English

فراخوان بخش زیورآلات جشنواره بین المللی مد و لباس فجر

بخش جواهرات و زیورآلات هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی فراخوان داد.

فراخوان بخش زیورآلات جشنواره بین المللی مد و لباس فجر

به گزارش خبرگزاری موج، در بخش رقابتی زیورآلات از متقاضیان و علاقمند به حضور خواسته شده طبق اهداف اصلی جشنواره بین المللی مد و لباس فجر موضوع نقش مکران در اولویت قرار گیرد.

متن کامل فراخوان بخش زیورآلات هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر به شرح زیر است:

به منظور ترغیب طراحان و تولیدکنندگان فعال در صنعت طلا، جواهرات و زیورآلات در ارائه الگو‌های ایرانی اسلامی و افزایش سطح آگاهی طراحان جواهر و لباس، بنیاد ملی مد و لباس اقدام به برگزاری مسابقه طراحی در بخش رقابتی و نشست‌های آموزشی در بخش غیر رقابتی و رویداد‌های نمایشگاهی دربخش ویترین ملی می‌ کند.

الف -بخش رقابتی

در این بخش طراحان، طرح‌ها و ساخته‌های خود را با اولویت موضوع نقش مکران ارائه می‌ کنند.

هرهنرمند می‌تواند با حداکثر پنج اثر در مجموع رشته‌های مختلف دراین بخش شرکت کند. طرح‌های ارائه شده در صورت انطباق با اهداف جشنواره بررسی خواهد شد.

ب-طرح

طرح‌ها باید درقطع A۴ اجرا شوند ودر انتخاب تکنیک طراحی و مواد اجرا محدودیتی وجود ندارد. در داوری آثار این رشته علاوه بر کیفیت   فلز و گوهر مواردی، چون رعایت نکات فنی تولید نیز مورد توجه هیئت داوران قرار می‌گیرد. آثار باید پس از اسکن در قالب آماده‌ای در سایت  www.iranmode.com در دسترس باشد و طی مراحل ثبت نام آپلود شود. پس از انجام مراحل داوری، آثار راه یافته به بخش نمایش اعلام و از صاحبان آثار دعوت می‌شود که نسبت به تحویل اصل اثر در قطع A۴ به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند.

در این بخش طراحان و مدلسازان از هر نرم افزار مدل سازی رایانه‌ای و موتور رندری می‌توانند استفاده کنند. رندر باید در موقعیتی گرفته شده باشد که نمایانگر بیشترین جزئیات طرح باشد. رندر طرح باید در قالب آماده‌ای در سایت در دسترس باشد  و طی مراحل ثبت نام آپلود شود.

ج- طرح‌های سه بعدی رایانه‌ای

به منظور ساخت قطعات می‌توان از روش‌های دستی، ریخته گری و دیگر روش‌های مرسوم در زرگری استفاده کرد. در داوری آثار بخش جواهرات و زیورآلات ساخته شده، علاوه بر موارد ذکر شده کیفیت ساخت نیز مورد توجه داوران قرار خواهد گرفت. تصاویر قطعه باید در قالب آماده‌ در سایت در دسترس باشد و طی مراحل ثبت نام آپلود شود. پس از انجام مراحل داوری، آثار راه یافته به بخش نمایش اعلام و از صاحبان آثار دعوت می‌شود که نسبت به تحویل اثر به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند.

گفتنی است؛ داوری آثار در دو مرحله انجام و آثار برتر در هر رشته، از میان آثار راه یافته به نمایشگاه آثار منتخب برگزیده خواهند شد.

هیأت داوران متشکل از ده نفر است که سه نفر از صاحبان برند‌های موفق و فعالان صنعت طلا و جواهر، سه نفر از متخصصان و اساتید رشته‌های مرتبط با طلا و جواهر، سه نفر از برگزیدگان ادوار گذشته جشنواره و یک کارشناس نماد شناس خواهند بود.

ب) غیررقابتی

۱- نشست‌های تخصصی: به منظور ارتقا درک متقابل نیاز‌های جامعه طراحان لباس و طراحان جواهر و تعامل این دو گروه در ایجاد فرهنگ پوشش ایرانی اسلامی در اجتماع و بررسی نیاز‌های هر یک از طرفین در تولید قطعات کاربردی، نشست‌های تخصصی قبل از شروع جشنواره برگزار خواهد شد. زمانبندی و موضوع این نشست‌ها متعاقبا از طریق سایت جشنواره به اطلاع عموم خواهد رسید.


۲- کارگاه‌های آموزشی: این کارگاه‌ها در طول زمان برگزاری جشنواره برای ارتقا سطح علمی طراحان با موضوعات زیر برگزار می‌شود.

هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با موضوع ویژه مُکران یا مُکوران به عنوان سوژه اصلی در بخش‌های رقابتی جشنواره از ٢٦بهمن ماه تا ٢اسفندماه سال جاری در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی