English

آثار محمد نظری در نمایشگاه چیستی بر روی دیوار خواهد رفت

آثاری خلق شده با ترکیبی از چوب و نقاشی و رنگ که دیدگاه عرفانی خالق‌شان را دربرمی‌گیرند، در گالری فردا به نمایش درمی آید.

آثار محمد نظری در نمایشگاه چیستی بر روی دیوار خواهد رفت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی گالری فردا، در نمایشگاه چیستی، آثاری که ترکیبی از  چوب و رنگ و نقاشی هستند و توسط محمد نظری خلق شده‌اند روی دیوار خواهد رفت.

در این نمایشگاه که با همت گالری فردا و انجمن دوستی ایران و هند برگزار شده است، نزدیک به 20 اثر از این هنرمند به نمایش در خواهد آمد. 

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: هنر ما را به نگاه روشنفکرانه دعوت می‌کند و در حقیقیت هنر مؤثر هنری است که ضمن ایجاد رابطه جدی با فرهنگ و اثر بخشی اجتماعی توانایی ایجاد ارتباط عمیق با فرهنگ و سنت جامعه را نیز داشته باشد. هنرمند کسی است که برای مخاطب خود حقیقت و راستی را به وجود می ‌آورد پس باید مراقبش بود. محمد نظری با نگاهی پست مدرنسیم به مقوله هنر به دنبال احیای سنت هاست.

همان نگاهی که به نوعی در دنیای امروز مغفول مانده است. دوران پست مدرنیست، به خصوص پس از ظهور کامپیوتر، هنر دیجیتالی شد به این معنا است که آن را در فرم های گرافیکی نشان دادند. این تفاوت اصلی بین ۲ واژه هنر مدرن و هنر پست مدرن است. نظری که با ایجاد خلاقیت سعی در بازگشت به آن چیزی که در دوره هنر پست مدرن از بین رفته است زل دارد. وی در دوره ایسم های مختلف به دنبال ارایه مفهوم واقعی از زندگی است. چرارکه در نظر او زندگی بیش از پیش در محاصره تعریف های گوناگون قرار گرفته است.

این هنرمند با بهره گیری از چوب به عنوان یکی از عناصر طبیعت به دنبال خلق آثاری با منظور پی بردن به نگاه یگانه و به نوعی تعالی بخش از معنای زندگی است. آنچه که اکنون با کار هنری در هنرمند انگیخته می شود در گام نخست لذت بی واسطه است که البته به داوری نیز گذاشته می شود. داوری از این نظر که محتوای هنر و شیوه نمایش کار هنری شایستگی یا عدم شایستگی این ۲ نسبت به یکدیگر را با ذره بین نگاه روشنفکرانه آگاهان به عرصه هنر به بوته نقد خواهد گذاشت.»

این نمایشگاه از دوم آذرماه تا نهم این ماه در گالری فردا برپا می شود و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲ مراجعه کنند. گالری روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه