English

مدیر نشر چشمه مطرح کرد

افزایش میزان فروش کتابفروشی ها با اجرای تابستانه کتاب

حسن کیائیان، مدیر نشر چشمه معتقد است که طرح تابستانه کتاب نکات مثبت فراوانی دارد که از آن میان می توان به افزایش میزان فروش کتابفروشی ها اشاره کرد.

افزایش میزان فروش کتابفروشی ها با اجرای تابستانه کتاب

حسن کیائیان در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری موج، اظهار کرد: طرح تابستانه کتاب نکات مثبت فراوانی دارد که از آن میان می توان به افزایش میزان فروش کتابفروشی ها اشاره کرد. 

وی افزود: اجرای مستمر طرح های حمایتی از کتابفروشان به ویژه «تابستانه کتاب» ضرورت دارد؛ در فصل تابستان چون مردم اوقات فراغت بیشتری دارند، اجرای این طرح می تواند در حضور پُررنگ مردم در کتابفروشی ها و به مراتب افزایش میزان سرانه مطالعه مفید واقع شود. 

مدیر نشر چشمه با بیان این که در شرایط نابه سامان چرخه اقتصادی نشر، طرح های حمایتی از کتابفروشان نقش مسکن را دارند، ادامه داد: پیشنهاد می کنم به منظور اثرگذاری هر چه بیشتر این طرح ها، متولیان و حتی کتابفروشان فعال در طرح، با آسیب شناسی، نسبت به تقویت نقاط قوت این طرح ها و رفع نقاط ضعف، اقدام کنند. به طور مثال پایین بودن سرعت اینترنت یکی از این معضلات است که در زمان ازدحام جمعیت در کتابفروشی ها، کتابفروشان را با مشکل جدی مواجه می کند. 

کیائیان عنوان کرد: همچنین پیشنهاد می کنم به منظور اثرگذاری بیشتر، طرح های حمایتی از کتابفروشان در زمان های مناسب از سال برگزار شوند. به طور مثال طرح «عیدانه کتاب» اوایل بهمن ماه که کتابفروشی ها با رکود فروش کتاب مواجه هستند، برگزار شود. 

وی در پایان سخنانش، گفت: همان طور که گفتم این طرح ها به عنوان مسکن عمل می کنند. مشکل اصلی این است که اصلا خانواده ها به جز تهیه کتاب های درسی، آموزشی و کمک آموزشی، نسبت به تهیه سایر کتاب ها و مطالعه غیردرسی احساس نیاز نمی کنند. بنابراین مشکل پایین بودن میزان مطالعه ریشه ای است که باید مسئولان و افراد بالادستی نسبت به رفع آن کار اساسی انجام دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه