English

محمد فهیمی در گفتگو با موج:

ارزیابی بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه/ ۳ طرح در پیچینگ برگزیده شد

مدیر بخش بین‌الملل سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران از انتخاب سه طرح برگزیده در جلسه پیچینگ جشنواره خبر داد.

ارزیابی بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه/ 3 طرح در پیچینگ برگزیده شد

محمد فهیمی، مدیر بخش بین‌الملل سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در ارزیابی بخش بین الملل این دوره جشنواره به خبرنگار سینمایی موج گفت: تقریباً 80 درصد مهمانانی که برای حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران دعوت شده بودند، آمدند و سطح مهمانان نیز از مقبولیت خوبی برخوردار بود همچنان که این مهمانان از دبیران و برنامه ریزان جشنواره های جهانی معتبر فیلم و انیمیشن بودند.

وی در مورد بخش بازار این دوره جشنواره فیلم کوتاه بیان کرد: امسال شاهد رونق خوب بخش بازار بودیم و فیلمسازان بسیاری آثارشان را برای پرزنت در این بخش عرضه کردند. مهمانان خارجی در این چند روز نه تنها وقت اضافی نداشتند بلکه حتی وقت استراحت خیلی کمی داشتند.

فهیمی در پاسخ به اینکه آیا برای حضور مهمانان معتبر جهانی نظیر ویرجیل ویدریش، فیلمساز اتریشی و انتقال اطلاعات به فیلمسازان جوان ایرانی برنامه ریزی صورت گرفته بود، توضیح داد: اتفاقاً ویرجیل ویدریش به عنوان یکی از اعضای هیات داوران بخش بین الملل حضور داشت و به دلیل محبوبیتی که در ایران دارد از او خواستیم تا یک مقاله ارائه دهد و به همین دلیل او در بخش آموزش این کار را انجام داد و برای هنرجویان جوان وقت گذاشت. علاوه بر این موضوع، ما برای مهمانان خارجی از جمله ویرجیل ویدریش، جلسه تعاملی بین آنها و فیلمسازان جوان ایرانی ترتیب دادیم.

مدیر بخش بین الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران در پایان به برپایی جلسات پیچینگ اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار از میان ۳۷ طرح ارسالی به منظور حضور در جلسه پیچینگ جشنواره، ۱۰ طرح برگزیده شد. در جلسه پیچینگ، فیلسمازان باید طرح های خودشان را به زبان انگلیسی برای سرمایه گذاران خارجی عرضه می‌کردند تا امکان حضور در جشنواره های جهانی پیدا کنند که از میان 10 طرح، 3 طرح توانستند واجد شرایط پذیرش سرمایه شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی