English

عزیزی در گفتگو با موج؛

تشکیل وزارت جدید مغایر برنامه توسعه است/تشکیل وزارت امور شهدا ۷۰ درصد رای نیاز دارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران مغایر برنامه ششم توسعه است.

تشکیل وزارت جدید مغایر برنامه توسعه است/تشکیل وزارت امور شهدا 70 درصد رای نیاز دارد

عبدالرضا عزیزی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، ضمن مغایر دانستن تشکیل وزارتخانه جدید در قوه مجریه با برنامه ششم توسعه اظهار کرد: اگر طرح تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران 70 درصد رأی بیاورد تصویب می ­شود هر چند که مغایر با اصول کوچک و چابک سازی دولت است و بر خلاف برنامه ششم توسعه نیز است.

او در مورد فواید قانونی تشکیل احتمالی وزارتخانه امور شهدا و ایثارگران، گفت: تفاوت چندانی نخواهد داشت و بنیاد شهید هم اکنون فعالیت خود را ادامه می دهد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در شرایط فعلی و یا زمانیکه به عنوان وزارت امور شهدا فعالیت کند از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تفاوتی دارد یا خیر؟ گفت: در حال حاضر که رییس این بنیاد به عنوان معاون رئیس جمهور منصوب می ­شود نیز نمایندگان مجلس امکان تحقیق و تفحص و تفریق بودجه از سوی دیوان محاسبات کشور را دارند و نظارت را در هر شرایطی انجام می دهیم.

عزیزی یادآور شد: در حال حاضر رییس بنیاد شهید در عین حال که معاون رئیس جمهور است، نماینده ولی فقیه نیز می باشد و از این منظر با تصویب وزارتخانه شدن این بنیاد صرفاً حمایت رئیس جمهور را خواهد داشت و در حال حاضر از هر وزارتخانه ای عریض و طویل­تر است و وزارتخانه هم که شود قطعا پاسخگویی آن به مجلس افزایش می ­یابد.

او در مورد خدمات رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران اظهار کرد: اینکه بنیاد شهید و بنیاد بماند و یا به وزارتخانه تغییر کند تفاوتی در خدمات رسانی به امور شهدا و ایثارگران نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار موج، یکشنبه 14 مرداد طرح تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی