English

نمایشگاه آثار عباس معیری در گالری شیرین برگزار شد

نمایشگاه آثار و زندگینامه عباس معیری هنرمند نقاش تا ۱۸ مهر در گالری شیرین برگزار می شود.

نمایشگاه آثار عباس معیری در گالری شیرین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، نمایشگاه آثار و زندگینامه عباس معیری، جمعه ۶ مهر در گالری شیرین افتتاح شد و این اولین نمایشگاه انفرادی عباس معیری پس از ٤١ سال در تهران است که شامل مجسمه، طراحی، نقاشی، نگارگری، اسناد و تصاویری از فعالیت های او در سینما و تئاتر سال های ٤٠ و ٥ می باشد.

آثار عباس معیری گویای ایرانی بودن او است و وی برای بیان این وجود ایرانی، ابزارهای متفاوتی را در اختیار گرفته است. با نگاهی به بیوگرافی هنرمند در می یابیم نقاشی رسانه‌ اصلی او است، ولی او به نقاشی بسنده نمی‌کند. گاهی اوقات شعر و سازش و گاهی بازی در یک اثر نمایشی یا سینمایی را به مدد می‌گیرد.

در این نمایشگاه که به کوشش انجمن فرانسوی بادگیر در گالری «شیرین» برپا شده است، ٥١ اثر از دوره های مختلف نقاشی عباس معیری به نمایش در آمده است. قدیمی ترین اثر به سال ١٣٣٩ و جدیدترین آن به سال ١٣٩٥ توسط هنرمند امضا شده است.

بخشی از این آثار از مجموعه داران ایرانی و فرانسوی برای نمایش در این نمایشگاه به امانت گرفته شده و بخش دیگر توسط هنرمند به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه که نتیجه ۲ سال فعالیت انجمن بادگیر در پاریس و همکاری گالری شیرین در تهران است، جمعه ٦ مهر افتتاح شد و تا ١٨ مهر برقرار خواهد بود. در روز افتتاحیه عباس معیری از طریق اسکایپ در سالن حضور داشت و با هنرمندان و هنردوستان صحبت کرد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه