English

یک تغییر عجیب در ترکیب داوران جشنواره تجسمی فجر

محمدرضا شریف زاده جایگزین شادی قدیریان شد/آیا دبیر از برنامه سفر داور خبر نداشت؟

در حالی شریف زاده جایگزین قدیریان شد که روابط عمومی جشنواره تجسمی فجر در این مورد به طور رسمی اطلاع رسانی نکرد.

محمدرضا شریف زاده جایگزین شادی قدیریان شد/آیا دبیر از برنامه سفر داور خبر نداشت؟

به گزارش خبرنگار تجسمی موج، چند روز پیش خبری مبنی بر تغییر در ترکیب هیات داوران بخش عکس یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در صفحه اینستاگرامی این جشنواره قرار گرفت.

در این اطلاع رسانی در فضای مجازی، دلیل این تغییر، همزمانی جلسات داوری بخش عکس یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دعوت رسمی مرکز نیمایر آستوریاس اسپانیا از شادی قدیریان برای نمایش مجموعه آثارش در ژانویه ۲۰۱۸ و حضور این هنرمند در این برنامه مهم و مهیا نبودن امکان بهره گیری از دانش و تجربه قدیریان در داوری بخش عکس جشنواره که در دو مرحله صورت می گیرد؛ عنوان شده است.

در این اطلاع رسانی در صفحه ای که در حدود سیزده هزار نفر عضو دارد، محمدرضا شریف زاده عضو هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز به عنوان داور جایگزین و یکی از اعضای هیات داوران بخش عکس این دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر معرفی شده است.

این که هنرمندی حضور در یک رویداد بین المللی خارجی را به داوری بزرگترین رویداد هنری کشور ترجیح دهد در اختیار او و حق انتخابش است؛ اما اینکه آیا او و کیارنگ علایی، دبیر این بخش از این برنامه که طبیعتا به طور ناگهانی و دفعتا پیش نیامده، پیش ازا ین با خبر بوده اند و یا نه، جای تامل دارد. چرا که اگر از این احتمال مطلع بوده اند، دلیل اصرار درج نام شادی قدیریان در اخبار اولیه و حضور این هنرمند در لیست داوران یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر چه بوده؟ و اگر قرار بر ادامه همکاری وی بوده، این تصمیم ناگهانی و عدم اطلاع رسانی گسترده، همانند آن چه در سایر موارد اتفاق می افتد، چیست؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • بهنام

    دلیل فشار نهادهای بالادستی بود. جشنواره هم اصرار بر ادامه حضور این عناصر معاند داشت. نهایتاً مجبور به اطاعت شد. اگر چه متاسفانه هنوز از کرده خود پشیمان نیست.

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه