English

معاون فرهنگی بنیاد شهید در گفتگو با موج:

تولید آثار فاخر در عرصه های مختلف هنری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت/ چهل برنامه متنوع به مناسبت چهلمین سال انقلاب

حجت الاسلام کاویانی راد گفت: برای تولید اثار فاخر در عرصه های مختلف هنری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش خواهیم کرد.

تولید آثار فاخر در عرصه های مختلف هنری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت/ چهل برنامه متنوع به مناسبت چهلمین سال انقلاب

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن کاویانی‌راد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج در مورد میزان موفقیت سمفونی پیروزی که به مناسبت ورود آزادگان اجرا شد و برنامه های آتی برای آن سمفونی گفت: سمفونی پیروزی چهارمین اثری بود که در طول سنوات اخیر تولید شد و مورد استقبال هم قرار گرفت. طبعا وقتی یک اثری در این سطح تولید می شود انگیزه ای برای این که با همین محتوا و همین سبک آثار دیگری هم تولید شود وجود دارد. ما برای آینده تلاشمان را می کنیم که هم در عرصه موسیقی تولیدات فاخری را داشته باشیم و هم در عرصه های هنری دیگر مانند سینما، تئاتر و دیگر بخش هایی که زمینه و بسترهایی برای تحقق ماموریت اصلی ما یعنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی در پاسخ به این سوال که به مناسبت چهلمین سال انقلاب چه برنامه های فرهنگی دارید؟ گفت: بیش از چهل برنامه را که یکی از آنها همین سمفونی بود که رونمایی شد، پیش بینی کرده ایم.  مثلا بحث برگزاری جشن عبادت فرزند 400 ایثارگر در مشهد تحت عنوان جشن شکوفه های ایثار و یا اعزام پیام آوران ایثار به مجامع با رویکرد چهلمین سال انقلاب که یک کار فرهنگی است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید افزود: برنامه دیگری که به مناسبت چهل سالگی انقلاب طراحی شده جشنواره ورزشی و تیراندازی عشایر است  که ایثارگران عزیز از قشر عشایر با تفنگ های سنتی در آن شرکت می کنند و این برای اولین بار است که برنامه ای با این مختصات برای  گروهی که شاید تا کنون توجه زیادی به آنها نشده بود، برگزار می‌شود.

 

ایجاد دسترسی به اسناد شهدا محیا شد

وی افزود: انتشار ویژه نامه و انتشار کتاب فرهنگ اعلام شهدا، رو نمایی از دو سایت در فضای الکترونیکی که به منظور دیجیتالی شدن و ایجاد دسترسی به اسناد شهدا راه اندازی شده که برای اولین بار است که در این سطح زمینه دسترسی محققان را فراهم می کند تا بتوانند از اطلاعات مختلفی که در مورد شهدای عزیز در اختیار بنیاد است استفاده کنند. همچنین سایت قربانیان ترور را داریم که به صورت جدیدی به روز رسانی شده و با ماموریت های جدیدی انشالله کار خودش را ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام کاویانی راد در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای تعامل بیشتر و اثر گذار با سینماگران چه بوده است گفت: یکی از کارهای ما جشنواره فیلمی بود که حدود دو ماه قبل اختتامیه آن برگزار شد. بیش از هزار اثر به این جشنواره رسید و همکاری و تعامل خوبی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین صدا و سیمای جمهوری اسلامی برقرار شد که نتیجه آن تاثیر به سزا و مثبتی در تولید فیلم و وصول آثار فاخر در این زمینه بود.

وی تاکید کرد: طبعا به این حد نمی شود اکتفا کرد و بنای ما گسترده کردن سطح مشارکت و همکاری با نهادهایی است که در زمینه سینما فعال هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی