English

موج گزارش می دهد؛

سروش جمشیدی از بیکاری تا اوج شهرت

سروش جمشیدی بازیگر طنز سینما و تئاتر و تلویزیون، 39 سال دارد، متولد تهران و اصالتاًیزدی است، پدرش نیز از فعالان حرفه تئاتر بوده است.

سروش جمشیدی از بیکاری تا اوج شهرت

به گزارش خبرگزاری موج، سروش جمشیدی بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر، متولد ۲۰ اسفند ۱۳۵۸ در تهران است و 39 سال دارد. سروش جمشیدی اصالتی یزدی دارد و پدرش نیز از فعالان حرفه تئاتر بوده است.

سروش جمشیدی دانشجوی انصرافی رشته برق بوده است که در انتخاب اول خود یعنی رشته برق دانشگاه آزاد اسلامی یزد با رتبه 9 کنکور پذیرفته می شود، یک ترم را با درس‌ های عمومی طی می کند تا این‌که در ترم 2 متوجه می شود که رشته فنی با روحیه او سازگار نیست و در نهایت با پاس کردن 90 واحد و گرفتن فوق دیپلم دانشگاه را رها می کند.

وی ابراز می دارد: اولین باری که روی صحنه رفتم، حدوداً 6 ساله بودم، آن زمان پدرم در حرفه تئاتر کار می‌ کرد و برای یکی از نمایش‌ هایش، به یک پسر بچه نیاز داشت که از من خواست این نقش را اجرا کنم.

سروش جمشیدی

سروش همچنان بیان داشت: اتفاقی که برای من در 6 سالگی رخ داد، باعث شد که به تئاتر علاقه‌ مند شوم و سال‌ های بعد عمرم را با عشق و علاقه به بازیگری سپری کنم.

وی می گوید: من حتی در 8 سالگی، یک نمایشنامه 5 دقیقه‌ا ی نوشتم و آن‌ را با همکلاسی‌ هایم در مدرسه اجرا کردم و اولین فیلم را نیز در دوره راهنمایی بازی کردم و مقابل دوربین فیلمی به نام «فرشته‌ی سلامتی» رفتم، آن زمان عوامل فیلم به مدرسه ما آمدند و از کسانی که توانایی بازیگری داشتند، تست گرفتند و من را به همراه چند نفر دیگر برای آن فیلم انتخاب کردند.

سروش جمشیدی

دیالوگ‌های معروف سروش جمشیدی (قیمت در دورهمی)

سروش جمشیدی با اینکه سالها نیز در یزد زندگی میکرده اما بدون استفاده از هیچ‌گونه لهجه‌ای تنها با نشان دادن و ریختن احساس در صدای خودش دیالوگ‌های ماندگاری را به وجود آورد. دیالوگ هایی که گاها تکیه کلام مردم در اقصی نقاط کشور شده است، برخی از این دیالوگ ها عبارتند از:(کوچولوتم، اومدن – اومدن، گل من، یه فرصت دیگه به من بدین و …).

سروش جمشیدی  سال 88 ازدواج کرده است و دارای یک فرزند به نام سیاوش می باشد، این بازیگر طنز سینما و تئاتر و تلویزیون که این روزها تکه کلام گل من او که در برنامه دورهمی استفاده میکند در میان مردم گل کرده است می گوید: عاشق همسرم هستم و  از او تشکر میکنم چرا که هنوز دورهمی برای من اتفاقی نیفتاده بود و هیچ کاری نیز نداشتم و او همه جوره من رو تحمل کرد و همسرم بود که سالها سر کار می رفت و من در خانه بودم اما همیشه به من انگیزه و انرژی می داد و باعث می شد تا ماهها و روزهای بیکاری ام رو به خوبی سپری کنم و حال هم که شرایط تغییر کرده باز هم به من انرژی می دهد.

سروش جمشیدی فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۷۷ از تئاتر و رادیو آغاز کرد و در برنامه‌های مختلف شبکه یزد نیز نقش آفرینی کرده و پیش‌تر در استان یزد برای بازی در تئاتر شهرت داشته‌است.

وی ابراز داشت: بازی من در یزد موفق بود و حتی هنوز هم بعضی از مردم یزد مرا با نقشی که در یک سریال داشتم، می شناسند. با این حال با وجود اینکه حدود ۱۸ سال کار هنری کردم اکثر مردم مرا با سریال درحاشیه ۱ و ۲ شناختند و من در مجموعه های مهران مدیری دیده شدم و خیلی مدیون و ممنون او هستم. 

جمشیدی گفت: بعد از درجا زدن در صدا و سیما یزد تصمیم گرفتم به تهران بروم ریسک بزرگی کردم و دو سال دور از خانواده‌ ام به تهران آمدم و پیش مادر بزرگم زندگی کردم، زمانی که من به تهران آمدم، مادر بزرگم کسالت داشت و من باید علاوه‌ بر کارهای خودم به او هم می‌ رسیدم آن زمان من کار و بار درست حسابی نداشتم و برای آنکه بتوانم امرار معاش کنم نزدیک 3 – 4 سال در مدارس نمایش کودک کار می‌ کردم.

سروش جمشیدی

معروفترین آثار «درحاشیه» و «دورهمی»

معروف‌ترین اثر وی درحاشیه و دورهمی است، سروش همچنین در سال ۸۴ در سریال متهم گریخت به کارگردانی رضا عطاران در چند سکانس به ایفای نقش پرداخته بود. او در برنامه «دورهمی» ساختهٔ مهران مدیری به یک کمدین شناخته شده تبدیل شد.

سروش جمشیدی با اشاره به مردمی که نسبت به بازی های او در ۲ سال اخیر واکنش نشان داده اند، بیان کرد: گاهی بعضی در واکنش به بازی من در سریال های درحاشیه و حتی دورهمی سوال می پرسند که تا حالا کجا بوده ام!؟ اما واقعیت این است که من یک باره با پارتی و یا باندبازی وارد تلویزیون نشدم و اساسا آقای مدیری چنین اخلاقی ندارد که بخواهد کسی را به سریالی معرفی کند درحالیکه فرد توانمندی اش را نداشته باشد. توانایی او این است که می داند از استعدادها در کجا و به چه شکلی باید بهره بگیرد. مدیری به دلیل تجربه ای که داشت به من اعتماد کرد و من دو سال است که با کارهای مدیری بیشتر روی خطِ بازی افتادم.

بازیگر سینماو تئاتر و تلویزیون در چند مصاحبه گفته‌است که مهران مدیری برای او کار بزرگی کرده‌است و پس از چند سال بیکاری او را به کار در دورهمی و در حاشیه دعوت کرده‌است.

سروش جمشیدی در برنامه حالا خورشید با اجرای رضا رشیدپور گفت: تمام زندگی ام را بعد از خدا مدیون مهران مدیری هستم چرا که وی من را به اینجا رساند.

وی بیان داشت: اگر مورد تبعیض و کوردلی رقابتی و استثمار هنری قرار نگیرد ظرفیت بالا و توانائی های بسیاری برای برگرداندن لبخند و خنده و شادی به قلب و لب و خانه مردم دارد.

بازیگر طنز دورهمی گفت: خیلی دوست دارم از لحاظ کاری بزرگ شوم نه از لحاظ شهرت بلکه از لحاظ کاری و انسانیت.

جمشیدی در حاشیه حرفهایش از تیم مورد علاقه اش این گونه اظهار می دارد: پرسپولیسی هستم و دوست نداشتم فوتبالیست شوم اما فوتبالیست ها رو دوست دارم.

 

سروش جمشیدی

آشنایی با مهران مدیری و تبدیل شدن به کمدین مطرح

سروش جمشیدی می گوید: در تله فیلم وحید حسینی دستیار خانم درخشان بودم که چون کار کمدی وروجک‌ ها را از من دیده بود، به من گفت آقای مدیری می‌خواهد یک کار تلویزیونی به نام در حاشیه بسازد و برای یک‌ سری از نقش‌ های جدید آن به بازیگر جدید احتیاج دارد که اگر مایل باشم، می‌تواند مرا به دستیار آقای مدیری معرفی کند البته من چندان انگیزه‌ ای نداشتم اما صحبت‌ های خانم درخشان باعث شد که این کار را انجام دهم.

بازیگر طنز دورهمی اظهار داشت: بعد از تست و قبول شدن در کار آقای مهران مدیری، قرار شد که من در قسمت 3 سریال در حاشیه به عنوان دوست مهران غفوریان که از فلیپین می‌ آمد، به ایفای نقش بپردازم آن قسمت را که من بازی کردم و تمام شد دستیار آقای مدیری گفت که او خواسته‌ با شما برای 90 قسمت قرارداد ببندیم، آن لحظه برایم خیلی خاص بود و من به این باور رسیدم که با یک سریال 90 قسمتی روتین، دیگر آن اتفاقی که مدنظرم بوده، رخ خواهد داد.

 

فیلم شناسی سروش جمشیدی

نام اثر گونه کارگردان
تعطیلات دوست داشتنی

 

مجموعه تلویزیونی سید وحید حسینی
عاروس

 

سید محمد حسینی‌خواه
خروس سعید آقاخانی
زیر نیم‌کاسه فیلم تلویزیونی سید وحید حسینی
عطسه مجموعه نمایش خانگی مهران مدیری
در حاشیه ۲  مجموعه تلویزیونی
دورهمی
سه شو محسن غضنفری

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • saeed

    با سلام و عرض ادب
    من شخصا واقعا عاشق بازی ایشون هستم و
    از صمیم قلب آرزو میکنم در فیلم های بیشتری ایشون رو ببینم .

    از سایت خوبتون ممنونم .و به آقای جمشیدی و خانواده محترمشون تبریک میگم و براشون آرزوی موفقیت های روزافزون دارم .

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه