English

نمایشگاه سالیانه گروه عکس "پودیوم" در گالری راه‌ابریشم

پودیوم، دو: خرده روایت‌هایی درباره فوتبال افتتاح می شود

نمایشگاه "پودیوم، دو: خرده روایت‌هایی درباره فوتبال" جمعه 23 شهریورماه در گالری راه‌ابریشم افتتاح می شود.

پودیوم، دو: خرده روایت‌هایی درباره فوتبال افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری موج، "پودیوم، دو: خرده روایت‌هایی درباره فوتبال" عنوان دومین نمایشگاه سالیانه گروه عکس پودیوم است که از روز جمعه 23 شهریورماه 1397 در گالری راه‌ابریشم (بلوار کشاورز) به نمایش گذاشته می‌شود. این نمایشگاه شامل هشت روایت مختلف درباره فوتبال است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:‌" فوتبال احتمالا پرطرفدارترین رویدادی است که تاریخ بشر تاکنون تجربه کرده است. اگرچه با ظهور مناسبات جدید در بازار جهان، ایده‌ "فوتبال برای فوتبال" کارکردهای اجتماعی و سیاسی فوتبال را از بین برده و فوتبال هم مانند دیگر پدیده‌ها با مناسبات گردش سرمایه تعریف می‌شود، اما هنوز هم کارکردهای اجتماعی و سیاسی فوتبال را می‌توان بیرون از مناسبات حرفه‌ای مشاهده کرد. فوتبال به یکی از پرسودترین تجارت‌های بشر تبدیل شده است که در آن تغییر هویت اجتماعی تیم‌های محلی و حراج باشگاه‌های فوتبال به کارتل‌های اقتصادی، امری حرفه‌ای است. هر کودک علاقه‌مند به فوتبال، آمال و آرزوهای خود را در تبدیل شدن به نیروی کار باشگاه‌های بزرگ دنیا می‌داند. اما هنوز می‌توان دید که فوتبال پدیده‌ای از مردم و برای مردم است و می‌توانند آن را زبانی برای بیان دغدغه‌هایشان کنند. فوتبال چیزی فراتر از فوتبال است. جایی برای فریاد زدن خواست‌های اجتماعی و سیاسی. این نمایشگاه، خرده روایت‌های ما از فوتبال است. فوتبالی که ما آن را می‌شناسیم. فوتبالی که ما آن را دوست داریم."

"پودیوم" یک گروه عکاسی است که اعضای آن را پنج فتوژورنالیست ایرانی تشکیل می‌دهند که تمرکز خود را روی عکاسی از ورزش‌ها قرار داده‌اند. جاوید نیک‌پور، فرزام صالح، محمدعلی نجیب، پیام ثانی و روشن نوروزی از اعضای گروه  "پودیوم" هستند.

نمایشگاه جمعه ۲۳ شهریور ماه، ساعت ۴ تا ۸ افتتاح شده و تا ۱۴ مهر ماه به نشانی بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، شماره ۲۱۰، ساختمان تکنوآجر ادامه دارد. گالری راه ابریشم دوشنبه‌ها و تعطیلات رسمی تعطیل است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی