English

نقد و بررسی سارق روح با حضور مدیر فیلم و سریال شبکه ۵

جلسه نقد و بررسی سریال سارق روح با حضور مدیر فیلم و سریال شبکه پنج انجام شد. ساخت این پروژه با پشتوانه 1/5 سال پژوهش بود.

نقد و بررسی سارق روح با حضور مدیر فیلم و سریال شبکه 5

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، جلسه نقد و بررسی مجموعه تلویزیونی سارق روح عصر روز گذشته در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد که غلام رضا الماسی مدیر گروه فیلم وسریال شبکه پنج، احمد معظمی کارگردان، ابوالفضل صفری تهیه کننده، علیرام نورایی، ایرج نوذری و نگین معتضدی بازیگران این سریال در این جلسه حضور داشتند.

غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم وسریال شبکه پنج، در ابتدا درباره روند ساخت سریال سارق روح گفت:فرآیند تولید و تصویب یک طرح دارای مسیر مشخصی است و بعد از کارشناسی طرح و فیلمنامه کار تولید آن شروع می شود، درباره تولید سریال سارق روح یک تفاوت کاملا ملموس حس می شود و آن فاکتور پژوهش بود.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش عوامل تولید کاری با استانداردهای بالا بود افزود: موفقیت این اثر بیشتر ناشی از تمرکز پژوهش علمی بود بطوریکه نویسندگان آن بیش از یکسال و نیم روی نگارش فیلمنامه کار کردند.

ابوالفضل صفری تهیه کننده سریال سارق روح در خصوص روند تولید این مجموعه گفت: پیش  تولید این مجموعه را که با موضوع فرقه های انحرافی است و تا حالا مجموعه ای در باره آن ساخته نشد بود را به شبکه دادیم،کار پژوهشی این کار را دکتر اصفهانی انجام داده بودند. این سریال کاری دانشگاهی و پژوهشی است که فیلمبرداری آن در بیش از 164 لوکیشن  انجام شد و بالغ بر 100 بازیگر دراین کار حضور داشتند.

در ادامه  حسین شاکری عضو انجمن منتقدان سینما و تئات، در باره این مجموعه گفت: سریال سارق روح را باید در قالب یک مجموعه کل مورد برسی قرار داد، من این مجموعه را بصورت اتفاقی دیدم و بعد از دیدن قسمت اول آن به تمامی دوستان خود پیغام دادم که این مجموعه را حتما ببینند

وی افزود: سریال دارای فیلم نامه منسجم تصویر برداری ،صدا برداری و تدوین عالی است، نکته مثبت این مجموعه نگاه درونی آن بود و به دنبال آسیبها و دشمنان بیرونی نیست ،آسیب های اجتماعی،تنهایی،بی اعتمادی و پاسخ به چرایی جذب یک نفر به یک فرقه را مورد برسی قرار می دهد.

این منتقد تصریح کرد: این سریال به ما هشدار می دهد که حواسمان به اطراف خودمان باشد و مهم تر از آن نگاه مان را به خانواده و فرزندانمان معطوف می کند تا برای آنها وقت بگذاریم.

احمد معظمی کارگردان سریال سارق روح ضمن اشاره به سخت و پیچیده بودن داستان این سریال گفت:  سارق روح دارای موضوعی خاص است که تاکنون در باره آن مجموعه ای ساخته نشده بود.

وی اظهار داشت: دکوپاژ و فضا سازی های که باید در این کار انجام می شد از جمله سختی های این کار بود و از ابتدا شروع کار تمام تلاشمان این بود که از بهترین عوامل برای تولید این مجموعه استفاده کنیم.

کارگردان سارق روح این سریال را یک کار پلیسی ندانست و گفت: ما در این مجوعه سعی کردیم به دنبال یک کار اکشن نباشیم، سارق روح در کنار صحنه های مهیجی که داشت کاری فرهنگی و اجتماعی بود و موفقیت این مجموعه مرهون حمایت مدیران شبکه پنج  و تهیه کننده این مجموعه بود.

در ادامه ایرج نوذری بازیگر سریال، این مجموعه را کاملا اجتماعی و در راستای برسی آسیب های اجتماعی و فرهنگی دانست و افزود :این سریال از کارهای خوبی است که در حوزه سریال سازی انجام شده و داری تمامی فاکتورهای موفق یک اثر است و حتی این سریال قابلیت عرضه در سطح جهانی را دارد.

نگین معتضدی بازیگر این مجموعه در باره وفاداری به متن فیلم نامه گفت: در برخی از سریال ها وقتی تاکید می شود مطابق متن بازی ویا جملات را ادا کنم حس می کنم خیلی محدود شده ام اما در این مجموعه بخاطر اعتمادی که به عوامل تولید کار داشتم می دانستم که قطعا کار به درست ترین شکل در حال انجام است.

در ادامه تهیه کننده سارق روح در باره ساخت فصل دوم این مجموعه گفت: ساخت فصل دوم با موضوع اعتیاد و پرداختن به باندهای مواد مخدر و آسیبهای اجتماعی در مرحله پیش تولید است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه