English

وقتی که رییس‌جمهوری اروگوئه در زندان انفرادی بود/ حضور نماینده اروگوئه در اسکار ۲۰۱۹ در ایران

شب دوازده ساله که در بخش بین الملل پانزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» حضور دارد روایتگر قصه رییس‌جمهوری اروگوئه است.

وقتی که رییس‌جمهوری اروگوئه در زندان انفرادی بود/ حضور نماینده اروگوئه در اسکار 2019 در ایران

به گزارش خبرنگار سینمایی موج، فیلم سینمایی شب دوازده ساله به کارگردانی آلوارو برچنر محصول کشور اروگوئه که در بخش مسابقه بین الملل پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت حضور دارد، ماجرای فراز و نشیب های این کشور را تصویر می کند. 

در این فیلم می بینیم که در سال 1973 اروگوئه توسط یک دیکتاتوری نظامی اداره می‌شود. در یک شب پاییزی، سه زندانی سیاسی طی یک عملیات مخفی نظامی از سلول های شان بیرون آورده می‌شوند. دستور کاملا شفاف است: «چون اجازه کشتن آنها را نداریم پس کاری می‌کنیم که عقلشان را از دست بدهند». این سه نفر برای 12 سال در سلول‌های انفرادی نگه داشته می‌شوند. په په موجیکا هم در میان این زندانی‌ها است؛ فردی که بعدا رییس جمهور اروگوئه شد. 

آلوارو برچنر کارگردان این فیلم ۱۲۳ دقیقه ای متولد 1976 است که پیش از این آثاری همچون روز بد برای ماهیگیری و آقای کاپالان را ساخته است. 

سایر عوامل شب داوزده ساله عبارتند از فیلمنامه: آلوارو برچنر، مدیرفیلمبرداری: کارلوس کاتالان، تدوین: آیرین بلکوا، صدابردار: مارتین توران، طراح صحنه و لباس: پائولا گرانوار پالومارس مارتینز الخاندرا روساسکو، طراح چهره‌پردازی: الموندنا فونزکا، جلوه‌های ویژه میدانی: ریرس آبادس، جلوه‌های ویژه بصری: پابلو کانو مشهدانی، عکاس: کارلوس کاتالان، مدیرتولید: جوسین گومز، موسیقی: فدریکو جوسید، تهیه‌کننده: ماریال بزوسکی، بازیگران: آنتونیو دال توره، چینو دارین، آلفونسو تورت. 

شب دوازده ساله نماینده اروگوئه برای حضور در اسکار 2019 است

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و سازمان‌های مختلف کشور همزمان با هفته گرامیداشت بسیج از امروز تا ۹ آذر به دبیری محمد خزاعی در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه