English

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی؛

توهم خوب بودن در فاسدان باعث شده خود را امین جامعه بدانند

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: جامعه حقیقی جامعه‌ای است که تمام عوامل آنها همراه با امام باشد و تمام قوای مومنان حول محور امام شکل می‌گیرد؛ کسانی که فساد می کنند، محور را تغییر می‌دهند و خود را امین مردم جلوه می‌دهند و خود نیز توهم خوب بودن دارند.

توهم خوب بودن در فاسدان باعث شده خود را امین جامعه بدانند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی هیئت ثارالله در مدرسه فیضیه افزود: این افراد توهم خوب بودن دارند ولی هیچگاه توان حمل جریان حق را ندارند؛ در ماجرای جنگ جمل، طلحه و زبیر پس از فتح بصره حتی در زمان خواندن نماز صبح هم بر سر پیش نمازی دعوا کردند؛ سخنان امام علی(ع) پس از بازپس گیری بصره نشان دهنده ناگوار بودن مقایسه بین امام و برخی از افراد از جمله معاویه است.

 

وی با بیان اینکه اگر جامعه حول محور امام(ع) تشکیل شود، همه امورات و مناسبات آنها نیز بر این حول شکل می‌گیرد، افزود: مؤمن، مصداق مشکات نور خدا است؛ تمام قوا و توان مومن، نورانی خواهد بود؛ ورود و خروج او از هر کاری و همچنین هر اقدام و عمل او خیر و نور خواهد بود.

رئیس آکادمی علوم اسلامی بیان کرد: کسانی که در راه زیارت امام حسین(ع) به شهادت برسند، مَلِکی برای آنها مقرر می‌شود که سرشتشان را همچون اولیاالله می گرداند؛ امام، شالوده روح جامعه مومنین است.

 

وی گفت: دشمن به دنبال تغییر این محور است، زیرا وقتی محور تغییر کرد همه چیز عوض می شود و جایگاه امام نیز در بین مردم جابجا شده و حتی خانه نشین و شهید هم می‌شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد: این گروه یعنی منافقان احرص به دنیا هستند ولی دم از علم و کتاب و معنویات می زنند و تصور می کنند که در مسیر حق هستند و خود را نیز مصلح می دانند.

وی گفت: قرآن بیان می کند که همه کتب آسمانی را در خود جای داده و رحمت و ذکر است؛ در ادامه بیان می کند که عده ای از این کتاب هدایت می شوند ولی عده ای نیز گمراه می شوند زیرا این افراد عهد و میثاق خود را شکستند و در زمین فساد کردند؛ این افراد همان میثاق ولایت را شکستند و به امام پشت کردند.

میرباقری اظهارکرد: پیامبر رحمت للعالمین است؛ در روایات بیان شده است که پیامبر و امام سررشته این رحمت را به دست دارند و شعاعی از این رحمت در همه اضلاع بشر از قوم، طایفه، گروه، قبیله و خانواده قرار داده است؛ یعنی محبت فرزند، پدر و مادر نیز در همین شعاع قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد:  به همین دلیل است که ائمه ما این همه روی روابط مومنین تاکید داشته اند؛ مومنین باید همدیگر را بزرگ و عزتمند کنند نه اینکه با غیبت و تهمت این ریشه را از بین ببرند؛ کسی که ریشه اتصال خود را با سررشته اصلی یعنی پیامبر قطع کند، باید این رشته ارتباط را با او نیز قطع کرد.

او گفت: مومنین رشته اتصال ولایت هستند و باید عزت هم را حفظ کنند؛ حتی باید رابطه خود را با حیوانات و محیط زیست نیز اصلاح کنند چون همه اینها باید در حول محور امام تعریف شود؛ چگونه انسان به خود اجازه میدهد برای دستیابی به منافع یک حیوان با عمر او چنین بازی کند و غدد او را دستکاری کند تا او زودتر رشد کند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد: رابطه امام با ما، رابطه ایثار و شفاعت است یعنی امام حاضر شده است که سختی ها را برای راحتی ما تحمل کند.

وی گفت: محبت مادر و فرزند نیز در شعاع همین محبت امام است؛ غرب می خواهد با برهم زدن این روابط، ماهیت روابط این جامعه را تغییر داده و خود حاکم آن شود؛ آنها امروز مروج تک والدینی هستند؛ هیچگاه کودکستان کار محبت مادر را نمی کند و هیچگاه پوشش محبت آمیز ولایی مردم با هم نمی تواند با تامین اجتماعی جبران شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه