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه