English

در روز نخست دوازدهمین دوره آموزش داستان‌نویسی آل جلال

تفاوت محتوایی داستان کوتاه و رمان بررسی شد

دوره سه‌روز دوازدهمین دوره آموزش داستان‌نویسی آل جلال با حضور بیش از 200 ادب‌جو از سراسر کشور برگزار می‌شود و نویسندگان و اساتید برتر داستان‌نویسی کشور در آن تدریس خواهند کرد.

تفاوت محتوایی داستان کوتاه و رمان بررسی شد

به گزارش خبرگزاری موج، دوازدهمین دوره متمرکز آموزش داستان‌نویسی آل جلال صبح جمعه با حضور بیش از 200 ادب‌جو  و نویسندگان و اساتید برتر داستان‌نویسی کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه آغاز شد.

در روز نخست، سبک زندگی حرفه‌ای نویسنده با مهدی قزلی، مجید قیصری با ارائه تفاوت محتوایی داستان کوتاه و رمان، شهریار عباسی با آداب داستان‌نویسی، حمیدرضا شعیری با نقد و روایت و مریم برادران با رصد اتفاقات برای مستندنگاری تدریس داشتند.

در روز شنبه نیز، نکته‌هایی درباره اقتباس معکوس از سینما به ادبیات با مهرزاد دانش، داستان و رسانه با فریدون صدیقی، اقتباس با یزدان سلحشور، راه‌پیمایی از سوژه تا نوشتن با مجید جزینی و اهمیت افسانه‌ها در قصه‌نویسی معاصر با احمد اکبرپور تدریس می‌شود.

در سومین روز از این دوره آموزشی، برنامه داستان‌خوانی با حضور احسان رضایی، نویسنده و سردبیر پایگاه نقد داستان برگزار خواهد شد.

گفتنی است، یکی از برنامه‌های این دوره، نشست پرسش و پاسخ پیرامون داستان و داستان‌نویسی است که با حضور محمدرضا بایرامی، دبیر یازدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد و قاسمعلی فراست، نویسنده و مدرس داستان‌نویسی برپا خواهد شد.

گفتنی است، پیش از این یازده دوره آموزش داستان‌نویسی آل جلال در شهرهای اندیمشک، مشهد مقدس، پارس آباد مغان و تهران برگزار شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی