English

در دیدار علی عسکری با وزیر آموزش و پرورش:

پرداختن به موضوع آموزش‌وپرورش از اولویت‌های رسانه ملی است

علی‌عسکری در این دیدار به تلاش رسانه ملی برای افزایش بهره‌وری نظام آموزش و پرورش کشور اشاره کرد و گفت: رسانه ملی با موضوعات مختلفی در جامعه سروکار دارد اما پرداختن به موضوع آموزش‌وپرورش که مسؤولیت تربیت و پرورش بخش بسیار مهمی از جامعه را بر عهده دارد از اولویت‌های رسانه ملی است.

پرداختن به موضوع آموزش‌وپرورش از اولویت‌های رسانه ملی است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی صداوسیما، علی‌عسکری در نشست مشترک معاونان و مدیران ارشد سازمان صداوسیما و وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تلاش رسانه ملی برای افزایش بهره‌وری نظام آموزش و پرورش کشور، گفت: با توجه به این که  رسانه ملی با موضوعات مختلفی در جامعه سروکار دارد اما پرداختن به موضوع آموزش‌وپرورش که مسؤولیت تربیت و پرورش بخش بسیار مهمی از جامعه را بر عهده دارد از اولویت‌های رسانه ملی است.

وی همچنین افزود: قرارگاه معلم و مدرسه با حضور معاونت‌های صدا، سیما و فضای مجازی در رسانه ملی تشکیل شده است و در این زمینه نیز وزارت آموزش و پرورش باید نقش‌آفرینی کند.

رییس سازمان صداوسیما با اهمیت افزایش سرمایه اجتماعی تصریح کرد: قطعاً در این زمینه همکاری مشترک سازمان صداوسیما و وزارت آموزش و پرورش بسیار موثر خواهد بود و در این مسیر شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در همه استان‌های کشور بلندگوی آموزش و پرورش خواهند بود تا با همکاری یکدیگر کار درخوری انجام دهیم.

علی عسکری

علی عسکری با تأکید بر اهمیت هم‌افزایی بین رسانه ملی و وزارت آموزش‌وپرورش برای تعالی فرهنگ کشور خاطرنشان کرد: در این زمینه لازم است تا آموزش‌وپرورش با تمامی ظرفیت‌های موجود وارد عمل شود؛ چرا که توفیقات این هم‌افزایی، عاید ملت و کشور می‌شود.

رییس صداوسیما با اشاره به اجرای طرح تکریم علم و احترام به دانش‌آموزان در رسانه ملی گفت: شبکه دو سیما مسؤولیت مستقیم اجرای این طرح را بر عهده دارد اما در سایر شبکه‌ها نیز به این موضوع پرداخته خواهد شد و بر همین اساس کمیته دائمی میان رسانه ملی و وزارت آموزش‌وپرورش برای برنامه‌سازی و ساخت سریال‌های آموزشی و متنوع می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

علی‌عسکری با اشاره به هجمه رسانه‌های غربی علیه بنیان‌های فکری و فرهنگی کشور تصریح کرد: با وجود تلاش‌های دشمن برای انفعال رسانه ملی در برابر ماهواره‌ها و فضای مجازی، صداوسیما همچنان باقدرت به کار خود ادامه می‌دهد و روز به روز برتوفیقات آن افزوده می شود.

رییس رسانه ملی، معلمان را اسوه‌ و الگوی جامعه توصیف و تاکید کرد: از شخص وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم تا فهرستی از معلمان نمونه و برجسته کشور در استان‌های مختلف را به ما معرفی کند تا با دعوت آن‌ها در برنامه های مختلف و تاثیر گذار، هم قدردان آن ها باشیم و هم سبک زندگی شان را به مخاطب معرفی کنیم.

وی در خصوص اهمیت حضور معلمان و دانش‌آموزان در فضای مجازی، تأکید کرد: رسانه ملی آمادگی دارد تا با مهیا کردن زیرساخت‌های شبکه اجتماعی مناسب، فضای امن و مطمئنی برای حضور معلمان و دانش آموزان و ارائه آموزش‌های مجازی به آن‌ها فراهم کند.

رییس رسانه ملی با اشاره به تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز در شبکه‌های مختلف سیما گفت: ما از حضور نماینده ویژه آموزش و پرورش در هر یک از این هیات‌های اندیشه‌ورز استقبال می‌کنیم و آن را یک فرصت برای فرهنگ کشور می‌دانیم.

 

وزیر آموزش‌وپرورش: نیازمند حمایت رسانه ملی هستیم

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش‌ و پرورش نیز در این دیدار با تشکر از همراهی موثر رسانه ملی درخصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور همچنان نیازمند حمایت جدی رسانه ملی هستیم و خوشبختانه با همکاری شبکه دو سیما و فضاسازی‌های روانی و فرهنگی در کشور، فاصله آموزش‌وپرورش با جامعه کمتر شده و مقبولیت آن نیز افزایش پیدا کرده است.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش

بطحایی اجرای سند تحول بنیادین را یکی از وظایف اصلی و مهم این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: وظیفه اصلی آموزش‌وپرورش، انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی به نسل نوجوان و جوان کشور است و ما با توجه به شرایط سخت و پیچیده فرهنگی، کار دشواری پیش رو داریم و به شدت به کمک رسانه ملی نیازمندیم.

بطحایی با اشاره به وجود ۱۲۰ هزار مدرسه در کشور، ۵۲۰ هزار کلاس درس و قریب به یک‌ میلیون نیروی انسانی شاغل در وزارت آموزش‌ و پرورش افزود: ما و همه همکارانمان در وزارت آموزش‌ و پرورش در تلاش هستیم تا مشکلاتمان کمتر شود و بر همین اساس از رسانه ملی درخواست می‌کنیم تا ما را در این مسیر یاری کند.

وزیر آموزش‌ و پرورش در ادامه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توقف اجرای سند ۲۰۳۰ اشاره و تأکید کرد: برخی عنوان کردند که بعضی از ابعاد سند ۲۰۳۰ در برخی از مدارس کشور در حال اجراست و بلافاصله این موضوع را با جدیت دنبال کردیم که چنین اتفاقی در سیستم آموزش‌وپرورش کشور نیفتد.

در این نشست تنی چند از معاونان و مدیران ارشد وزارت آموزش و پروش و سازمان صداوسیما نظرات و دیدگاه‌های خود را برای افزایش همکاری‌ها و تعامل بیشتر ارائه کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی