English

در گفت‌وگو با موج عنوان شد:

فیلمنامه بعدی نیما اقلیما قصه‌ای بومی دارد/ اکران امیر تا پایان سال ۹۷

نیما اقلیما از فیلمنامه بعدی‌اش که قصه‌ای بومی دارد و به انسان و طبیعت می‌پردازد، خبر داد و ابراز امیدورای کرد فیلم امیر تا پایان سال 97 اکران شود.

فیلمنامه بعدی نیما اقلیما قصه‌ای بومی دارد/ اکران امیر تا پایان سال 97

نیما اقلیما، نویسنده و کارگردان فیلم امیر که چندین حضور جهانی موفق داشته است و در آخرین حضور بین‌المللی خود در جشنواره بین‌المللی فیلم رَبات مراکش موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران شد، درباره اکران فیلم امیر به خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج گفت: در کنار تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار به دنبال پخش کننده برای اکران فیلم امیر هستم که تا پایان سال 97 اکران شود.

این نویسنده و کارگردان جوان همچنین از پروژه آینده خود و اینکه آیا آن هم در ژانر اجتماعی است؟، گفت: فیلمنامه بعدی‌ام قصه‌ای بومی دارد و به انسان و طبیعت می‌پردازد، اما چون ما در جامعه شهری زندگی می‌کنیم و کاراکتری که از ما تعریف می شود از بازخوردهای اجتماعی ماست، یک فیلمساز نمی تواند تاثیر جامعه را بر خود انکار کند، چراکه داستان زندگی انسان در بستر کنش های اجتماعی اش دراماتیزه می شود.

اقلیما در مورد اینکه آیا دغدغه اجتماعی دارد، بیان کرد: نه اینکه موضوعات اجتماعی دغدغه من نباشد اما ترجیحم کمی عمیق‌تر و توجه به پیچیدگی های فردی در مناسبات اجتماعی است، هر اتفاق اجتماعی ممکن است مسبب تاثیرگذاری و تولید یک اثر شود. بنابراین معمولا برای خودم چارچوب نمی‌گذارم و سعی می‌کنم یک مشاهده‌گر باشم، تا جایی که این مشاهدات تبدیل به اثر شود .

وی در پایان تاکید کرد: من از انسان، فرد و جامعه برای تولید آثارم الهام می گیرم و خودم را محدود به یک موضوع نمی کنم.

امیر، فیلمی اجتماعی است و در خلاصه داستان آن آمده است: یکی با کار، یکی با پول، یکی با زندگی، یکی هم با سیگار. همه خودشونو می‌کشن. فقط راهاشون فرق می‌کنه.

میلاد کی‌مرام، هادی کاظمی، بهدخت ولیان، مصطفی قدیری، روشنک سه قله‌گی، وحید منافی، مهدی عامل هاشمی، مونا قاسمی، کسری محبوبی، آرتین گلچین و سحر دولتشاهی بازیگران این فیلم هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه