English

در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر؛

ارکستر رتوریک با رهبری نصیر حیدریان اجرا می کند

ارکستر رتوریک در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر با رهبری نصیر حیدریان حضور خواهد داشت.

ارکستر رتوریک با رهبری نصیر حیدریان اجرا می کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی‌ سی‌ و چهارمین جشنواره موسیقی فجر ، رضا مریوند مدیر هنری و دستیار رهبر ارکستر با اعلام این خبر گفت: باعث افتخار بنده و همکارانم در ارکستر رتوریک است که امسال در جشنواره موسیقی فجر، قرار است استاد نصیر حیدریان رهبری ارکستر را به عهده بگیرند.

وی هم­چنین افزود: برنامه‌ای که برای امسال تدارک دیده‌ایم از آثار بسیار زیبا و فاخر موسیقی کلاسیک است.

مریوند در توضیح رپرتوار اجرایی ارکستر گفت: برنامه‌ای که برای اجرا در جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر در نظر گرفته‌ایم شامل دیورتیمنتو اپوس ١٣٦ موتزارت، سوئیت پاول اپوس ٢٩ اثر گوستاو هولتز، واریاسیون های از تم چایکوفسکی اپوس ٣٥ اثر آرتور آرنسکی، سینفونیتا در لا مینور اپوس ٦٦ اثر استاد شاهین فرهت و قطعاتی دیگر اجرا خواهد شد.

مریوند در ادامه افزود: استاد نصیر حیدریان یکی از رهبران و موسیقیدانان برجسته ایرانی است که در کارنامه ایشان می­توان به رهبری ارکستر­های متعددی چون ارکستر سمفونیک بازل، ارکستر سمفونیک جوانان ونزوئلا، ارکستر سمفونیک جوانان جهان، ارکستر سمفونیک تهران و همچنین رهبری اپرا در شهرهای مختلف اروپا چون گراتس، مونیخ، بارسلون، بن، زوریخ و ... اشاره کرد.

استاد نصیرحیدریان نیز در گفتگویی کوتاه درباره تم اصلی جشنواره و توجه به آهنگسازان ایرانی گفت: به عنوان یک آهنگساز ایرانی همیشه دوست داشتم تا در جشنواره­های داخلی به آهنگسازان ایرانی و قطعاتی که ساخته­‌اند توجه ویژه­ای شود. به همین دلیل خیلی خوشحالم که جشنواره فجر این قدم را برداشت و روی این موضوع تمرکز کرد.» او همچنین افزود:« فرصت دادن به گروه‌های جوان نیز می­تواند جشنواره فجر را به بک جشنواره ایده­آل تبدیل کند و امیدوارم همانطور که توجه به آهنگسازان ایرانی مد نظر قرار گرفته شده، این موضوع نیز به صورت جدی مورد توجه باشد تا جشنواره پیشرفت چشمگیری نسبت به سال­های گذشته داشته باشد.

لازم به توضیح است استاد نصیر حیدریان در حال حاضر در کنار فعالیت رهبری ارکستر ، به عنوان استاد دانشگاه موسیقی گراتس اتریش مشغول تدریس است و تا ده روز آینده برای سی و چهارمین جشنواره موسیقی، به ایران سفر خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه