English

مخترعین خودروهای ایرانی در برنامه طلوع / آرش درویش مخترع باگی ایرانی

آرش درویش گفت: خودروی آرش، خودرویی سبک وزن که حدود ۸۰۰ کیلو گرم وزن دارد.

مخترعین خودروهای ایرانی در برنامه طلوع / آرش درویش مخترع باگی ایرانی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، طلوع بیست و نهم دی ماه میزبان مخترع خودروی دست ساز ایرانی ، آرش درویش دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت بود.

مخترع خودروی دستاز ایرانی آرش گفت : این خودرو کاملا توسط متخصصین ایرانی طراحی شده است و حدود ۱۰ماه طراحی این پروژه به طول انجامید .

وی افزود: طراحی این خودرو توسط طراح بنام ایرانی آقای محسن خرسند انجام شده است.وقتی از جلو این خودرو نگاه می کنید لوگو ماشین را که الهام گرفته از طبیعت و قوچ است میبینید و این بالاترین سطح طراحی است.

این مخترع جوان ادامه داد: کاملا داخل ایرانی طراحی شده و تمام قطعات این خودرو در ایران موجود است بجز قطعاتی که قابلیت ساخت در ایران نبود را با مشاکرت کمپانی خارجی ساخته شد و استفاده کردیم .

خودروی آرش، خودرویی سبک وزن که حدود ۸۰۰ کیلو گرم وزن دارد.از موتور کمپانی رنو استفاده شده و قدرت موتور را ۱۲۰ اسب بخار بالابردیم و دارای شتاب هفت ثانیه به ارمغان آوردیم.

شایان ذکر است: در نمایشگاه خودروی تهران امسال یکی از خودروهایی که بسیار مورد توجه است خودرو ایرانی آرش BG-One است. این خودرو را باید خودرویی در کلاس امسال KTM X-Bow و یا آریل نوماد دانست که البته از نظر قدرت موتور در سطح پایین تری از آنها قرار می گیرد. آرش BG-One از یک شاسی فضایی استفاده می کند که بیشتر در خودروهای اسپرت دیده شده و تقریبا فاقد بدنه‌ کامل است. این مساله نوید بخش وزن پایین این خودرو و نشان دهنده ی چالاکی خوب آن است.

برنامه طلوع به تهیه کنندگی علی خسروی و با اجرای اعظم کریمی ،شنبه تا چهارشنبه ساعت از ساعت 8 تا 9:15  به صورت زنده از برج میلاد تهران به روی آنتن می رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه