English

غلامرضا موسوی در گفتگو با موج:

انتظامی نشان داده که به مسائل اشراف دارد/یکپارچه شدن صنف تهیه کنندگان ادامه می یابد

غلامرضا موسوی گفت: دسته بندی تهیه کنندگان موجود در سه گروه فعال، کمتر فعال و کسانی که مدتی است فعالیت نداشته اند در دست انجام است اما همه آنها عضو صنف یک پارچه تهیه کنندگان خواهند بود.

انتظامی نشان داده که به مسائل اشراف دارد/یکپارچه شدن صنف تهیه کنندگان ادامه می یابد

سید غلامرضا موسوی از اعضای کمیته یکپارچه سازی و ارتقای نظام تهیه‌کنندگی، در مصاحبه با خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج در خصوص تشکیل صنف واحد تهیه کنندگان گفت: به هرحال، در خصوص تشکیل صنف یکپارچه تهیه کنندگان، هم اراده و نیت انجامش وجود دارد و هم لزوم آن احساس می‌شود. اما با توجه به اینکه چهار تشکل متفاوت در این حوزه حضور دارند؛ کاری زمان‌بر بوده و پروسه ای باید طی شود.

این تهیه کننده پیشکسوت گفت: در درجه اول و پیش از هر چیز، باید مشخص شود که تهیه کننده چه کسی است و تهیه کننده های موجود چه وضعیتی دارند. چراکه تهیه‌کنندگان موجود در چند شکل وجود دارند. یک گروه، برخی از تهیه‌کنندگان قدیمی هستند که مدتی است که فعالیتی نداشته اند؛ عده دیگری از آنها، تهیه کنندگان قدیمی هستند که هم چنان فعالند؛ برخی از تهیه کنندگان موجود، جوانانی هستند که اخیراً به این جرگه ورود پیدا کردند و عده ای از آنها پرکارتر و برخی کم کارترند. به هر حال این وضعیت بایستی در جایی تعریف می شد که این بخش یعنی نظام اصلی تهیه کنندگی انجام شده است.

رییس سابق شورای عالی تهیه کنندگان ادامه داد: طبیعتا انجام بخش های دیگر به سیستم در حال انجامی برمی‌گردد که عبارت از این است که بدانیم تهیه کنندگان موجود، در کدام یک از این دسته بندی ها قرار می گیرند؛ ضمن اینکه بنا بر این است که هیچ کس بیرون از این دسته بندی ها قرار نگیرد؛ یعنی همه عضوی از صنف باشند. اما بر اساس نوع فعالیتشان تعریف شوند به تهیه کنندگان فعال، کمتر فعال و افرادی که مدتی است فعالیتی ندارند؛ اما باز هم تاکید می کنم که همگی عضو صنف هستند.

تهیه کننده آثاری همچون قرمز و جنگ نفت کش ها تصریح کرد: بخش اصلی کار که آقای محمد مهدی حیدریان هم به آن اشاره کرده بود انجام شده است و  تاکنون این تعاریف روشن شده و در حال حاضر در حال تطبیق اعضا با این تعاریف هستیم. به این منظور کمیته ای اعضای هر چهار تشکیلات را مورد بررسی قرار می دهد که طبیعتا این کاری نیست که بتوان با سرعت بیش از حد، طی یکی دو جلسه و در زمان کوتاه انجام پذیر باشد، بلکه دوستان باید بر روی آن بسیار دقت کنند.

وی تشریح کرد: چرا که برخی از این تطبیق ها نیاز به مدارک فعالیت دارد؛ بعضی از آنها بر اساس خود اظهاری ها انجام شده و برخی هم بر اساس اطلاعاتی که کمیته تطبیق در اختیار داشته است. اما در نهایت، همه اینها باید با اطلاعات موجود در اداره کل سینمای حرفه ای معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تطبیق داده شود. طبیعتا بعد از این مرحله، مراحل بعدی انجام خواهد شد.

این عضو شورای عالی تهیه کنندگان، در پاسخ به این سوال که آیا با تغییر مدیریت در سازمان سینمایی، در این مسیر تغییر رویکردی خواهیم داشت یا خیر؟ گفت: نه شاهد تغییری نخواهیم بود، چرا که آقای حسین انتظامی همچنان اعتقاد دارد این کار باید انجام شود و می‌تواند به پویایی  تشکیلات سینمایی کشور کمک کند، بنابراین ایشان هم جزو موافقان این یکپارچگی و صنف واحد وجود آوردن هستند.

غلامرضا موسوی در پاسخ به این سوال که آیا تا به حال در دوره مدیریت و با حضور ایشان جلسه ای در این خصوص صورت گرفته است؟ گفت: در این مدت هیات رئیسه شورای عالی تهیه کنندگان جلسه ای با ایشان داشته که برخی از مسائل و مشکلات را مطرح کردند و یکی از مسائلی هم که مطرح شده بحث یکپارچه سازی صنف بوده. ما بیشتر، مسائل صنفی را با ایشان در میان گذاشته‌ایم و ایشان هم ضمن اینکه نشان دادند که نسبت به مسائل اشراف دارند؛ طبیعتا کاری هم نبود که در یک جلسه امکان حل شدن آن وجود داشته باشد اما به نظر می‌رسد که بعد از آن جلسه، برخی از مشکلات که امکان حل شدنشان وجود دارد را در دستور کار قرار داده اند.

بیشتر بخوانید:

محمد مهدی حیدریان: تهیه کننده باید به مسوول مخیر تبدیل شود/ساخت مصنوعی آثار فرهنگی سینما را به قهقرا می برد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی