English

میانگین مطالعه در اروپا کمتر از ۱۰ دقیقه

موسسه آمار اورپا در لوکزامبورگ اعلام کرد؛ خانواده های اورپایی به طور میانگین کمتر از 10 دقیقه در روز کتاب می خوانند.

میانگین مطالعه در اروپا کمتر از 10 دقیقه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از «یورونیوز»، گزارشی که این شبکه با موضوع میزان مطالعه نزد خانواده‌های اروپایی منتشر کرده، آمده است که خانواده‌های اروپایی به طور میانگین کمتر از ۱۰ دقیقه در روز کتاب می‌خوانند. یعنی به طور متوسط تنها ۱.۱ درصد از هزینه‌های مصرفی خود را به خرید کتاب، روزنامه و لوازم التحریر اختصاص می‌دهند.  

کتاب 2

بر اساس آمار منتشره در یوروستات یا همان موسسه آمار اروپا در لوکزامبورگ، در سال ۲۰۱۶ مردم این قاره حدود ۹۰ میلیارد یورو یعنی حدود ۰.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا را صرف خرید کتاب روزنامه و لوازم التحریر کردند و بدین ترتیب سهم هر یک از ساکنان اروپا حدود ۲۰۰ یورو بوده است.این در حالی است که طبق بررسی های قبلی خانواده‌های اروپایی در سال ۱۹۹۵ حدود ۱.۸ درصد از هزینه‌های مصرفی خود را به خرید کتاب، روزنامه و لوازم التحریر اختصاص داده‌اند، اما این میزان به تدریج در سال‌های اخیر کاهش یافته و در سال ۲۰۱۶ به حدود ۱.۱ درصد رسیده است.

همچنین در گزارش یورونیوز آمده است که در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ نظرسنجی صورت گرفته که بر اساس آن شهروندان اروپایی اعلام کردند که روزانه کمتر از ۱۰ دقیقه کتاب می‌خوانند. بدین ترتیب مردم فرانسه با میانگین ۲ دقیقه مطالعه در روز کمترین و مردم استونی با میانگین ۱۳ دقیقه در روز بیشترین میزان مطالعه را به خود اختصاص داده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی