English

گلپایگانی:

برخورد با نسل جوان باید تدریجی باشد

رییس دفتر مقام معظم رهبری تأکید کرد: برخورد با نسل جوان باید تدریجی باشد، نه اینکه به صورت برق‌آسا عمل کنیم. ابتدا نسل جوان باید با مسجد و جلسات مذهبی آشنا شوند و بعد از آن از او توقع داشته باشیم.

برخورد با نسل جوان باید تدریجی باشد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری صبح روز سه‌شنبه، ششم شهریورماه، در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به چگونگی شکل‌گیری داستان غدیر و با بیان این مطلب که در مراسم حج‌الوداع در تاریخ نوشته‌اند که در حدود ۱۲۰ هزار نفر حاجی در این مراسم حضور داشتند، گفت: پیامبر (ص) در این مراسم دست امیرالمومنین را بالا برده، آیه‌ای نازل می‌شود که خداوند می‌گوید امروز دین شما کامل شد و به پیامبر (ص) می‌گوید اگر امروز ولایت علی (ع) را ابلاغ نکنی، تمام رسالت و زحمات تو در این سال‌ها نابود می‌شود. یعنی زحمات پیامبر (ص) در این سال‌ها در گرو ابلاغ ولایت امیرالمومنین علی (ع) است.

وی ادامه داد:‌ خطبه غدیر نه تنها در میان مسلمین، بلکه در بین شیعیان نیز آن طور که باید و شاید مطرح نشده است و همگان اطلاع چندانی از آن ندارند. پیامبر (ص) هر آنچه را که لازم بود، در دوران رسالت‌اش بیان فرمودند و در حدیثی می‌فرمایند حق با علی است و علی با حق است.

ربیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه یادآور شد: حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی قریب به ۱۸ سال ریاست این سازمان را بر عهده داشت و هر آنچه در توان داشته با تمام گستردگی این سازمان انجام وظیفه کرد و در آینده نه چندان دور در مسئولیت جدیدی انجام وظیفه می‌کند. حجت‌الاسلام والمسلمین قمی نیز از چهره‌های شناخته‌ شده‌ای است که همواره در کارها پیش‌قدم بوده و منشأ برکات فراوانی بوده‌ و توفیق ایشان را در انجام این مسئولیت خواستاریم.

گلپایگانی در ادامه با قرائت متن حکم هیأت امنای سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: مقام معظم رهبری در پنجم شهریورماه حکم هیأت امنای سازمان تبلیغات را صادر فرمودند که در این حکم حجج اسلام خاموشی، قمی، احمد واعظی، محمدحسین روحانی‌نژاد و محمدرضا فلاح براساس ماده ۸ و ۹ سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان اعضای هیأت امنای این سازمان منصوب شدند. در حکم رهبری آمده که لازم است آقایان محترم با جهت‌گیری در حکم رییس سازمان تبلیغات اقدامات مقتضی را انجام بدهند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با بیان این مطلب که مخاطبان سازمان تبلیغات اسلامی دو دسته هستند، خاطر نشان کرد:‌ دسته اول سالخوردگان هستند که در دوران کهنسالی به سر می‌برند و تمام جوانی خود را در مساجد و هیئت‌ها بوده‌اند و خطر چندانی آن‌ها را تهدید نمی‌کند اما دسته دوم نسل جوان و پرشوری هستند که سرمایه‌های این مملکت‌اند و کسانی هستند که می‌خواهند سکان مملکت را به دست بگیرند و دشمنان با تهاجم فرهنگی دایم در صدد این هستند که عقاید پاک این نسل را دچار خدشه کنند و از تمام تکنولوژی‌های روز مثل ماهواره، فضای مجازی و... در این راه استفاده می‌کنند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در حکم مقام معظم رهبری خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین قمی نیز مواظبت از دسته جوانان آمده است، گفت: وسایل تبلیغی دنیای استکبار برای جوانان ایجاد سوال و شبهات می‌کند و روحانیون و کسانی که عهده‌دار مسئولیت در جامعه هستند، باید سوالات نسل جوان را پاسخ بدهند و اعتقادات پاک آن‌ها را در برابر هجمه‌های دشمنان واکسینه کند. ما هم سرمایه‌های بزرگی داریم که می‌توانیم از این سرمایه‌ها برای حفاظت از عقاید نسل جوان بهره ببریم.

گلپایگانی تأکید کرد: برخورد با نسل جوان باید تدریجی باشد، نه اینکه به صورت برق‌آسا عمل کنیم. ابتدا نسل جوان باید با مسجد و جلسات مذهبی آشنا شوند و بعد از آن از او توقع داشته باشیم. جوان ما در ابتدای ما سلمان فارسی و یا عابد نمی‌شود. یکی از برنامه‌های اساسی سازمان تبلیغات این است که حب اهل بیت (ع) را تبلیغ کند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: پیامبر (ص) در آخرین حج خود فرمود من زمان زیادی را در بین شما نیستم و دو چیز به امانت می‌گذارم؛ یکی کتاب و دیگری عترت است. امروز نیز ما باید در سازمان تبلیغات اسلامی حب اهل بیت (ع) را در جوامع اسلامی بیشتر تبلیغ کنیم. دعاهای بزرگی همچون مکارم‌الاخلاق، مناجات شعبانیه و... در دین است که ما می‌توانیم با آن جوانان را با اهل بیت (ع) آشنا کنیم.

در این مراسم توسط حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی حکم حجت‌الاسلام والمسلمین قمی رییس جدید سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ و از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه